Megéri átlagos modellekkel reklámozni

Zanza!

Legyen szó plus-size témáról, vagy koplaló manökenekről, a modellekkel többször foglalkoztunk már itt, a Díványon. Bármelyik szélsőségről is legyen szó, mindig heves hozzászólások érkeznek a poszt alá, de mint sejthető, a cégek nem a mi szavunkra adnak, inkább a saját potenciális árbevételüket nézik akkor, amikor arcot választanak a kampányuknak. Ezért is voltunk kíváncsiak arra, vajon melyik a legjövedelmezőbb reklámozási mód – a választ pedig a HuffPosttól kaptuk meg. Ha ön is kíváncsi rá, mindenképpen olvasson tovább!

Gondolta volna, hogy az átlagos modellek hozzák a legtöbb pénzt? Xiumei Bian, a Kenti Egyetem professzora három kutatás keretében összesen 530, 18-25 éves nőt kérdezett meg arról, hogy ők milyen alkatú modelleket szeretnek leginkább viszontlátni a divatmárkák hirdetéseiben. Az eredmények érdekesen alakultak: ha már létező és ismert cégről volt szó, akkor a nullás méretű modellek simán kicserélhetőek voltak átlagos modellekre, a megkérdezettek véleménye nem változott. Viszont ha "új" márkáról volt szó, akkor a válaszadóknak inkább az átlagos test jött be.

A ModCloth mindenféle testalkatot felvonultatott az idei fürdőruha-kampányában. Így kell ezt.
A ModCloth mindenféle testalkatot felvonultatott az idei fürdőruha-kampányában. Így kell ezt.Fotó: ModCloth

"A kutatásaink azt mutatják, hogy a divatiparnak semmilyen félnivalója nincs, ha átlagos modelleket használ a marketingkampányaiban, sőt: még az is lehet, hogy többet adnak el így, mintha egy sovány személlyel tennék" – mondta Bian. Nem az övé az egyetlen tanulmány, ami erre az eredményre jutott: pár hete a Brock Egyetem kutatásából kiderült, hogy a 6-os (nálunk 34-36-os) méret sokkal inkább piacképes, mint a nullás. Úgy tűnik, erre néhány cég már rá is jött: a Modcloth weboldalát böngészve például mindenféle testalkattal találkozhatunk, és nemrég a Calvin Klein is egy átlagos (a divatiparban már plus size) kategóriába tartozó modellel reklámozta a kollekcióját.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra