OFFLINE

Emelik a Chanel árait Európában

2015. március 31., kedd 13:35

Rendkívüli változtatásokat kíván bevezetni a Chanel április 8-tól, ami elsősorban a devizaárfolyam ingadozásoknak tudható be. A nemzetközi pénzpiac mozgásának köszönhetően ugyanis egy időtlen stílusú luxustáskáért az ázsiai piacon jelenleg többet pénzt kérnek el, mint Európában. A francia divatház tehát világszerte hatékony lépéseket kíván tenni a különbségek csökkentése érdekében és azt tervezi, hogy összehangolja a legismertebb táskáinak – a 11.2-nek, a 2.55-nek illetve a Le Boy-nak- az árait – számol be a Chanel körüli változásokról a chinadaily.com.

A legendás divatház terve vélhetően az euró legutóbbi gyengülésének is betudható, ugyanis a napokban az euró évek óta nem látott visszaesést produkált a dollárral szemben. Az úgynevezett „párhuzamos” értékesítési piacnak köszönhetően a Chanel 11.2, 2.55 és Le Boy fantázianéven futó kiegészítői jelenleg átlagosan 3100 euróba (kb.927 ezer forint) kerülnek Európában, míg Kínában átlagosan 32.700 jüant (kb.1.4 millió forint) kérnek a luxusdarabokért.

Hamarosan azonban egy 11.2 és egy 2.55 táskáért 3550-4260 eurót (kb.1-1.2 millió forint) , egy Le Boy darabért pedig 3100-3720 eurót (kb. 927.000-1.11 millió forint) kérnek majd a Chanelnél Európában. Ezek az árak Kínában az első két táska esetében 30.000-38.200 jüanra (1.3-1.6 millió forint) ugranak majd, míg egy Le Boy táskáért csak 32.700-26.000 jüant (1.1-1.4 millió forint) kell majd fizetniük a tehetős kínaiaknak, akiknek már a Louis Vuitton táskák is a ciki kategóriába tartoznak.

Bár ezek az árak még mindig magasabbak az európai áraknál, a Chanel reméli, hogy gazdasági kezdeményezésével más luxusmárkákat is arra ösztönöz majd, hogy kövessék a példájukat és a vásárlóik érdekében egységesítsék az áraikat. Az elemzők szerint az árak kiigazítása azokra a vásárlókra nézve lesz áldásos, akik nem szeretnek vagy nem is akarnak utazni, a változások nagyobb vesztesei Európában az online viszonteladók lesznek majd.

A Bain & Co. statisztikái azt mutatják, hogy tavaly a 2013-as adatokhoz képest csupán egy százalékkal csökkent a luxuscikkekre való kereslet Kínában, mialatt a fogyasztók 380 milliárd jüant költöttek el a tengerentúlon, ennek az összegnek a harminc százalékát pedig luxuscikkekre szórták el. "A magas áraknak tudható be a tavalyi visszaesés Kína luxuscikk fogyasztóinak körében” – mondta a pekingi University of International Business and Economics luxustermékekre és szolgáltatásokra specializálódott kutatóközpontjának igazgatója, Hong Junjie, aki szerint számos luxusmárka belement Kína árazási stratégiájába, amivel leginkább a kínai fogyasztók befolyásolhatóságát kívánták kihasználni, mivel a legtöbbjüknek a magas árak egyet jelentenek a minőséggel és a jó ízléssel.

Viszont a mesterségesen felnyomott áraknak köszönhetően egyre több kínai kényszerült arra, hogy a tengerentúlon vásároljon be a luxustermékekből. „A Chanel legújabb húzása valószínűleg a többi vállalatot is hasonló lépésre sarkallja majd, mivel a Chanelnél várhatóan azonnal megnő majd az eladások száma (az árcsökkenés miatt) a kontinensen” – mondta Hong. Egy pekingi vásárló, a 26 éves Wang Jing például több Chanel táskát is beszerzett már magának Európában, de a China Dailynek azt nyilatkozta, hogy amint csökkentik az árakat, ő minden bizonnyal vásárol majd egy 11.2-es táskát az anyjának is, de ezúttal Kínában.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta