OFFLINE

Íme a 2015-ös év legsikeresebb márkái

2016. január 3., vasárnap 13:52

Rohamléptekkel közeledünk az év vége felé, így a legtöbb iparághoz hasonlóan a ruha és szépségipar is számot vet az elmúlt egy évről. Ezúttal a Teen Vogue, a Goldman Sachs Apparel, valamint az Accessories Global Investment Research Group karöltve rangsorolta a márkákat az online és offline életben gyakorolt hatásaik, valamint a vásárlási szokások alapján. Mi pedig már meg sem lepődtünk azon, hogy leginkább azok a márkák teljesítettek jól a befolyásolható tinédzserek és a fiatal felnőttek körében, akik a közösségi oldalakon is profin kommunikálnak a követőikkel.

Naná, hogy felkapott a magas félpucér nőkkel hirdető Victoria's Secret.
Naná, hogy felkapott a magas félpucér nőkkel hirdető Victoria's Secret.
Fotó: victoria's secret

A felméréshez több kritériumot is figyelembe vettek a szakemberek, mint például a márka tudatosságát, népszerűségét, a valós, illetve az online életben bevett „world of mouth marketingjét” (a legmegbízhatóbb vásárlási döntéseket befolyásoló tényező), valamint azt, hogy a válaszadó nők mennyire vannak képben az aktuális trendekkel – írja a Fashionista.com a Millenials Generation által végzett kutatásról. A megkérdezettek körében pedig ez a húsz márka volt az abszolút favorit:

1. Forever 21

2. Victoria’s Secret Pink

3. Victoria’s Secret

4. Nike

5. Sephora

6. MAC

7. H&M

8. Converse

9. Urban Outfitters

10. Target

11. EOS

12. Bath and Body Works

13. Sephora Collection

14. Urban Decay

15. Vans

16. Maybelline

17. Louis Vuitton

18. Steve Madden

19. Marc Jacobs

20. Free People

h i r d e t é s

És hogy mi a közös ezekben a márkákban? Csak annyi, hogy néhány kivételtől eltekintve mindannyian hihetetlenül ügyesen kezelik a közösségi oldalakat, élen a Victoria's Secrettel (26 millió Instagram követő) és annak almárkájával, a Pinkkel (3,6 millió Instagram követő), melyek híres modelleket szerződtettek le arra, hogy minél több szórakoztató és extravagáns képet posztoljanak a bemutatókról az Instagramra a megfelelő hashtaggel. A trükknek meglett az eredménye, szinte az egész Internet a Victoria's Secret showról és azon fellépő modellekről beszélt egész évben.

Hetedik helyen végzett idén a svéd fast-fashion márka.
Hetedik helyen végzett idén a svéd fast-fashion márka.
Fotó: hm.com

A felmérés kimutatta, hogy az év elején a Nike minden más divatmárkánál menőbbnek számított, ami nem meglepő, hiszen 28,8 millió követőjük van csak az Instagramon. Persze nem panaszkodhat a 10,8 millió követővel bíró H&M sem, mely a közösségi média másik szakmai zsenijével, a Balmainnek (2,9 millió Instagram követő) tervező Olivier Rousteinggel (1,7 millió Instagram követő) állt össze egy kapszulakollekció erejéig az év második felében. Tudják, ez volt minden idők egyik legsikeresebb és egyben legnevetségesebb tervezői együttműködése.

2015 legsikeresebb márkája lett a Forever21.
2015 legsikeresebb márkája lett a Forever21.
Fotó: Forever 21

Meglepő, hogy az Adidas, a Calvin Klein, a Nars, a Tiffany & Co., valamint a Nasty Gal idén először került be a legjobban teljesítő 50 márka közé. A Calvin Klein feltételezhetően annak köszönheti sikerét, hogy a biztonság kedvéért két népszerű fiatalt, Justin Biebert (44,1 millió Instagram követő) és Kendall Jennert (41,6 millió Instagram követő) is leszerződtette a szezonban. A fiatalabb fizetőképes fogyasztókra hajtott az Adidas (6,2 millió követő) is, mely idén is Kanye Westtel paktált le, de valószínűleg a Nasty Gal (1,8 millió Instagram követő) listára kerülésében is nagy szerepet játszott, hogy fokozott figyelmet fordítottak az Instagram oldaluk fejlesztésére az elmúlt időszakban.

2016-ra várhatóan a Topshop (5,6 millió Instagram követő), valamint a Brandy Melville (3,1 millió Instagram követő) is behozzák a lemaradást és a listára kerülnek majd. Legalábbis minden jel arra mutat, hogy a helyes úton járnak, a Topshop például Hailey Baldwinnal és Gigi Hadiddal reklámozott 2015-ben, de az ünnepi kampányukat is csupa új generációs Instagram-celeb modellel készítették el.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ Kép-párok #187

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyeket neves fotóművészek készítettek ugyanazon témában vagy olyat, amelyeken éppen egymás munkáira reflektálnak.

HATÁRÁTKELŐ A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei.

YDEA „Olyan boltot csináltunk, ami nekünk hiányzott”

Nemrég nyitott meg a Fehér Hajó utcában a Hababa Designer Store és Galéria, ami egy újszerű koncepcióval követel helyet magának a hazai divatszcénában és az üzletek soraiban. Vetlényi Lilivel, az egyik alapító-tulajdonossal az előkészületekről, fenntarthatóságról, a vásárlók motivációiról és intuícióról beszélgettem.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta