OFFLINE

Ezekkel az ételekkel fogyhat: quinoás brokkoli, joghurttal

2015. december 15., kedd 11:43

Indítottunk egy fogyókúrás sorozatot, amelyben olyan ételek receptjeit mutatjuk meg, amelyeket dietetikus segítségével állítottunk össze. És mivel a hangsúly nem csak a fogyáson, de az egészséges étrenden és a súlymegtartáson is van, továbbvisszük ezt a vonalat. 

A következő ételt rendkívül egyszerű elkészíteni, és annyit lehet belőle enni, amennyit csak szeretne; hiszen sem a brokkoli, sem a joghurt nem hizlal, a quinoa meg egészséges. Egyébként meg képtelenség sokat enni a brokkolis quinoából, mert elég laktató. 

Ezekre lesz szüksége 4 adag elkészítéséhez

  • 1 fej brokkoli (500 g)
  • 1 bögre quinoa
  • 1 kis doboz (laktózmentes) joghurt, vagy kék tejföl
shutterstock 276199280

Így készítse el

Brokkoli: pucolja meg a brokkolit de ne szedje szét rózsákra. Tegye egy nagy lábasba a szárával lefelé, sózza meg, és nagyon kevés vízben addig párolja, amíg meg nem puhul. Jó ha tudja, hogy a brokkoli nagyon gyorsan puhul, és ha túlfő, már nem annyira finom, ráadásul az értékes vitaminok is elfőnek belőle. Szóval nem árt résen lenni az elkészítésénél. Általában 5-8 perc alatt párolódik puhára a friss brokkoli (egyébként az sem baj, ha kicsit ropogós marad), ha a villa könnyedén a szárába fúródik, már jó.

Fontos: nem szabad túlfőzni a brokkolit, mert túl puha lesz, szét fog esni és az íze sem lesz annyira finom.

Quinoa: a quinoának rengeteg fajtája létezik, én a fehér, bio változatot használom. Az elkészítése nem bonyolult, meg kell mosni (ahogyan a rizst is), és kétszeres mennyiségű vízben megfőzni. Ez körülbelül 15 perc, utána fedő alatt kell párolni egy kicsit. Enyhén füstös íze van.

Fontos: Ha nem előáztatott quinoát vásárol, akkor mindenképp áztassa be főzés előtt, különben előfordulhat, hogy kesernyés ízt kap.

Quinoa

A quinoa teljes értékű fehérjeforrás, azaz tartalmazza azt a 9 aminosavat, melyet a szervezet nem tud előállítani, ezért élelmiszerekből kell bevinni azt. „A quinoát gyakran a gabonák közé sorolják, de valójában egy spenóthoz hasonló álgabonáról van szó, melynek a magját fogyasztjuk. A vegetáriánus étkezés híveinek jó barátja, hiszen magas a fehérjetartalma, és minden esszenciális aminosavat tartalmaz. Jelentős vitamin és ásványi anyagtartalma miatt kiemelkedik a többi gabona közül. Gluténmentes és magas a folsavtartalma. Felhasználása széleskörű, bátran alkalmazható köretnek, egytálételnek, levesbetétnek, süteménynek, illetve salátákhoz is. Használható IR/cukorbeteg diétába is, mely lassan felszívódó szénhidrátok közé tartozik” - tudtuk meg Varga Dóri dietetikustól.

Amint elkészült a brokkoli, szedje rózsáira és egyszerűen fektesse a quinoára, a tetejére tegyen jó sok joghurot, sózza meg és kész is. Nagyon finom étel, sosem lehet megunni. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta