Megőrült, hogy háromszoros áron vásárolna a Balmain kollekcióból?

Zanza!

A nyitás napján megírtuk, hogy félelem és reszketés övezte a H&M Balmainnel közös kollekciójának debütálását. Már akkor kitértünk arra, hogy valószínűleg a sor elején álló csoportok nem maguknak, sokkal inkább haszonszerzés céljából markoltak fel a boltban bármit, amit értek - úgy tűnik, a sejtésünk beigazolódott: az előző évekhez hasonlóan idén is az eBay-en, illetve a Jófogáson kötöttek ki a limitált ruhadarabok. Az már más kérdés, hogy mekkora árréssel. 

Hülye, aki sorba áll?

A tegnapi posztunkhoz rengeteg hozzászólás érkezett, ezeknek egy része azt kérdőjelezi meg, vajon mennyire "beteg" az, aki órákat képes sorban állni ezekért a ruhákért. Szerintünk kicsit árnyaltabb a kép: több olyan lánnyal is találkoztunk a sorban, akik régóta gyűjtögették a pénzt, hogy aztán megvegyék a kiszemelt ruhát - amit azonban nem tudtak, mert az önjelölt kiskereskedők elhappolták előlük. Igen, van, aki egy jó koncertre költi a megtakarított pénzét, van, aki utazásra és olyan is, aki egy szép ruhára. Jussunk túl ezen.

Hol landoltak a ruhák?

A Jófogáson a Balmain szóra keresve a napokkal ezelőtti állapothoz képest nyolccal több találatot dob a rendszer: közöttük van az eredeti áron 10 ezerbe, itt 27 ezerbe kerülő napszemüveg és a két 35 ezres (rendes áron 9 ezer forintos) póló (ugyanattól az eladótól) is. Ha utóbbira vágyik, van egy jó hírünk:kapható "csupán" kétszeres áron is és hasonló a szorzó a bőr pénztárca esetében, illetve a pulóver esetében is, amit valószínűleg akkora hévvel kapta fel ideiglenes tulajdonosa, hogy nem is nézte meg, melyik részlegről származik (bár férfi pulóver, ő a Női ruhák kategóriába töltötte fel).

Már az is arcpirító, hogy sokan a háromszoros ár mellé postaköltséget is felszámolnak, azonban a legnagyobb kedvencünk az, aki 3500 forintért szabadulna meg a vásárlás mellé ingyen kapott logózott táskától. Ó, és az, hogy az egyik termék leírásánál büszkén hirdeti az eladó, hogy nemsokára még több terméket feltölt a kollekcióból - most már sejtjük, hogy kik álltak a sor elején és rabolták le a készletet.

A ruhák közül egy-kettő egyébként Facebookos eladós oldalakon is feltűnt - mivel ezek zárt csoportok, így linkelni nem tudjuk őket, de erre vegye az irányt, ha kíváncsi.

eBay: elszabadult a pokol

Az eBay-en még ennél is durvább a helyzet: a legdrágábban kínált darab a kollekcióból a gyöngyös ruha, amiért induló licitként 6000 eurót, tehát 1,8 millió forintot kérnek - ha utál várni, akkor viszont 10.000 euróért, potom 3,1 millió forintért azonnal megveheti. Talán érthető, hogy nem akkora érdeklődés mutatkozik az aukció iránt - nem úgy, mint ennél, ahol már 24-en licitáltak és pár perccel a vég előtt több mint 800 ezer forinton járt a ruha (ami egyébként pont nyolcad ennyibe került eredetileg). Ez a darab viszont már gazdára is talált: érte 44-en verekedtek meg online és 770 ezret kell kicsengetnie az újdonsült tulajdonosnak.

Három slágertermék van egyébként az aukciós oldalakon: a fenti ruhán kívül egy csomó van még ebből a gyöngyös átlapolós dzsekiből, illetve a kampányfotókon is előtérbe kerülő zöld ruhából - utóbbit alig 400 ezer forintért megveheti, ha nem jutott hozzá 39.900-ért. A legérthetetlenebb tétel a teljesen egyszerű sapka, amiért (a címkének köszönhetően) jelenleg 90 ezer forintot kínálnak. Egy sapkáért!!!

Miért hülyeség ennyit adni értük?

Azért, mert ez nem Balmain. Nem ott készülnek, ahol a francia divatház többi terméke és ugye mondanunk sem kell, hogy nem abból az anyagból. Éppen ezért érthető, hogy a fast fashion márka és a Balmain árai közé lőtték be a kollekciót, az viszont kevésbé, hogy miért fizet valaki ezekért a holmikért esetenként tízszeres árat, ha annyiért már a "rendes" Balmain kollekcióból is vehetne magának dolgokat.

A vonatkozó gyűjtést az Elle készítette el: sorra vették a divatház azon termékeit, amelyeket simán megvehetne valaki abból a pénzből, amennyit az aukciós oldalakon otthagyna egy H&M-es darabért. Először a TheOutnet oldalára néztek fel, ahol rá is bukkantak egy extrém módon akciós, negyedáron 1200 dollárba, azaz 358 ezer forintba kerülő blézerre, a 155 ezer forintba kerülő bokacsizmára, a kicsit izgalmasabb, de drágább is (200 ezer forintos) állatmintás lábbelire és a hasonló árú estélyire. A Yoox oldalán 430 ezerért lehet villantós minije, ha viszont nem költene ennyit, akkor a Net-a-porter.comon 80 ezerért vehet sima felsőt

Mi a megoldás?

Jól látszik, hogy két ellentétes érdek feszül egymásnak: a vásárlók örülnének, ha nagyobb lenne a készlet és azoknak is jutna, akik saját maguknak vásárolnának és nem nyerészkedés céljából csapnak le mindenből egy-egy méretre (ennyit enged a szabályzat), a H&M-nek és az éppen aktuális vendégtervezőnek viszont az az érdeke, hogy minél exkluzívabb hatást keltsen a kollekció, éppen azért nem fognak annyit gyártani belőle - pláne akkor, ha olyan részletgazdagok a ruhák, mint a mostani Balmain kollekciónál.

Azt azonban fel kell ismernie a márkának, hogy nem biztos, hogy jó irány az, hogy a sorban állók több mint fele mindig csalódottan megy haza, hiszen nem jut neki a kiszemelt dolgokból - egy idő után ugyanis ráunnak és a következő limitált kollekcióhoz már meg sem próbálnak hozzáférni, inkább meghagyják a tolongást a neppereknek.

A végére pedig okosságként idetesszük ezt a fotót, amit Instagramon találtunk és tökéletesen leírja a helyzetet: a Balmain és egyben Olivier Rousteing nagy kedvencének, Kanye Westnek a fotójára írták az „Amikor valaki azt mondja, hogy az Balmain, de te tudod, hogy H&M" szöveget - sokan ugyanis akarva-akaratlanul elfelejtik, hogy ezek a termékek csak részben a francia divatház nevével fémjelzettek.

Blogmustra