OFFLINE

Ingyen kap ruhát, de tovább kell passzolnia

2016. március 5., szombat 10:19

Bár a fenntarthatóság időről időre előkerül a divatban, a legtöbbször olyan érzésünk lehet, hogy csak beszélünk róla, de nem történik semmi. Valószínűleg ezt elégelte meg a Swedish Institute és a VisitSwedenis és emiatt indított egy kampányt, amelynek középpontjában a ruhák újra felhasználása áll – írja a FastCo.

Mi adta az ötletet?

Abban semmi kétség nincs, hogy valamit tenni kell: a Levi's egyik tanulmánya szerint egyetlen új farmer előállításához összesen 3800 liter vízre van szükség – csak mellékesen jegyezzük meg, hogy ez egy négyfős magyar család egyheti teljes fogyasztása. Többek között azért, hogy erre (is) felhívja a figyelmet, indította el közösen a Sharewear névre hallgató kampányt a Swedish Institute és a VisitSweden, ami arról szól, hogy svéd márkák termékeit ajándékozzák oda annak, aki lecsap rá – azzal a feltétellel, hogy egy hét után tovább kell adnia valaki másnak. Az ötletgazdák szerint ez a modell inspirálni fogja az embereket, hogy csökkentsék a szekrényükben felhalmozott ruhahalmokat.

Hogyan működik?

Elég egyszerűen.

  1. A Sharewear posztol egy termékfotót Instagramon.
  2. Aki elsőnek jelentkezik érte, az viheti.
  3. Viszont egy hét után fel kell tennie a saját profiljára a #sharewear hashtaggel, hogy valaki más rárabolhasson.

„Az egészet azért indítottuk, hogy rávegyük az embereket arra, hogy közelebbről is lássák, hogy milyen terhet ró a divatipar és a ruhák viselése a bolygóra" – mondta a Swedish Institute-nál dolgozó Henrik Selin. „Egy átlagos svéd évente nyolc kilogramm ruhát dob ki. A Sharewear nem azért jött létre, hogy alapjaiban megváltoztassuk a svéd divatipart, hanem sokkal inkább azért, hogy egy kicsit másképp csináljunk dolgokat és megmutassuk az embereknek, hogy miként adhatnak a kölcsönzéssel egy második életet a ruháiknak" – tette hozzá.

Ilyen cuccokra csaphat le, ha követi, merre járnak éppen.
Ilyen cuccokra csaphat le, ha követi, merre járnak éppen.
Fotó: Instagram.com/ Sharewear.se

A projekt egyébként január közepén indult és mind a 30 termék gazdára talált – ezek útját egyébként az erre a célra létrehozott oldalon lehet nyomon követni. Selin és kollégái fejében még nem igazán rajzolódott ki a Sharewear jövőképe és nem is tervezik, hogy egyelőre újabb adag ruhákat vonnának be. „A kampány célja nem az, hogy elárasszuk a világot ruhákkal, hanem az, hogy elindítsunk egy párbeszédet az emberek között" – mondta Selin, aki reméli, globális (akár a világot ellátó bangladesi vagy a pakisztáni munkakörülményekre is kiható) hatása lesz a kezdeményezésnek.

Hol a H&M?

A Sharewaerben több svéd márka is részt vett (például Filippa K, Hope vagy Whyred), a ruhaóriás H&M viszont nem. Úgy tűnik, ő inkább a saját útját járja: évente nyilvánosságra hozza a fenntarthatósági jelentését – a legutóbbi információk szerint pedig a 2014-ben általa használt pamut ötöde fenntartható volt. Középtávú cél, hogy ezt 2020-ra 100 százalékra tornázzák fel. A három éve indított ruhavisszavételi kampányuk eredményeként 2014-ben 7864 tonna ruhát adtak le náluk a vásárlók.

Mit gondol, itthon működne egy hasonló kezdeményezés?

  • 64
    Simán!
  • 172
    Nem vagyok benne biztos, de egy próbát megérne.
  • 135
    Teljességgel kizárt.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta