Emelik a Chanel árait Európában

Zanza!

Befektetésnek sem rossz a Chanel táska.
Befektetésnek sem rossz a Chanel táska.Fotó: Europress / Getty

Rendkívüli változtatásokat kíván bevezetni a Chanel április 8-tól, ami elsősorban a devizaárfolyam ingadozásoknak tudható be. A nemzetközi pénzpiac mozgásának köszönhetően ugyanis egy időtlen stílusú luxustáskáért az ázsiai piacon jelenleg többet pénzt kérnek el, mint Európában. A francia divatház tehát világszerte hatékony lépéseket kíván tenni a különbségek csökkentése érdekében és azt tervezi, hogy összehangolja a legismertebb táskáinak – a 11.2-nek, a 2.55-nek illetve a Le Boy-nak- az árait – számol be a Chanel körüli változásokról a chinadaily.com.

A legendás divatház terve vélhetően az euró legutóbbi gyengülésének is betudható, ugyanis a napokban az euró évek óta nem látott visszaesést produkált a dollárral szemben. Az úgynevezett „párhuzamos” értékesítési piacnak köszönhetően a Chanel 11.2, 2.55 és Le Boy fantázianéven futó kiegészítői jelenleg átlagosan 3100 euróba (kb.927 ezer forint) kerülnek Európában, míg Kínában átlagosan 32.700 jüant (kb.1.4 millió forint) kérnek a luxusdarabokért.

Hamarosan azonban egy 11.2 és egy 2.55 táskáért 3550-4260 eurót (kb.1-1.2 millió forint) , egy Le Boy darabért pedig 3100-3720 eurót (kb. 927.000-1.11 millió forint) kérnek majd a Chanelnél Európában. Ezek az árak Kínában az első két táska esetében 30.000-38.200 jüanra (1.3-1.6 millió forint) ugranak majd, míg egy Le Boy táskáért csak 32.700-26.000 jüant (1.1-1.4 millió forint) kell majd fizetniük a tehetős kínaiaknak, akiknek már a Louis Vuitton táskák is a ciki kategóriába tartoznak.

Kínában nem a H&M előtt állnak sorba az emberek.
Kínában nem a H&M előtt állnak sorba az emberek.Fotó: Chinafotopress / Europress / Getty

Bár ezek az árak még mindig magasabbak az európai áraknál, a Chanel reméli, hogy gazdasági kezdeményezésével más luxusmárkákat is arra ösztönöz majd, hogy kövessék a példájukat és a vásárlóik érdekében egységesítsék az áraikat. Az elemzők szerint az árak kiigazítása azokra a vásárlókra nézve lesz áldásos, akik nem szeretnek vagy nem is akarnak utazni, a változások nagyobb vesztesei Európában az online viszonteladók lesznek majd.

A Bain & Co. statisztikái azt mutatják, hogy tavaly a 2013-as adatokhoz képest csupán egy százalékkal csökkent a luxuscikkekre való kereslet Kínában, mialatt a fogyasztók 380 milliárd jüant költöttek el a tengerentúlon, ennek az összegnek a harminc százalékát pedig luxuscikkekre szórták el. "A magas áraknak tudható be a tavalyi visszaesés Kína luxuscikk fogyasztóinak körében” – mondta a pekingi University of International Business and Economics luxustermékekre és szolgáltatásokra specializálódott kutatóközpontjának igazgatója, Hong Junjie, aki szerint számos luxusmárka belement Kína árazási stratégiájába, amivel leginkább a kínai fogyasztók befolyásolhatóságát kívánták kihasználni, mivel a legtöbbjüknek a magas árak egyet jelentenek a minőséggel és a jó ízléssel.

Viszont a mesterségesen felnyomott áraknak köszönhetően egyre több kínai kényszerült arra, hogy a tengerentúlon vásároljon be a luxustermékekből. „A Chanel legújabb húzása valószínűleg a többi vállalatot is hasonló lépésre sarkallja majd, mivel a Chanelnél várhatóan azonnal megnő majd az eladások száma (az árcsökkenés miatt) a kontinensen” – mondta Hong. Egy pekingi vásárló, a 26 éves Wang Jing például több Chanel táskát is beszerzett már magának Európában, de a China Dailynek azt nyilatkozta, hogy amint csökkentik az árakat, ő minden bizonnyal vásárol majd egy 11.2-es táskát az anyjának is, de ezúttal Kínában.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra