OFFLINE

Technotrend a Szilícium-völgy első divathetén

2015. május 24., vasárnap 11:23 |

Míg az, hogy a New York-i divathét a közeljövőben átköltözik Los Angelesbe, csak pletykaszinten kering, addig a San Francisco-öböl déli részén található Szilícium-völgyben megtartották első divathetüket Silicon Valley Fashion Week néven. A város Mission District negyedében rendezett három napos rendezvény a businessinsider.com tudomása szerint annyira jól sikerült, hogy teltházas bemutatókat tartottak, több mint 1200 jegyet adtak el, amikért átlagosan 25-60 dollárt (kb. 7-16 ezer forint) kértek a szervezők.

„Immár egy évtizede mozgok a San Franciscó-i divatszakmában és már többször szerettem volna szervezni egy ilyen divathetet. Volt egy-két ilyen jellegű próbálkozás, de általában nem szólt másról, csak arról, hogy a szervezők lemásolták a New Yorkban látottakat. Így a divathéten is azok mutattak be, akik inkább New Yorkra nyitottak, nem pedig San Franciscóra” – mondja a crowfunding-alapú (közösségi finanszírozás) Betabrand alapítója és az esemény egyik szervezője, Chris Lindland a kezdeményezésről, melynek első napján ready-to-wear kollekciókat, a másodikon hordható „okos” és 3D-nyomtatással készített munkákat, az utolsó, szerdai napon pedig a feltörekvő crowdfunding márkák (mint például a Ministry of Supply, a Timbuk2 vagy Heidi Lee) innovációit mutatták be.

„Reméljük, hogy a következő évben már négy, öt vagy akár hat napos is lehet majd a Silicon Valley Fashion Week. Az egész még mindig nagyon kísérleti szinten van, de célunk, hogy reflektorfénybe helyezzük az öböl területére jellemző, különleges stílust képviselő, futurisztikus divatirányzatokat” – szaladt egy kicsit előre Lindlandt a frissen bejegyzett divathéttel, aminek létrejöttéhez valószínűleg az is hozzájárult, hogy egyre több luxus divatház tette be a lábát a völgybe a közelmúltban.

A fényvisszaverős kiegészítőkkel, megvilágított ruhákkal, okosórákkal és laptop-táskákkal teli program valóban nem volt egy hagyományos divathét, de úgy tűnik, hogy ez a vonal mégis megkerülhetetlenné vált az ott élők körében. Pedig a régióban több tucatnyi luxusmárka is fantáziát látott az elmúlt években, Isabel Marant például harmadik amerikai butikját nyitotta meg San Franciscóban a Jackson Square környékén, míg a Maison Margiela a korábban piroslámpás negyedként ismert sétálóutcában, a Maiden Lane-ben nyitotta meg üzletét. A Palo Altóiak körében pedig az a hír járja, hogy a Louis Vuitton után az Hermés is saját bolttal rukkol elő, a Santa Clarában található Westfield Valley Fair bevásárlóközpont pedig egy egész luxusszárnyat nyit, ahol többek között a Balenciaga, a Dior és a Saint Laurent designerruhái lesznek majd kaphatóak.

Persze logikus, hogy abban a régióban, ahol ennyi rendkívül gazdag ember él és ahol ennyi kínai turista fordul meg, ott megjelennek a nagy divatházak is. Kivéve a 'Bay Area-ban', ahol nem igazán törődnek az aktuális divattrendekkel. „Itt a pénzt általában az otthonukra, a nyaralásokra és vacsorákra költik az emberek. Mások a fogyasztási szokások, nem feltétlenül adnak a külsőségekre” – mondja a Luxury Marketing Council of San Francisco elnöke, Alf Nucifora.

„Többször is olyan érzésem volt, mintha egy informatikai vagy elektronika vásáron lennék. Volt, aki mozgásérzékelős ruhákat mutatott be, de volt beépített fényszóróval ellátott biciklis sisak is, az elektromos kerékpárokban utazó helyi cég, a Genze pedig egy 2999 dolláros (kb.780 ezer forint) robogóval érkezett a divathétre. A Sensilk okos sportmelltartót mutatott be, a Misfit egy korong alakú egészségügyi trackerrel rukkolt elő, de az intelligens villanykörték sem számítottak már akkora újdonságnak” – számolt be a verge.com szerkesztője a látottakról.

„Ez vagy egy vicces szalmaláng lesz, vagy valami, amit tényleg évente megrendezhetünk” – összegez a háromnapos rendezvény szervezője, akivel egyet kell értenünk, hiszen ki tudja, hogy szükség lesz-e erre a következő évben, illetve ki tudja, hogy milyen termékkel lehet majd kitűnni. Mindenesetre a Szílicium-völgyben megtartott első divathéten semmi meglepő nem volt a drónok által bemutatott repülő nadrágokban. Nézze meg a galériában, hogy milyen innovációkat találtak "divatosnak" a szervezők Kaliforniában!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta