OFFLINE

A közúti jelzőtábla a divatvilág legújabb fétise

2015. október 2., péntek 18:18

Jeremy Scott, a Moschino sztártervezőjének neve sokszor valamiféle koppintásgyanú kapcsán kerül elő. Ugyan imádja Madonna és Katy Perry, egy graffitis épp perli munkája lenyúlása miatt, és saját magától is szeret inspirálódni a tervező – akit viszont előszeretettel utánoz mindenki, a Forerver21-tól a Sugarbirdig, arról nem is beszélve, mi van az Aliexpressen. Épp a rengeteg olcsó utánérzés miatt a márka tavasszal bevezette, hogy a bemutató után azonnal meg lehet vásárolni náluk az ikonikus darabokat: most viszont úgy tűnik, ezzel az azonnal piacra dobással sokkal jobban jár Scott, mint eddig. 

A Moschino szeptember 24-én mutatta be 2016-os tavaszi-nyári ruháit és Jeremy Scott mintha kicsit többet nézegette volna Anya Hindmarch februári divatbemutatóját, mint kellett volna, ugyanis a milánói Moschino-show tematikája és a felvonultatott ruhák is emlékeztettek a brit tervezőnő 2015-ös őszi-téli kollekciójára. A közlekedési táblák, útburkolati jelek és hangsúlyos feliratok Scott ruháira is rákerültek fél évvel Hindmarch után. És ha azt hinné, hogy mire eladásra kerül a Moschino kollekció, a közlekedési táblás stílus már lejárt lemez lesz, téved: Hindmarch autós-táblás kollekciója 2015 őszén, azaz most került boltokba, Scott kollekciója pedig – hogy felvegye a versenyt a hamisítókkal – szintén már most kapható online – lehet, hogy véletlen egybeesés, de mindenképp jól jár vele a Moschino.

Hogy ki koppint kit, ki kitől inspirálódik, azt mi, halandók nyilván nem tudhatjuk – ha végigpörgeti a galériát, elég egyértelműnek tűnhet a mostani helyzet, de hozzá kell tenni, hogy Scott rengeteg pindúr pandúros ruhát is kifutóra küldött. (És egy adag autómosós göncöt is, ami pedig Anya Hindmarch 2016-os tavaszi-nyári kollekciójára rímel, ezeket is megtalálja a galériában!) Mi csak annyit tudunk, hogy egyszerre ütött be a két Instagram-kedvenc tervező autós kollekciója, így ők most ősszel nem (csak) a koppintókkal, hanem egymással (is) versenyeznek.

Mi pedig, ha igazán trendik akarunk lenni és imádjuk a hülye mintás ruhákat, kiegészítőket, dönthetünk: vagy bevásárolunk drágán, eredeti tervezői darabokat (Hindmarch egy-egy táskája simán van 1000 font, a Moschinónál már 500 euróból király lehet), vagy nekiállunk kínai másolatokat kajtatni. Hidmarch táskáinak stílusa továbbra is sokkal kifinomultabb, mint Scott bármelyik ruhája valaha, a Moschino darabjai inkább Lol-core rajongó, ízléstelen, harsány cuccokat kedvelő fiataloknak valók, míg Anya Hindmarch építkezéses táskáját simán el tudjuk képzelni egy fantáziadúsan öltöző, középkorú főnökasszony kezében is.

Hogy tetszik a táblás divat?

  • 46
    Borzalmas.
  • 10
    Szuper!

Egy biztos: a fast fashion boltok nem mentek rá a KRESZ-vizsgán is hasznos kiegészítőkre, szóval magunkra vagyunk hagyva. Lehet, hogy a dizájnerek tényleg megtalálták a nyitját a fast fashion elleni harcnak és olyan ruhákat terveznek, amiket nem is éri meg elkezdeni másolni, mert mire elkészül a másolat már az eredeti is ciki lesz? Vagy csak azért nem láttuk még sehol Hindmarch és Scott műveit lebutítva, mert baromi rondák és ezt a fast fashion márkák is tudják? Talán csak várni kell még pár hónapot, hogy megteljenek a boltok "Lassíts!" feliratú pólókkal? Majd meglátjuk: addig is szavazzon arról, hogy örülne-e neki, ha elterjedne az építkezéses, jelzőbójás divat?

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta