OFFLINE

Őket okolja a plüss melegítőkért

2016. február 6., szombat 18:39

A Jezebelen olvastuk, hogy a Juicy Couture-ről szóló tévésorozat készül és debütál hamarosan. Éppen ezért arra gondoltuk, miért ne lehetne a márka mögött álló páros A divat arcai sorozatunk következő alanya: ha érdekli, hogyan árasztották el a világot a 200 dollárból, azaz 55 ezer forintból alapított márka nevével fémjelzett plüssmelegítők, olvasson tovább!

A kezdetek

A Juicy Couture-t 1995-ben alapított két barátnő, nevezetesen Pamela Skaist-Levy és Gela Nash. Az eredeti nevet (Travis Jeans) csak egy évvel később változtatták meg a mostanira, addig terhesnadrágok árusításával próbáltak betörni a piacra. Ez kevés sikerrel járt, a plüssből készült melegítőjük viszont annál nagyobb sikert aratott: a 2000-es évek közepén Paris Hiltont nem is nagyon látták másban – az évek során azonban az "ikonikus" ruhadarab mellett több könnyen felismerhető táskával és cipővel is előrukkoltak, amelyekre kivétel nélkül az alábbi logó került:

A két alapító nem tétlenkedett: a névváltás után rögtön elkezdték küldözgetni a cuccaik hírességeknek: a 2001-es velúrból készült kollekcióra Madonna le is csapott, így beemelte a köztudatba. A melegítő a 2000-es évek közepén újra visszatért, ekkor már Jennifer Lopez, Britney Spears és Paris Hilton sem tudott ellenállni neki: a márka ekkor vált világhírűvé és a new money, vagyis az újgazdagság jelképévé. A népszerűség ellenére nehezen lehetett hozzáférni: az évtized végéig csupán néhány helyen árulták. 

Jönnek a bajok

Bár meg nem erősített információk szerint a Juicy Couture egy év alatt 200 millió dolláros, azaz 55 milliárd forintos bevételt termelt és hiába vették fel Erin Fetherston tanácsadót 2010-ben, hogy tervezzen egy ruhakollekciót, amit majd az ünnepek alatt kezdenek el árusítani, a kereskedők azt mondták, sajnos a dizájn meglehetősen állott szagúra sikeredett, ráadásul a méretezéssel is problémák adódtak. A TheCut számolt be arról annak idején, hogy emiatt a legtöbb neves áruház (Saks Fifth Avenue, Lord&Taylor, Bloomingdale's, Nordstrom, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus) teljesen megszüntette a márka forgalmazását, többen pedig töredékét rendelték be az előtte megszokottnak.

Valószínűleg tűzoltási célból november 1-jén LeAnn Nealzt nevezték ki elnöknek és kreatívigazgatónak, ő volt felelős nemcsak a dizájnok jóváhagyásáért, de a marketingért, a boltok kialakításáért és neki kellett jelentenie Edgar Hubernek, a Juicy Couture vezérigazgatójának. Hogy biztosra menjenek, felvették a Vogue korábbi kiegészítőkért felelős igazgatóját, Michelle Sanderst is, hogy kezelje az ékszerek, táskák és fürdőruhák új engedélyeit.

Így múlik el a világ dicsősége

2013. október 7-én a Fifth&Pacific bejelentette, hogy eladják a Juicy Couture-t az Authentic Brands Groupnak 195 millió dollárért, az 53 milliárd forintért. 2014 júniusában a cég bejelentette, hogy 2015 júniusáig bezárja az összes Egyesült Államokban található üzletét – a 60 nemzetközi bolt tovább működik. Ha valaki az Államokban Juicy Couture cuccokra vágyik, az 2014 szeptemberétől a Kohl's üzleteiben veheti meg.

Élet a Juicy után

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy mi lehet most a két alapítótaggal: rövid keresés után megtaláltuk új honlapjukat a Pam&Gelát, ahol a BFF ("Best Friends Forever", legjobb barátok mindörökké) imidzsre erősítve árulják a ruháikat. A webshopban egy nadrágért 40, egy poncsóért 60, egy pólóért pedig 30 ezer forintot kérnek el, szóval a Juicy Couture-nél megszokottat (igaz, egy kilométerekkel visszafogottabb stílusban). Reméljük, ezzel nem égnek akkorát, mint a kedvenc Juicy-s hírünk esetében: amikor a ruhájukba nyomták Az elbűvölő Államokban gyártva szöveget, ami felett ott lógott a Vietnamban készült címke. Kínos.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta