Nézze meg, hogy mi a plus-size divat az ősszel!

Az elmúlt években egyre több márka gondolt a teltebb idomokkal rendelkező divatrajongókra, aminek köszönhetően mára már számos tervező dob piacra hordható, trendi és dögös plus-size darabokat. Az őszi-téli időszak apropóján összeállítottunk egy listát arról, hogy milyen cuccokra érdemes vadászni 40-es méret felett!

A 17 Sundays nevű márka Twin Peaks és 902010 rajongó tervezői a New York-i fotóssal, Lily Cummings-szal készítették el farmerben erős kollekciójuk reklámfotóit, melyek főszereplője az ausztrál modell, Sophie Sheppard. A 44-50-es mérettel rendelkező nőket megcélzó márkát inkább a lezserebb és sportosabb stílusú nőknek ajánljuk, webáruházukban az egyrészes ruhák átlagosan 70 dollár, azaz 19 ezer forint körül mozognak, egy farmeringért 149.95 dollárt (kb.41 ezer forintot), egy klasszikus fekete blézerért pedig 159.95 dollárt (kb.44 ezer forintot) kérnek a márkánál.

A tavalyi jól sikerült kollekciónak köszönhetően Lane Bryant neve ismerősen cseng a divatrajongók körében. Olyannyira, hogy a Vogue idei szeptemberi számában két kiemelt oldalt is kapott márka, ami valójában nem túl sok egy 832 oldalas magazin esetében. Az 1904 óta piacon lévő amerikai márka olyan csúcsmodellekkel készítette el őszi-téli kampányát, mint Candice Huffine, Ashley Graham, Precious Victoria Lee, Justine Legault és Sabina Karlsson. „Nem kellene, hogy számítson a méret, amikor egy divatos nőről beszélünk” – mondta a kampány egyik arca, Ashley Graham, aki azért valószínűleg nagyon is tisztában van azzal, hogy a divatvilágban a nők 67 százaléka inkább a 34-38-as mérettartományba tartozik és nem a 44-48-asba. A márkánál 23.045 forintot kérnek egy trendi pokróc sálért, míg a szezon egyik legfelkapottabb darabjának kikiáltott rojtos bőrdzseki 191.320 forintba, egy állatmintás bunda 99.200 forintba kerül.

Meglepően darkos, gót stílusú kollekcióval rukkolt elő a dán molett ruhákban utazó márka, a CarmaKoma, mely minőségi gyapjúból, bőrből, selyemből és csipkéből készítette „Black Widow, White Lies" címre kereszt kollekcióját. A javarészt fekete és fehér színű darabok közül egy sikkes csipkeruha 169 dollárba, azaz 46.876 forintba kerül, egy rockos vonalat követő motoros dzsekiért 519 dollárt, 143.969 forintot, egy műszőrme kabátért pedig 309 dollárt, 85.739 forintot kérnek a márkánál.

Az 1985-ben alapított Elena Miro idei, „The Sweet Escape” című kampányának frontembere Candice Huffine, aki a márka sportos, alkalmi és hétköznapias viseleteit mutatja a katalógusképeken. A tervező szerint az előttünk álló évszakban menő lesz a szőrös kabát, a bőrdzseki és a kardigán, de a nyomatokban is követik a nemzetközi trendeket, ugyanis geometrikus, leopárd és népi motívumokkal díszített darabokkal töltötték fel butikjaikat. Az egymással remekül kombinálható kollekcióból szerettük a természetközeli árnyalatokat kapott kék és barna kabátokat, blúzokat és az elegánsabb vörös színű szetteket.

„A Monif Clarke szexi, elegáns és merész darabjai az olyan magabiztos molett nőket szólítják meg, akik azt akarják, hogy megforduljanak utánuk az utcán. Ki mondta, hogy a molett nem lehet szexi, fényűző és nőies?” – olvasható a márka sajtóközleményében. A mutatós darabokat a 48-as mérettel megáldott Tess Holliday után a brit Olivia Campbell és Fluvia Lacerda népszerűsíti a szezonban. Egy hasrésznél kivágott hosszú-ujjas egyrészes ruháért 78 dollárt, azaz 21.625 forintot, egy magasított nyakú kezeslábasért 158 dollárt, 43.809 forintot, egy kígyós övért 46.50 dollárt kérnek a márkánál.

„Minden nőnek megvan a joga ahhoz, hogy megtalálja azt a stílust, ami tükrözi az ő személyiségét” – áll a melbourne-i márka, a Harlow sajtóközleményében. A vállalat két tervezője, Kerry és Angelo Pietrobon Harlow egy limitált szériás, monokróm színpalettán mozgó kollekcióval készült az őszi-téli szezonra, illetve a többi plus-size márkához hasonlóan ők is meglovagolták a farmer vonalat 2015 második felében. A 44-es mérettől kapható farmer ára 199 ausztrál dollártól, 39.339 forinttól indul a márkánál.

48-50-es méretben is gyárt ruhákat a molett divatipar egyik legkultikusabb márkája, a 2009-ben indított Jibri, aminek tervezője, Jasmine Elder a legtöbb plus-size márkához hasonlóan szeretné bebizonyítani a nagyvilágnak, hogy a teltebb nők is bátran viselhetnek merész nyomatokat és neonszíneket. Az atlantai márka dizájnere a régi hollywoodi mozifilmekből, azok erőteljes női figuráiból, az underground kultúrából, képzőművészetből és a zenéből inspirálódik a tervezés során. A fiatalos márkánál átlagosan 300 dollárba, 83 ezer forintba kerülnek a kabátok, egy örökzöld fehér ingruháért 140 dollárt, 38.785 forintot, egy mintás blúzért átlagosan 70 dollárt, 19.390 forintot kell fizetni.

A Youtheary Khmer tervezője, Theary Sim pluz-size modellként dolgozott a Ford Modellügynökségnél, majd később hírességeket öltöztetett, aminek során rájött, hogy ő voltaképpen plus-size ruhák tervezésével szeretne foglalkozni. A kortárs konfekció vonalban utazó tervező szeretné, ha ruháiban nem csak divatosnak, de szexinek is éreznék magukat vásárlói. A kaliforniai márka jelenlegi kollekciójában számos fekete-fehér nyomatos és harsány színű darab kapott helyet, egy duplagombolásos fehér kabátruháért 249 dollárt, 68.960 forintot, egy A-vonalú kockás ruháért 129 dollárt, 35.729 forintot, egy kék, fekete és szürke színű pulóverért pedig 89 dollárt, 24.650 forintot kell fizetni.

A német születésű, de Angliában élő Anna Scholz neve ismerősen csenghet azoknak, akik figyelemmel kísérik a plus-size divatvilág alakulását. Scholz a kilencvenes években a Lane Bryant csapatát erősítette, majd tervezett kollekciót a Debenhamsnek és a Bloomingdalenek is. Saját néven futó kollekcióját az elmúlt években bemutatta a British Plus Size Fashion Weeken, a berlini divathét plus-size szekciójában, valamint a Curves Couture divatshown is. Az egyszerre elegáns, mutatós és légies Anna Scholz ruháknak megkérik az árát, egy sárkányos kimonó 98 fontba, azaz 42.095 forintba, egy rózsaszín műszőr kabát 285 fontba, 122.419 forintba, egy sál pedig 30 fontba, 12.889 forintba kerül a márkánál.

A molett divatvilág egyik legtermékenyebb tervezője jelenleg Elann Zelie, aki állítása szerint egyszerűen belefáradt abba, hogy mennyire korlátozottak a lehetőségei a teltkarcsú nőknek, ha ruhavásárlásról van szó. A népszerű tervező elsősorban hordható, de egyben szórakoztató és pimasz ruháit a Zelie For She márka webáruházában lehet megvenni, egy csillogó rózsaszín miniruháért 115 dollárt, 31.885 forintot, egy átmeneti kabátért 59 dollárt, 16.356 forintot, egy mintás pólóruháért 49 dollárt, 13.580 forintot kérnek a Los Angeles-i márkánál. Nézze meg a galériában, hogy mi a plus-size divat 2015 második felében!

Oszd meg másokkal is!
Mustra