Kevesebb a hirdetés a szeptemberi magazinokban

Zanza!

Nyakunkon a szeptember, ezzel együtt pedig a magazinok mérföldkőnek számító kiadásai. Egyszer már megnéztük, ezeknek hány százaléka reklám, most pedig a Fashionista végezte el ugyanezt a feladatot – ami egyébként azért is fontos, mert idén az olyan nagy cégek, mint a Condé Nast, a Hearst vagy a Time Inc. megtagadták a fizetett oldalszámok kiadását. Bár régen sokat lehetett sejteni az "eladott" magazinfelületekből, ma már ez elég szegényes mérőszám, hiszen a bevételek számos más felületről (például online) is származhatnak. Nem is húzzuk tovább, nézzük a számokat!

Ha szeret elmélyedni a számokban, ajánljuk önnek az MPA havi jelentéseit, ahol magazinokra lebontva találja meg a statisztikákat – beleértve többek között a print és digitális kiadások olvasó-, illetve a közzétett videók egyedi nézőszámait is. Az MPA vezérigazgatója, Mary Berner szerint ezek az adatok tükrözik leginkább egy médiacég állapotát, emiatt teljesen felesleges a hirdetett oldalak számát kapcsolatba hozni vele. Emiatt mi sem úgy tekintünk ezekre, hogy akinél a legtöbb fizetett hirdetés van, az a legmenőbb magazin, sokkal inkább a másik oldalról: hány reklámot kapunk az arcunkba úgy, hogy egyébként fizetünk is a tartalomért.

Fotó: Vogue / Elle / Harper's Bazaar

Mivel a hivatalos eladási statisztikákhoz nem fért hozzá a Fashionsta, így megvettek 10 vezető amerikai divatmagazint, majd nekiálltak manuálisan megszámolni az oldalakat. Mivel újságosnál vették őket, így azokról a hirdetésekről nem tudnak nyilatkozni, amik az előfizetői vagy regionális példányokban szerepelnek. És hogy miért is nem érdemes keresni az említett összefüggést? A Fashionista szerint a Glamour magazin elég lapos volt, egy bennfentes szerint viszont 7 százalékkal jobban teljesítettek, mint egy évvel ezelőtt. Hasonló a helyzet az Elle és a Harper's Bazaar estében is: a külföldi kollégák csökkenésről számoltak be, a Hearst szóvivője viszont azt nyilatkozta, ez az eddigi legnagyobb kiadásuk.

Most viszont következzenek a számok (hirdetési oldalszám szerinti csökkenő sorrendben) – azt az egyet sajnáljuk, hogy a Fashionista a fizetett oldalak száma mellett nem tüntette fel a magazinok teljes méretét.

Magazin neve Hirdetések száma (oldal) Változás (%)
2014 2015
Vogue 631 615,02 -2,5
Elle 465 439,33 -5,5
Harper's Bazaar 444 435,33 -2,0
Instyle 448 314,5 -29,8
W 303 294 -3
Marie Claire 261 228,33 -12,5
Glamour 215 230 7
Vanity Fair 232 212 -8,6
T Magazine 158 164 3,8
Cosmopolitan 185 122,2 -33,9
Teen Vogue 112 112 -
WSJ. Magazine 90,08 100,4 11,5
Blogmustra