Hivatalos: Kanye West duplán megőrült

Zanza!

Bár Kanye West több ezer kilométerre él tőlünk, még Magyarországon is érezni azt az izzadtságszagot, amit a divatvilággal kapcsolatos erőfeszítései okoznak. Legújabb kollekciójában több százezer forintért árul patkányrágta cuccokat, a Twitteres kirohanásainak legújabb szakaszában pedig felsorolta, hogy kik azok a tervezők, akik nem "kamuk". A rapperből avanzsált divattervező életútja és munkássága tökéletesen mutatja, hogy nem mindenki lesz divatos attól, hogy sok pénze van.

A párizsi bemutatókkal véget értek a 2016-os őszi-téli kollekciókat felvonultató divathetek – ezt nem is ünnepelhette volna méltóbban Kanye West, mint azzal, hogy Twitterén kirohant és arról "filozofálgatott", hogy mekkora nagy hazugság az egész divatipar. A felháborodást egyébként nyelvcsapások is kísérték: West felsorolta, kik azok a tervezők, akiknek elismeri a munkásságát (a címzettek valószínűleg egész életükben erre a visszacsatolásra vártak).

Természetesen a lajstromból nem maradhatott ki Olivier Rousteing sem, aki 2014 végén őt és feleségét, Kim Kardashiant választotta a Balmain arcává és az ex-rapper legújabb kollekciójában, a Yeezy 3-ban is közreműködött. Demna Gvasaliát, a Balenciaga tervezőjét is méltatta West, aki "igaz barátja" lett. Örülhet a Givenchy tervezője, Riccardo Tisci is és a Saint Laurent-nél dolgozó Hedi Slimane, illetve Carine Roitfeld is – utóbbi azért, mert ő emelte fel Kim Kardashiant a divatvilágba. (Utólag is köszönjük neki.)

Drága, de legalább csúnya

Így lehetne összefoglalni West legújabb kollekcióját, ami olyan exkluzív darabokból áll, hogy mindenki instant hajléktalannak néz ki benne. Azt hinnénk, ha valakiben van akkora bátorság, hogy egyáltalán árulja ezeket a patkányrágta cuccokat, akkor nem kér el érte pofátlanul sok pénzt – ne feledjük el viszont, hogy itt most a narcisztikus Westről van szó. Öröm az ürömben: azért a Yeezy 3 még így is olcsóbb, mint a Yeezy 1.

Yeezy 3 bemutató
Yeezy 3 bemutatóFotó: Kevin Mazur / Europress / Getty

Hogy ez mit takar pontosan? Míg egy bomberdzseki az első szériából 4000 dollárba, azaz több mint egymillió forintba kerül, addig most "csak" 1500 dollárt, azaz 410 ezer forintot kérnek érte. Hasonló a helyzet a kapucnis pulóvereknél is: míg a múltkor 600 dollárt, azaz 160 ezer forintot kellett kipengetni értük, addig most kereken a felét. Ha a legkevesebb pénzből ruházna be egy Yeezy-cuccra, akkor a limezöld póló a legjobb választás: 195 dolláros, azaz 53 ezer forintos árcímke lóg rajta. Ha kíváncsi a részletes árlistára és arra, hogy mit is lehet majd kapni pár hónapon belül a boltokban, akkor megtalálja a GQ oldalán.

Blogmustra