Pénznyelő az állami divatmárka

Zanza!

Izgatottan vártuk, hogy mi lesz a sorsa a Zoób Kati vezetése alá tartozó első magyar állami divatmárkának, melytől nagy reményeket vártak a "befektetők". Emlékeznek, ez volt az a projekt, amiről egy darabig azt rebesgették, hogy óriási sikereket fog majd elérni a nemzetközi divatiparban. Nem sokkal később azonban az Attitude márka létezéséről is inkább kínosan hallgattak.

Az Átlátszó.hu információi szerint elég nagy bukta a négy évvel ezelőtt beindított cég, ami a megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató állami cég, a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft. és Zoób Kati közösen jegyzett vállalkozása. A dizájner cége a bemutatott szerződés alapján jelenleg mintegy havi 4,5 millió forinthoz jut a projektben. Eddig összesen közel 300 millió forintot költöttek, ebből körülbelül 255 millió forintot Zoób Kati cége söpört be, de mindössze 129 millió forint árbevételt értek el az Attitude néven futó márkával. 

Bár eleinte itt-ott még lehetett hallani az állami divatmárkáról, de az Allée-ban nyitott, sikeres üzletasszonyokat megcélzó butik mára befuccsolt, a másik üzlethelyiségnek szánt KÉZMŰ-bérlemény pedig még meg sem nyitott. De az sem utal semmi jóra, hogy az Attitude honlapján semmilyen tartalom vagy webshop nem található, csupán az elérhetőségi adatokat osztják meg a gyanútlan érdeklődőkkel. Az oldal továbbá felhívja a figyelmünket arra, hogy hamarosan új üzlet nyílik majd a belváros szívében található ötödik kerületi Haris közben.

Zoób Kati és az Attitude
Zoób Kati és az AttitudeFotó: facebook.com/Katti.Zoob.ATTITUDE

„A KÉZMŰ Kft-t ismertem, hiszen régi szereplő a piacon. Amikor felvetődött, hogy közösen kialakíthatnánk egy saját márkát, amit nemcsak itthon, hanem külföldön is árusíthatnánk, annyira megtetszett a gondolat, hogy fogyatékos embereknek adhatok munkát, hogy még az akkor érkezett kínai felkérést is lemondtam”– nyilatkozta az Átlátszónak Zoób Kati, akinek cége, a Kattiz Kft. mindezért az indulástól évente átlagosan bruttó 230 ezer eurót kapott.

„Évi 120 modellre szerződtünk és az első hónapok azt mutatták, hogy nem olyan rossz az elgondolásunk, mert az Attitude augusztusi indulása után már decemberben mintegy tízmillió forintos forgalmat ért el. Az első két félévben hatezer terméket adtak el, ami szintén jelezte, hogy jó úton járunk. Kipróbáltuk magunkat Bécsben is és eszméletlen nagy volt az érdeklődés a kollekció darabjaiért” – magyarázza Zoób, aki bőrdíszmű, sport és játék termékekkel kívánja bővíteni a márka repertoárját a jövőben. Ha érdeklik a részletek a magyar állami divatcéggel kapcsolatban, olvasson a témáról többet az Átlátszón!

Blogmustra