Angliában már nem menő a H&M és a Topshop

Angliában már nem számítanak menőnek az olyan megfizethető butikok, mint a H&M vagy a Topshop. Legalábbis ez derült ki a Which? nemrég végzett felméréséből, melynek keretében 9500 brit fogyasztót kérdeztek meg vásárlási szokásaikról és tapasztalataikról. A barátságos kiszolgálásnak köszönhetően az émelyítően illatos szappanjairól ismert Lush végzett az első helyen, viszont a Kate Moss által promotált Topshop, a H&M, az EE illetve a BHS igencsak rossz helyen végeztek.

A Topshop ráadásul annak ellenére végzett a százas lista 98.helyén, hogy továbbra is ez az egyik leglátogatottabb üzlet, de az ügyfelek mégsem érzik úgy, hogy a márka mindent megtenne a vásárlókért. Többek között ennek tudható be, hogy a divatláncnak csak a WHSmith könyvesboltot illetve a mobiltelefon kiskereskedő EE-t sikerült maga mögé utasítani az összesítésnél – számol be a dailymail.co.uk a felmérésről, melynek során az árakat, a környezetvédelem fontosságát, illetve a kiszolgálás és a termékek minőségét vették alapul a kutatók.

A 2014-es adatokhoz képest olyan márkák estek vissza a ranglistán, mint a WHSmith, vagy a tavaly még az első húszba bekerülő Topshop és a BHS. A vásárlók olyannyira nem voltak jó véleménnyel a BHS-ről, hogy ilyen kritikákkal illették a brit áruházat: „Elavult”, míg egy másik vásárló hozzátette, hogy a bolt „egyáltalán nem kelti egy jó minőségű áruház benyomását.”

GettyImages-487315677
Matthew Lloyd / Europress / Getty

Hasonlóképpen rosszul teljesített és a sor végén kullog a svéd H&M is, melynek csupán eggyel sikerült megugrani a Topshopot, de rossz véleménnyel vannak a britek a 88. helyen végzett Dorothy Perkinsről, a 95. helyre került Vodafone-ról és a 91. helyre szorult Tescoról is. Az EE telefonszolgáltató érdemelte ki a legrosszabb üzlet címet, mivel az ügyfelek túl hosszúnak találják a várakozási időt, de panaszkodtak a forgalmas üzletekre és a haszontalan személyzetre is.

Persze a jól teljesítő üzleteket is lajtsromba vették, melyből kiderült, hogy a Lush Cosmetics letaszította trónjáról az ezúttal a második helyre szorult John Lewist. A Lushra nem sok panasz érkezett, a legtöbben a színes termékpalettát és a kiváló minőséget említettek meg az értékelés során, de voltak akik dicsérő szavakkal illették az ügyfélszolgálatot, a bolti környezetet, a személyzetet pedig „hasznosnak” és „barátinak” találták. Alacsony pontszámot kapott azonban a Lush a magas áraira, ahogy az egyik vásárló megjegyezte:  Ajándéknak ideális, de túlságosan drága.” A legjobban teljesítő ötven üzlet közül az  Apple a 6. helyen végzett, a töretlenül népszerű Zara a 30., míg az Ikea a 47. helyre került a listán.

GettyImages-182642543
Bloomberg / Europress / Getty

A hazánkban is jelen lévő kozmetikai és illatszer márkához hasonlóan a John Lewis magas árait is kifogásolták a vásárlók, itt a „kiváló termék” illetve az „ez is drága” jelzők hangzottak el az értékelés alatt. „A pedánsan rendbentartott boltok kellemessé teszik a vásárlási élményt, de a kutatás megállapította, hogy ezek a tényezők a legkevésbé fontosak a vásárlók számára, akiknél a bizalom és a pozitív benyomás sokkal többet nyom a latban. Bár a rend és a rövid sorok javítják a vásárlási élményt, a vevők számára azonban úgy tűnik, hogy az ár a legfontosabb tényező, a többi viszonylag jelentéktelennek tekinthető" – mondja ki a kutatás. „ A fogyasztók a jó minőségű termékeket és szolgáltatásokat keresik. Amennyiben a kiskereskedők garantálják a jó minőségű árut, valamint kiváló ügyfélszolgálatot és tágas bevásárlókörnyezetet biztosítanak, akkor oda az ügyfelek rendszeresen visszatérnek majd" – állítja a Which? egyik szerkesztője, Richard Headland. Ide kattintva megnézheti a kutatás által felállított teljes listát.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra