Év végén elégetik az eladatlan Louis Vuittonokat

Zanza!

Teljesen más dolog után kutattunk, amikor belebotlottunk a FashionLady egyik cikkébe, amely olyan tényekről számol be a luxusdivatházakkal kapcsolatban, amelyekről csak kevesen tudnak. Gondolta volna, hogy a Louis Vuitton minden év végén máglyára dobja az eladatlan táskáit? És hogy Michael Kors már ötévesen esküvőiruhát tervezett? Ha nem, akkor olvasson tovább, meglepő tények következnek – természetesen ami túl hihetetlennek tűnt, annak mi is megpróbáltunk utánajárni.

Louis Vuitton

A francia divatház nemcsak a monogramos megoldást védette le, hanem a színkombinációt is, amelyet a termékein használ. A védjegyek ellenére a világon kereskedelemben lévő Louis Vuitton-termékek 99 százaléka hamis. Azért, hogy a márka értékcsökkenését akadályozzák, a cikk szerint év végén elégetnek minden olyan táskát, amelyet nem sikerült eladni.

476759021
Fotó: Pascal Le Segretain / Europress / Getty

Ezt kicsit kétkedve fogadtuk, ezért utánanéztünk az interneten: a Quora egyik felhasználója szerint valóban így van, viszont ezt megelőzően évente kétszer vásárt rendeznek, ahol a dolgozók töredék- (akár beszerzési) áron hozzájuthatnak a megmaradt darabokhoz. Ha valakinek olyan tervei lennének, hogy majd teljes áron túlad rajtuk mondjuk az eBay-en, akkor van egy rossz hírünk: minden táskát egyedi azonosítóval látnak el, így ha az aukciós portálokon felbukkan egy, akkor tudják, hogy kitől származik. Az eljárást a Redditen is megerősítették, azonban van, aki más véleményen van és a Youtube-ra is feltöltötte, ahogy a gáztűzhely felett próbálja elégetni a táskáját. A videó több sebből is vérzik, hiszen egyrészt a láng fölé lógatás nem egyenlő a meggyújtással, továbbá azt sem lehet tudni, hogy eredeti termékről van-e szó. 

Gondolta volna?

Bár az áruk miatt sokan azt hiszik, a Louis Vuitton táskák nem bőrből készülnek. Legalábbis nem teljesen. Louis Vuitton 1854-ben nyitotta meg első üzletét, és az akkori bőröndökhöz képest szinte pehelykönnyűnek számító rétegelt falemez utazóládákat készített, melyek az időjárásnak ellenálló, viaszolt vászonborítást kaptak, amire később az ikonikussá vált minták kerültek. Később ezeket felváltották a kisebb, könnyebb bőröndök. "A Damier illetve a Monogram vászon a mai napig megtalálható a kínálatban, a kor igényeihez igazodva, nemcsak utazótáskák, hanem női és férfi városi táskák is készülnek az ikonikus vászonból. Az eredeti viaszosvászon idővel megkopott, így korunk legújabb technikáit alkalmazva a vászon a viasz helyett egy teljesen újfajta borítást kapott, mely ellenálló és rendkívül tartós. A fülek és néhány más részlet pedig valóban borjúbőrből készül" – válaszolta egy korábbi megkeresésünkre Kelecsényi Helga, a Louis Vuitton PR-osa.

A táskákkal nem bánnak kesztyűs kézzel: több tartóssági teszten is át kell menniük. Az egyik ilyen, hogy fél méter magasról négy napon keresztül dobálják őket úgy, hogy közben 3,5 kilónyi cucc van bennük. A fogantyúi marhabőrből vannak és pár hét hordás után elkezdenek sötétbarnává válni. Ha nem így tesznek, akkor a táska bizony hamis.

LV térkép
Fotó: Google Maps

A márka népszerűségét jól mutatja, hogy Las Vegas-ban néhány kilométerre egymástól 5 üzlet is található. Ez is hihetetlennek hangzott és utána is néztünk, de bizony igaz – a bizonyíték a fenti kép.

Ralph Lauren

Ralph Laurent legtöbben a Polo kollekciói miatt ismerik – többek között ennek köszönhetően még 72 évesen is komoly konkurenciája a fiatal feltörekvő tervezőknek. Meglehetősen zárkózott típus, így kevés dolgot tudni róla, de íme a legérdekesebbek. Soha nem tanult divattervezést, helyette gazdasági iskolába járt, a karrierjét pedig nyakkendők árulásával kezdte.

1511880
Fotó: Steve W. Grayson / Europress / Getty

A pólóinget 1972-ben bevitte egy kollekciójába is, akkor vált igazán mainstreammé – előtte csak sportoláshoz használták. Hatalmas autókollekciója van, amelyben újabb és vintage darabok is megtalálhatóak. 1987-ben pedig túlélt egy súlyos agytumort.

Karl Lagerfeld

Nemrég megmutattuk, hogyan telik Karl Lagerfeld egy napja, azt viszont kevesen tudják róla, hogy mielőtt a Chanel kreatívigazgatója lett, dolgozott a Fendinél és a Chloénál is. Lagerfeldnek nincsen mobiltelefonja, helyette mindent lejegyzetel és vagy azt adja oda az embereknek vagy elküldi őket faxon. A 2011-ben a Macy's-nek tervezett kollekciójára egymilliárd kattintást érkezett, de nem ez volt az egyetlen együttműködése: talán emlékeznek még arra, hogy 11 éve a H&M-mel is összeállt. Lagerfeld tervezte továbbá Madonna fellépőruháit a Re-invention turnéhoz. Több mint 100 iPodja van, ezeket pedig egy személyre szabott Louis Vuitton táskában tartja. Talán nem meglepő, hogy a művészetek megszállottja: annyira, hogy a tervezésen kívül 7L név alatt egy könyvesboltot és kiadót is üzemeltet Párizsban.

451837412
Fotó: Pascal Le Segretain / Europress / Getty

Többször kereszttűzbe került őszintesége miatt: pár éve például azért támadták, mert azt állította az énekes Adele-ról, hogy egy kicsit kövérke, egy másik alkalommal pedig Pippa Middletonnak üzente, hogy mivel nincs szép arca, jobban jár, ha a fenekét mutatja többet.

Marc Jacobs

Marc Jacobsszal egész sok dolog történt az elmúlt években: távozott a Louis Vuittontól, nemrég pedig bejelentette, hogy felszámolja jóárasított vonalát. Az 52 éves tervező nyíltan vállalja homoszexualitását és akkor sem érdekelte a közvélemény, amikor egy nála 25 évvel fiatalabb pornószínésszel járt.

469273291
Fotó: Dimitrios Kambouris / Europress / Getty

Megszállottan imádja a kutyákat: a sajátjáról (Daisy-ről) parfümöt is elnevezett és magára is varratta. 28 tetoválása van, ezek között van M&M's figura, Spongyabob-rajz és a saját simpsonosított karaktere is. Szerepelt a nagyjából két éve debütált Disconnectben is, és immáron hetedik éve tiszta a herointól.

Michael Kors

Azt már tudjuk, hogy a Michael Kors cikinek számít, azt viszont nem gondoltuk volna, hogy már ötéves korában elkezdett tervezni: ő készítette a ruhát édesanyja második esküvőjére. Ekkor változtatta meg nevét Michaelre – eredetileg Karl Anderson Jr-ként született, gyermekkorában pedig Chuckie volt a beceneve. 11 évesen már saját üzlete volt, egy születésnapi partin pedig felfedezte egy tévéproducer, így számos luxusmárka reklámjába bekerült.

457328184
Fotó: Mike Coppola / Europress / Getty

Azt vallja, a divatiparban elért sikereinek kulcs a nők iránt táplált szerelme: imád velük dolgozni és a legnagyobb bók számára az, ha valamelyik ügyfele azt mondja, azért érezte magát jól, mert az ő ruhájában volt.

Gucci

A Gucci büszkélkedhet a legdrágább farmer világrekordjábal: a Genius Jeans névre hallgató darabért már 2011-ben is 4000 dollárt, azaz több mint egymillió forintot kértek. A divatháznak több mélypontja is volt: egykori tulajdonosával 2005-ben miután eladta a részvényeit, bérgyilkos végzett – mint később kiderült, a feleség megrendelésére és csődközelbe is kerültek. Általában Tom Ford nevéhez kötik a Gucci megmentését, aki 1994-től egészen 2005-ig dolgozott a cégnél. Őt váltotta Frida Giannini, majd nemrég Alessandro Michele.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra