Mikrochippel küzd a hamisítók ellen a Ferragamo

Azt már tudjuk, hogy a luxusházaknak rengeteg fejtörést okoznak a hamisítók (a Gucci például tehetetlen az Alibabával szemben), éppen ezért tűnik forradalminak a Ferragamo pár szezonnal ezelőtt bevezetett rendszere. Az olasz cipőkészítő nevét viselő márka először a 2014-es pre-fall kollekciójába tartozó női cipőkbe tett eredetiséget igazoló mikrochipet, a sort pedig a 2015-ös cruise kollekció férficipőkkel, illetve a 2015-ös őszi bőr kiegészítőkkel és táskákkal folytatták. 

A TheFashionLaw szerint a Ferragamo Group elnöke, Ferruccio Ferragamo elmondta, 2015-ben kibővítették a figyelemmel kísért webshopok listáját, a kínai piacot pedig időről időre ellenőrzik. Bár a chipek ötlete nem aratott osztatlan sikert (a legtöbben azt nehezményezik, hogy így a termékek nyomon követhetőek), az eredmények már most láthatóak: a kínai hatóságok 12.400 terméket foglaltak le a határokon és további 34 ezer hamisítványt koboztak el tavaly. A termékek becsült értéke meghaladja a 17 millió dollárt (4,5 milliárd forintot), közel kétharmaduk pedig öv volt.

GettyImages-457738372
Bauer-Griffin / Europress / Getty

Nem újdonság

Nem a Ferragamo az első márka, aki ezzel a lehetőséggel él: 2003-ban a Benetton is elkezdte használni, 2010-ben pedig a Wal-Mart dolgozói már a beültetett chipek segítségével kaphattak információt a termékekről (például az elérhető méretekről). Ez a lépés is sokakban keltett aggodalmat: például attól is félnek, hogy a bűnözők egy leolvasóval járva az utcákon simán kideríthetik, mely házakban vannak értékes termékek. Katherine Albrecht, az egyik tiltakozó csoport alapítója elmondta, bár két dolgot nem akarunk, hogy listázzanak, a ruházatunkat és a személyazonosító okmányainkat – pont ezek irányába fejlődik mostanában a technológia, illetve a szupermarketek irányelvei.

Oszd meg másokkal is!
Mustra