OFFLINE

Abodi Dóra utópiája arra az esetre, ha beütne a világvége

2015. október 13., kedd 14:39

Ahogy a zenekarok esetében, úgy a tervezőknél sem mindegy, hogy délután vagy este kerülnek színpadra: minél később mutatja be valaki a kollekcióját, annál sikeresebbnek számít. Idén a  Mercedes Benz Fashion Week Central Europe  legjobb időpontja, azaz a szombati záróshow egyértelműen az ABODI brandet illette. A tervező az utolsó két évben megnyomta a gázpedált és a 2014-es londoni divathetes debütálása óta folyamatosan generálja maga körül a jobbnál-jobb híreket. A hazai közönség a 2016 tavaszi/nyári kollekció legkülönlegesebb darabjait láthatta, amelyekről a tervezőt, Abodi Dórát is kifaggattuk, sőt, arról is mesélt, milyen újabb sikerek történtek vele mostanában.

Madonna stylistja is felfigyelt a magyar brandre

Abodi Dóra majd 90 darabos kollekciója precízen átgondolt: a kreatív alapdaraboktól kezdve az alkalmi viseleteken át egészen a couture és az image darabokig, széles skálán mozog. "Mivel az ABODI márka egyre több országban van jelen, így számolnunk kell azzal is, hogy a vásárlói igények országonként eltérnek: teljesen más ruhák kellenek az Egyesült Arab Emirátusokba, és megint mást szeretnek Olaszországban. Manapság, amikor ilyen erős a verseny a divatszakmában, nem engedheti meg magának egy tervező, hogy figyelmen kívül hagyja az eltérő igényeket”– mondja Dóra, akinek az utóbbi egy évben olyan sztárok hordják a ruháit, mint Lady Gaga,Taylor Swift vagy Rita Ora, sőt, pár hónappal ezelőtt Madonna stylistja, B. Akerund is felfigyelt a magyar márkára, és Los Angeles-i showroomjában már ABODI darabok is találhatóak. De az sem elhanyagolható hír, hogy szerződést kötött a nívós milánói Spring Up Showroommal, amely nemcsak kiállítja új kollekciójának darabjait, hanem aktívan segít a brand építésében is.

Ez fontos előrelépés a márka számára, tekintve, hogy Milánó több szempontból is prioritás a tervező számára. "Milánó nagyon közel áll hozzám, imádom, hogy az emberek nyitottak, vidámak, ráadásul a márkám identitásához is passzolnak az ottani piaci igények és nem utolsó sorban kiemelt találkozási pontja a divatszakma üzleti életének” – mondja a tervező, aki két évvel ezelőtt fejezte be a mesterképzést a híres milánói Domus Akadémián, amit a Vogue ösztöndíjprogramja keretein belül nyert meg. "Ez egy fontos időszaka volt az életemnek, rengeteg input, tapasztalat ért, amelyek hatására újra telítődtem kreativitással. Egy kicsit el kellett szakadnom Magyarországról, hogy távolabbi perspektívából láthassam magamat és a karrieremet” – mesél Abodi Dóra a milánói időszakról.

Milánó vagy Budapest?

Sokan nem értik, hogy Abodi a milánói bemutató után – ami óriási kreatív energiákat mozgatott meg benne –, miért jött vissza Magyarországra, de ennek egyszerű és főleg üzletstratégiai okai vannak. "Egyrészt imádok Budapesten élni, másrészt itthon van a cégem, a varrónőim, a stábom, harmadrészt kapott a cégünk egy tőkeinjekciót, ami új kihívások elé állított minket. Egyelőre élvezem, hogy rengeteget utazok ide-oda a világban, de a cél, hogy részben áthelyezzük Milánóba is a cégünket, addigra viszont szeretnénk stabilizálni a nemzetközi helyzetünket.”

Új, Dysopia Gardens kollekciója is részben az építkezésről a jövőbeli célok szisztematikus eléréséről szól. "Ennél a kollekciónál azt éreztem, hogy felnőttünk, befejeződött az útkeresés első szakasza, már tudom, hogy mik azok az alapgondolatok, vonalak, kivitelezési módok, amiket kollekcióról kollekcióra tovább szeretnék vinni.”

A világ történései

A jövőre nézve a tervező továbbra is szem előtt tartja, hogy a kollekcók háttértörténete ne csak fikció legyen, ezért nemcsak figyeli a világban zajló fontos történéseket, hanem azokat saját értelmezésében be is építi aktuális kollekcióiba. A Dysopia Gardens például a világsajtóban és a közbeszédben folyamatosan megjelenő, most is zajló világpolitikai konfliktusokkal kapcsolatos felvetésekre reflektál: arra a kérdésre próbál választ adni, hogyan lehet újrakezdeni egy mindent elsöprő harmadik világháborút, amire néhány ború jóslat szerint a mai emberiségnek nem kevés esélye van.

Üdv a világomban!

"Az én új világomban a világégés nem egyenlő a teljes pusztulással, a természet és az állatvilág visszahódítja a városokat, az emberek pedig egy természetközelibb, ösztönösebb, humánusabb világot építenek újjá, amelyben újjáélednek az ősi hagyományok, legendák és sokkal jobbá válunk. Ezért volt a modelleknek törzsi, kicsit goa, kicsit space hippy frizurákat idéző fonott hajuk, és különleges, gyémántokat könnyező sminkjük. Mivel az volt a cél, hogy maga az alapötlet érthetővé váljon, ezért a kollekcióból is azokat a darabokat választottam, amik leginkább egyértelművé teszik a kollekció üzenetét. Emellett megjelenik egy állandó inspirációm a 90-es évek végének techno, rave, goa és goth partykultúrája, amelyben szintén egy fajta urban tribal hangulatot idéz" – magyarázza a tervező.

A hatás szempontjából fontos volt, hogy a modellek olyan különleges egyéniségek legyenek, akik át tudják adni a történet lényegiségét, mondanivalóját. "Speciális casting volt, nemcsak a jól ismert modell-sztenderdek alapján válogattunk, hanem karaktereket kerestünk, akik életre tudják hívni a ruhákat. A szépség nálunk összekapcsolódik az személyiséggel." -eleveníti fel az előválogatás részletetit Abodi Dóra.

Megosztó?

Lehet azon diskurálni, hogy megosztó vagy sem ABODI ruháinak a stílusa, kell-e hozzájuk karakternek lenni vagy sem, de az vitathatatlan, hogy az egyik legprogresszívebb magyar tervező, aki bátran és különös érzékenységgel nyúl formákhoz, anyagokhoz és a fantáziavilágához. Így volt ez idén is: a kifutón letisztult, puritán sziluettek, nagy volumenű, pazar formák, sötét és világos színek, izgalmas textúrák váltották egymást. A kiegészítőkre is érdemes odafigyelni, nekünk óriási kedvencek voltak a platformos nyári ,,topánkák", amiket Vágó Réka tervezett a kollekcióhoz, de a napszemüvegekből is beújítanánk párat, amelyek az Abodi-Battila kollabból születtek.

Ha azt gondolja, hogy a galériában látható kollekciók darabjai nem az utcára valók, akkor megnyugtatjuk, ez csak egy szelete volt annak a közel 90 lookból álló kollekciónak, amelyben a tervező alapdarabokra is lefordítja a ruhákba oltott utópiát. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta