Zanza!

Attól reform, hogy a tésztáját nem liszt, hanem egy álgabona, a quinoa adja, erről a növényről már írtunk ebben a cikkünkben és itt is. Ez a teljes értékű fehérjéket tartalmazó, gluténmentes szupernövény nem csak nagyon egészséges, de még finom is. Először utóbbi tulajdonságában magam is kételkedtem, mert elég fura szaga és kinézete van főzés után, de a végén csudafinom ebéd kerekedett belőle.

DSC 1283akicsi
Fotó: Katuci

A spenót és a feta pedig garantáltan jó párost alkot, főleg hasonló lepényfélékben, de tésztával is szeretjük. A lepényeket érdemes kisebb sütőformákban sütni, és akár abban tálalni.

Hozzávalók (1 adaghoz):

5 dkg quinoa (fehéret használtam, de a vörös is jó hozzá)
10 dkg feta sajt
10 dkg bébispenót
1 gerezd fokhagyma
1 tojás
só, bors
kókusz- vagy olívaolaj

  1. A quinoát alaposan átmossuk, akár kétszer-háromszor is. Sűrű szövésű szűrőn leszűrjük, majd háromszoros mennyiségű sós vízben 15-20 perc alatt megfőzzük.
  2. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  3. A spenótot egy kevés kókusz-vagy olívaolajon egy gerezd préselt fokhagymával egy-két perc alatt megfonnyasztjuk. Épp csak össze kell esnie.
  4. Összekeverjük a leszűrt quinoát, a spenótot, a morzsolt fetát és a tojást, megborsozzuk.
  5. A formát (én egy 16 cm-es piteformát használtam) vékonyan kiolajozzuk, beleszedjük a masszát. 20 perc alatt készre sütjük. Friss salátával tálaljuk.
DSC 1285akicsi
Fotó: Katuci
 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra