OFFLINE

Kamu neo-náci zenekarokat kreált új kollekciójához a H&M?

2015. március 24., kedd 14:44

Elég komoly botrányba keveredett a H&M: a svéd fast fashion márka új, heavy metal tematikájú kollekciójához állítólag fiktív, nemzetszocialista black metalt játszó zenekarokat kreált, melyek dizájnja és logói egyértelműen neo-náci képvilágra hajaznak. A Reddit és a Metal Injection utánajárt az állítólag évtizedek óta fennálló, legendás zenekaroknak, amikről kiderült, hogy egy hónappal ezelőttig nem is léteztek, sőt, olyan zenekar is akad, ami Hitlert isteníti a profilképén. 

Az egész azzal kezdődött, hogy a Strong Scene Productions bejelentette a Facebookján, hogy több zenekar is része lesz a H&M legújabb, Heavy & Metal elnevezésű, metálzenekarokat népszerűsítő férfikollekciójának, ami elég jó lehetőséget ad arra, hogy “az emberek megismerhessék az underground metál rég elfeledett, igaz tehetségeit.” A bejegyzésben kifejtették, hogy a kollekcióban olyan zenekarok logói is megjelennek majd, mint a LA/NY, a Mortus, a Motmros, a The One és a Grey. Hogy mi ezzel a probléma? Csak annyi, hogy állítólag egyik zenekar sem létezik – derült ki legalábbis a Reddit és a Metal Injection gyors utánajárásából.

A sztori szerint a zenekarok a nyolcvanas-kilencvenes években voltak igazán népszerűek, viszont gyanús, hogy egészen a múlthétig semmilyen infót nem találni róluk a neten. Egyik zenekarnak sincs bármiféle zenei múltja, legalábbis olyan, amit nem 2015-ben kreált honlapokon találni. Például: a Strong Scene-t állítólag 1999-ben alapították, mégis csak március elején csináltak Facebook oldalt, míg a The One Myspace oldalára az összes létező tartalmat ezen a héten töltötték fel.

A H&M egyelőre még nem kommentálta, valóban ők állnak-e a bizarr kampány mögött, mindenesetre elég csak feltételezni, mi van akkor, ha a zenekarok tényleg léteznek – ez azt jelentené, hogy akármilyen sikeresek is voltak egykor és feledkezett meg róluk mostanra totálisan a metálközösség, a sikeres, és mindezek szerint metálszakértő ruhamárka, a H&M ismét rájuk talált és látott bennük elég üzleti potenciált ahhoz, hogy beépítse a legújabb férfikollekcióba. Vagyis, hogy a zenekarok logóinak felhasználásával neo-náci metálzenekarokat reklámozzanak és tegyenek szert valószínűleg elég komoly bevételre.

Mostanra bizonyára Önben is felmerült a kérdés, mégis mi a fenének tenné ki magát ekkora rizióknak az egyébként is bőven sikeres fast fashion márka? Valószínűleg azért, mert így próbáltak meg valamilyen hihető körítést és háttérsztorit kreálni az aktuális kollekciónak: a Mortus névre keresztelt zenekar pólóját például már árulja a márka, ahogy a több printelt-logós pólót is és ezt a felvarrókkal díszített kabátot, sőt, utóbbit már a magyarországi üzletekben is megtalálja.

És itt a történet legszomorúbb része, még akkor is, ha csak gerillamarketingről van szó: két együttesnél elég valószínű, hogy van összefüggés a nemzetszocialista black metáll- szférával: a The One biográfiájában például feltüntetik, hogy a zenekar tagja National Heritage Pride nevű kiadónak, míg a LA/NY zenekar profilképén még Hitler is feltűnik – ezt azóta már törölték az oldalukról.

Fotó: A képet azóta már törölték a LA/NY oldaláról.
Fotó: A képet azóta már törölték a LA/NY oldaláról.

A Strong Scene a botrány után elhatárolta magát korábbi kijelentésétől: állítólag soha semmilyen együttműködésről még csak szó sem volt a H&M-mel, ők csak egy frissen induló kiadó, akik tehetséges zenekarokat keresnek, és sajnálják, ha félreérthető volt korábbi kijelentésük. Amit viszont nem értünk: miért keveredne egyáltalán hasonló ügyletbe a H&M? És ha nincs is semmi köze hozzá és a zenekarok valóban léteznek: miért kollaborálnának feltehetőleg neo-náci zenekarokkal? És ha szándékos gerillamarketingről is van szó – miért kevernék szándékosan ekkora lejáratókampányba a márkát?

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta