Őket okolja a plüss melegítőkért

Zanza!

A Jezebelen olvastuk, hogy a Juicy Couture-ről szóló tévésorozat készül és debütál hamarosan. Éppen ezért arra gondoltuk, miért ne lehetne a márka mögött álló páros A divat arcai sorozatunk következő alanya: ha érdekli, hogyan árasztották el a világot a 200 dollárból, azaz 55 ezer forintból alapított márka nevével fémjelzett plüssmelegítők, olvasson tovább!

A kezdetek

A Juicy Couture-t 1995-ben alapított két barátnő, nevezetesen Pamela Skaist-Levy és Gela Nash. Az eredeti nevet (Travis Jeans) csak egy évvel később változtatták meg a mostanira, addig terhesnadrágok árusításával próbáltak betörni a piacra. Ez kevés sikerrel járt, a plüssből készült melegítőjük viszont annál nagyobb sikert aratott: a 2000-es évek közepén Paris Hiltont nem is nagyon látták másban – az évek során azonban az "ikonikus" ruhadarab mellett több könnyen felismerhető táskával és cipővel is előrukkoltak, amelyekre kivétel nélkül az alábbi logó került:

A két alapító nem tétlenkedett: a névváltás után rögtön elkezdték küldözgetni a cuccaik hírességeknek: a 2001-es velúrból készült kollekcióra Madonna le is csapott, így beemelte a köztudatba. A melegítő a 2000-es évek közepén újra visszatért, ekkor már Jennifer Lopez, Britney Spears és Paris Hilton sem tudott ellenállni neki: a márka ekkor vált világhírűvé és a new money, vagyis az újgazdagság jelképévé. A népszerűség ellenére nehezen lehetett hozzáférni: az évtized végéig csupán néhány helyen árulták. 

Jönnek a bajok

Bár meg nem erősített információk szerint a Juicy Couture egy év alatt 200 millió dolláros, azaz 55 milliárd forintos bevételt termelt és hiába vették fel Erin Fetherston tanácsadót 2010-ben, hogy tervezzen egy ruhakollekciót, amit majd az ünnepek alatt kezdenek el árusítani, a kereskedők azt mondták, sajnos a dizájn meglehetősen állott szagúra sikeredett, ráadásul a méretezéssel is problémák adódtak. A TheCut számolt be arról annak idején, hogy emiatt a legtöbb neves áruház (Saks Fifth Avenue, Lord&Taylor, Bloomingdale's, Nordstrom, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus) teljesen megszüntette a márka forgalmazását, többen pedig töredékét rendelték be az előtte megszokottnak.

Valószínűleg tűzoltási célból november 1-jén LeAnn Nealzt nevezték ki elnöknek és kreatívigazgatónak, ő volt felelős nemcsak a dizájnok jóváhagyásáért, de a marketingért, a boltok kialakításáért és neki kellett jelentenie Edgar Hubernek, a Juicy Couture vezérigazgatójának. Hogy biztosra menjenek, felvették a Vogue korábbi kiegészítőkért felelős igazgatóját, Michelle Sanderst is, hogy kezelje az ékszerek, táskák és fürdőruhák új engedélyeit.

Így múlik el a világ dicsősége

2013. október 7-én a Fifth&Pacific bejelentette, hogy eladják a Juicy Couture-t az Authentic Brands Groupnak 195 millió dollárért, az 53 milliárd forintért. 2014 júniusában a cég bejelentette, hogy 2015 júniusáig bezárja az összes Egyesült Államokban található üzletét – a 60 nemzetközi bolt tovább működik. Ha valaki az Államokban Juicy Couture cuccokra vágyik, az 2014 szeptemberétől a Kohl's üzleteiben veheti meg.

Élet a Juicy után

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy mi lehet most a két alapítótaggal: rövid keresés után megtaláltuk új honlapjukat a Pam&Gelát, ahol a BFF ("Best Friends Forever", legjobb barátok mindörökké) imidzsre erősítve árulják a ruháikat. A webshopban egy nadrágért 40, egy poncsóért 60, egy pólóért pedig 30 ezer forintot kérnek el, szóval a Juicy Couture-nél megszokottat (igaz, egy kilométerekkel visszafogottabb stílusban). Reméljük, ezzel nem égnek akkorát, mint a kedvenc Juicy-s hírünk esetében: amikor a ruhájukba nyomták Az elbűvölő Államokban gyártva szöveget, ami felett ott lógott a Vietnamban készült címke. Kínos.

Blogmustra