Nem tudja, mit vegyen fel? Majd az algoritmus megmondja!

Zanza!

Chert kifogástalan ízlése ellenére egy gépezet öltöztette - ikonikus sárga szerelését azóta sem lehet elfelejteni.
Chert kifogástalan ízlése ellenére egy gépezet öltöztette - ikonikus sárga szerelését azóta sem lehet elfelejteni.Fotó: Getty Images /www.gettyimages.com

Cher outfit-generátorát aligha lehet elfelejteni a Spinédzserekből, a tech-zseniknek köszönhetően pedig nagyon úgy néz ki, hogy a nemsokára tényleg valósággá válik: a University of Toronto kutatói ugyanis kifejlesztettek egy eszközt, amivel egészen új dimenzióba kerülhetnek az Instagramra feltöltött outfit-képeink – írja a Huffington Post. Az egyetemisták ugyanis létrehoztak egy algoritmust, ami automatikusan divatos szetteket generál anélkül, hogy a felhasználó egy kicsit is beindítaná a fantáziáját. 

"Legyen valaki elegáns vagy sportos, szexi, de nem túl ribancos, az emberekben egy valami közös: jól akarnak kinézni. Pláne, ha kiposztolnak magukról egy fotót valamelyik közösségi oldalra" – részletezi az algoritmus ötletét a Computer Vision Foundation. A kutatók a népszerű outfit-megosztó oldalról, a chictopia.com-ról átvett adatokat használták fel az algoritmus kifejlesztéséhez, a több mint százezer feltöltött fotóból pedig sikeresen létrehoztak egy olyan statisztikát, ami nem csak a felhasználók képeit, hanem az azokra jött pozitív/negatív kritikákat is figyelembe veszi. 

Az így mesterségesen létrejött Fashion144k Dataset – így nevezték el ugyanis – kimutat bizonyos hasonlóságokat és mintákat a különböző posztok között, ezt továbbfejlesztve pedig megalkották a divatjósló algoritmust. Hogy ez mégis mit jelent a gyakorlatban? Azt, hogy elég, ha a felhasználó feltölt egy képet, az algoritmus azonnal részletezi, nem csak a felhasználótípust, a fotózás helyszínét, és magának a képnek a trendiségét, hanem magát az outfitet is. A rendszer ezek után részletes visszajelzést küld a felhasználónak, beleértve az outfit-ajánlatokat, a pózoláshoz tökéletes helyeket, sőt, még a fotó milyenségére is – fény, szög – megjegyzést tesz. Ha ez még nem lenne elég, a program az elmúlt hat év nagy trendjeivel is tisztában van.  

"Nem csak a felhasználóknak, a divatiparnak is fontos ez az analízis: a vásárlók a programnak köszönhetően valós időben adoptálhatják a trendeket, míg a tervezők a darabok népszerűségéből kiindulva kreálhatják meg az új dizájnt" – részletezték a fejlesztők. Bár egyelőre mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, azért kíváncsian várjuk a nagy újítást, azt meg pláne, hogy mennyiben fog eltérni az outfit-generátor telefonos applikációktól.

Blogmustra