A csizma az új edzőcipő

Zanza!

A WGSN INstock legújabb felmérése szerint a különféle csizmák váltják a jó pár szezon óta divatban tartott edzőcipőket a sorban. A jelenségnek több oka is lehet, de valószínűleg csak annyiról van szó, hogy a vásárlók egyszerűen ráuntak az elsőre jópofának és kényelmesnek tűnő játszóscipőkre, ami nemcsak az utcai divatot, de a kifutók világát is uralta az elmúlt egy-két évben.

Arról nem is beszélve, hogy egy gondosan kiválasztott minőségi bőrcsizma sokkal jobb befektetésnek tűnik, mint egy kevésbé strapabíró edzőcipő. Az Egyesült Államokban például a teljes árnál jóval alacsonyabb áron is hozzá lehet már jutni a csizmákhoz, mint korábban. A szeptembertől-november közepéig tartó időszakban például átlagosan 181 dollárba, azaz 53.029 forintba kerültek a csizmák az üzletekben, ami 6 százalékkal alacsonyabb ár, mint 2014-ben volt.

De a jelenség és a megfizethető árak többek között az aktuális trendeknek is betudhatóak, a divatházak ugyanis olyan, a csizmákkal könnyen kombinálható darabokkal látták el kollekcióikat, mint a nadrágszoknya, az egyrészes miniruha vagy az A-vonalú, elöl gombos miniszoknya, ahogy divatban vannak a hetvenes évek hippi stílusát idéző kreációk, valamint a velúrból vagy lakkból készült combcsizmák is a szezonban. De nemcsak a combcsizmák felkapottak a vásárlók körében, hanem a lábszárközépig érő csizmák is, melyet 20,5 százalékkal többen keresnek az üzletekben, mint 2014-ben, amikor a vevők 7,2 százaléka volt ezekre a termékekre kíváncsi. Kattintson a galériára és nézze meg, hogy milyen kreatívan kombinálható az újra divatba jött csizma az utcai divatban!

Blogmustra