New York-i divathét: be tudják hozni a Gucci előnyét a divatházak?

Zanza!

A napokban kezdetét vette a divatrajongók egyik legkedveltebb időszaka, a divathetek időszaka, azaz az négy hétig tartó roadshow, ahol a New York-i, londoni, milánói és párizsi divatházak mutatják be legújabb, 2016-os őszi-téli kollekcióikat. Ebbe a olajozottan működő rendszerbe piszkált bele idén a Saint Laurent vezetősége, akik Tom Fordhoz hasonlóan úgy döntöttek, hogy mégiscsak jobb lenne, ha a Los Angeles-i elit tagjai (mást jelent, mint Párizsban) élőben is láthatnák a showt. A hajtás után mutatjuk, hogy mi történt a Saint Laurent bemutatón, melyek voltak a kedvenc ruhadarabjaink New Yorkban és hogy melyik az a három luxusmárka, akik a legjobban áttudják adni a New York-i életérzést!

Párizsi sikk Los Angelesben

A divatház kreatívigazgatója, Hedi Slimane nem győzi hangsúlyozni, hogy mekkora rajongója a rock & rollnak, aminek köszönhetően nagyjából csak ekörül forgott az összes Saint Laurent háznak tervezett kollekciója. A kaliforniai bemutató is egyfajta szerelmeslevél volt az Angyalok városának és gépezetben dolgozó hírességeknek illetve zenészeknek, mint például Courtney Love, Lenny Kravitz vagy éppen Lady Gaga, de természetesen ezúttal sem feledkezett meg az olyan ikonikus alakokról, mint David Bowie, Mick Jagger vagy Jimi Hendrix.

A Slimane féle Saint Laurent kollekciókat általában vagy nagyon utálják vagy rajongásig szeretik a szakmában, nincs ez máshogyan az új, 2016-os őszi férfi és az elő-őszi női kollekcióval sem, de egy biztos, a 47 éves tervezőzseni munkássága legalább akkora hatással van a divatszakma krémjére, mint a Gucci új kreatívigazgatója, Alessandro Michele. Kattintson a galériára és nézze meg az ikonikus Palladiumban bemutatott legújabb rocksztár-szereléseket!

Ezek a cuccok kerültek fel a képzeletbeli kívánságlistánkra

Sok újdonsággal nem rukkoltak elő a New York-i tervezők, jól láthatóan többen merítettek inspirációt a Saint Laurent, a Gucci és Marc Jacobs stílusából, aminek köszönhetően számos helyen megjelentek a flitteres cuccok, ezüst ruhák, túlméretezett bundák, bokaverdeső nadrágok, virágnyomatok és óriásmasnis blúzok. Kattintson a galériára és nézze meg, hogy milyen taktikusan váltott stílust Tommy Hilfiger és hogy milyen hordható szerelésekben gondolkodott többek között a J.Crew, Alexander Wang, Victoria Beckham vagy Diane von Furstenberg!

Marc Jacobs újragondolta saját magát

Míg a legtöbb amerikai divatház még mindig a hatvanas-hetvenes évek stílusát és az őrült kilencvenes éveket tartotta a fő inspirációforrásnak, addig Amerika „Karl Lagerfeldje” természetesen külön utakon járt és egy merész, gót stílusú kollekcióval zárta a divathetet. A 65 darabos kollekció mindegyike olyan érzést keltett a nézőben, mintha azt már egy előző vagy még annál is régebbi Jacobs shown látta volna, de nem is volt ezzel semmi baj, profin újra lettek gondolva a fekete-fehér és szürke színpalettán mozgó gót stílusú ruhák, BeetleJuice hangulatot árasztó estélyik, a múltszázad elejét idéző kabátok, szőrmével és tollal kombinált motoros és pufidzsekik vagy a horgolt gallérral kombinált túlméretezett pulóverek.

A Hillary Clinton mellett kampányoló 53 éves tervezőre hatással voltak New York láthatatlan szellemei, a Vogue egykori legendás szerkesztője, Lynn Yaeger, a Tabboo néven ismert amerikai festő, Stephen Tashjian, valamint a Kiss együttes egyik alapító tagja, a magyar-zsidó származású Gene Simmons is. Nézze meg a galériában Marc Jacobs ruhakölteményeit, ha pedig még többet szeretne látni a showból, akkor ide kattintva Lady Gagástól együtt csodálhatja meg az egész bemutatót.

Amerika fénykorát idézte meg Jeremy Scott

Nemcsak Marc Jacobs bemutatóján volt téma a közelgő amerikai elnökválasztás, Jeremy Scott is izgalmasnak és fontosnak tartotta, hogy a maga stílusában elmondja véleményét hazájáról. Ennek tudatában semmi meglepő nincs abban, hogy a ruhákat elektromos gitárnyomatokkal és tehénmintával látta el, illetve újragondolta a cowboy csizmákat, a klasszikus hollywoodi életérzést, valamint az Egyesült Államok és Oroszország között zajló űrversenyt is. Mutatjuk, hogy hogyan fest mindez a szatírát kedvelő tervező tolmácsolásában!

Magabiztosan lépked előre a ranglétrán a Hood by Air

Shayne Oliver márkája, a Hood By Air alig pár év alatt az amerikai divatrajongók egyik legmeghatározóbb divatházává nőtte ki magát, aminek köszönhetően a Hood By Air bemutatója az egyik legjobban várt produkció a New York-i divathéten. Az idei, „Pilgrimage” (Zarándoklat) névre keresztelt őszi-téli kollekció témája összetett lett, mivel ugyanúgy érintette a menekültügyi válságot, mint a nemi és faji megkülönböztetést, de a bemutatón a radikális orosz LGBT művész, Slava Mogutin is megjelent, méghozzá egy túlméretezett mentőmellénnyel a hátán – írja a Vogue.com. Nézze meg, hogy miben gondolkodik egy újgenerációs divattervező 2016-ban!

Blogmustra