A hipszterek evolúciója 5 lépésben

Evolution-of-a-Hipster FINAL2015
facebook.com/PasteMagazine

Egyre több megbízható forrás számol be arról, hogy a hipszterség már a múlté. Persze nem kell elszomorodni, máris lett helyette egy újabb röhejes kifejezés, méghozzá a yuccie (Young Urban Creatives – Fiatal Városi Kreatívosok), akik javarészt az Y generáció tagjai (1980-1995 között születtek) közül kerültek bele ebbe a hipsztereket és yuppiekat összeolvasztó halmazba. A mashable.com magyarázata szerint yuccie alatt azt a trendi fiatalt értjük, aki megéli a kreativitását, még akkor is, ha abból nem feltétlenül tud megélni, inkább a külvárosban, mint a belvárosban él, Twitter helyett Instagramozik és a hipszterekkel ellentétben nem feltétlenül van kitetoválva. Legalábbis kevésbé feltűnő helyen varratja ki magát.

A hipszterség "halálhíre" megihlette Paste Magazin szerkesztőségét is, akik egy sokatmondó grafikonnal emlékeztek meg a hipszterek evolúciójáról és azok erős öt évéről. Részletek a hajtás után!

2010: Az erőltetett vega

Kis túlzással mondhatni, hogy a hipszterek az emósokat és a hobbi-punkokat váltották a sorban. A vasárnapi termelői piaccal párhuzamosan lepték el a várost azok a férfiak, akiknek a vászontáskája mindig tele volt pakolva különféle organikus zöldségekkel és gyümölcsökkel. Talán a szomorkás molyosuk volt az egyetlen dolog, ami arra utalt, hogy mennyire éhesek is ők valójában.

2011: A kézműves

Többek között az ilyen önjelölt művészek, szakácsok és ezermesterek miatt vált szitokszóvá az elmúlt években a kézműves kifejezés. A kézművességet erőltető hipszterlányokat öltözködésükről könnyen be lehetett azonosítani: kalap, baglyos, rókás, pillangós vagy kutyás mintával ellátott pulóver, illetve táska, lapos talpú papucs, vagy állatmintás fűzős cipő jellemezte őket. Az okostelefonjukon kívül gyakran hordták magukkal az etsy.comra feltöltött termékeiket is.

Ő már inkább egy yuccie, mintsem hipszter.
Ő már inkább egy yuccie, mintsem hipszter.Bloomberg / Europress / Getty

2012: A trendi utazó

Az utazásmániás hipszterek úgy csepegtetik az információkat az Instagramra, hogy az a követőik szemében úgy tűnjön, mintha legalább egy egy hónapos vakáció lenne a háttérben. Ez a típus még egy semmitmondó porfészket is úgy fotóz ki, mintha az a világ egyik legkihagyhatatlanabb helye lenne. Az Instagramra rágyógyult hipszterek csakis az Airbnb oldalán foglalnak maguknak szállást és onnan szerzik be a legfontosabb tudnivalókat is. Öltözködésükre a kényelmes, de klasszikusabb darabok (csíkos vagy kockás ruha, velúr cipő, utazó táska és polaroid fényképező gép) jellemzőek.

2013: A fesztiválozó

A fesztiválról-fesztiválra táncoló hipszterek idézték fel bennünk a legjobban a hippik sajátos világát. Egy valamire való városi hipszterlány ruhatára tartalmazott legalább egy darab művirágokból kirakott méretes fejdíszt, egy rojtos kimonót, egy törzsi mintával ellátott hosszú ruhát vagy cicanadrágot, egy túlméretezett napszemüveget, valamint egy bölcsészlány sarut. A kocsmázás helyett a fűben ücsörgő hipszterlányok a keleti kultúrával is megismerkedtek a nyári szünet alatt, amit egy arany vagy ezüst festékporral készült henna festéssel tettek még egyértelműbbé.

Hipszterek és a street-food.
Hipszterek és a street-food.Peter Tsai Photography / Europress / Getty

2014: A favágószexuális

A minőségi kávét és kézműves kolbászt fogyasztó favágószexuális férfi az őshipszter és a metroszexuális trend összemosódásából jött létre. A divathullám képviselői egytől-egytől szakállasak, de nem élnek a vadonban, sőt előbb térnek be egy algapakolásra a kedvenc belvárosi szépségszalonjukba, minthogy kimenjenek az erdőbe fát vágni. A stílust képviselő férfiak öltözködési szokásaira a flanel ing, a farmer,a hátizsák, a bakancs és egyéb, akár laptoptáskának használt hegymászó cuccok a jellemzőek.

2015: A kávézóba járós

A hipszter-korszak legutolsó példányát elnézve megértjük, hogy kihalásra ítéltetett ez az irányzat is. A kávé-mániás hipszterek ugyanis túl jól fésültek és jófiúsan öltözködnek (nyakkendő, vasalt ing, kötött pulóver, fényesre pucolt cipő). Ők már nem laptoppal járnak a Starbucksba, hanem könyvvel, és különösen simogató érzés számukra, ha ez a perverz különcség feltűnik a körülötte lévőknek is. Ide kattintva megnézheti a pastel.com teljes sorozatát.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek