OFFLINE

Tommy Hilfiger eleinte hippiknek tervezett

2015. február 10., kedd 18:19

Tervezőket bemutató sorozatunkat Thomas Sabóval kezdtük, most pedig egy igazi amerikai dizájnerrel folytatjuk. Tommy Hilfiger 1951. március 24-én második gyermekként érkezett egy – később 11 fősre bővült – ír-amerikai családba. Édesanyja ápolóként dolgozott, édesapja pedig órákat készített a helyi ékszerboltban. A középiskolában nem volt jó sem a sportban, sem a tanulásban: túl kistermetű volt, illetve diszlexiával küzdött.

A kezdetek

Tinédzserként New Yorkban szerzett be farmereket, amelyeket lakóhelyén, Elmirában jó pénzért továbbárusított. 18 évesen nyitott egy The People's Place névre keresztelt helyet, ahol főleg hippikellékeket árult: trapézfarmereket, füstölőket és lemezeket. Az üzlet egész jól ment egészen 1977-ig, amikoris csődöt kellett jelentenie.

Előtte – még 1976-ban – beleszeretett az egyik alkalmazottjába, Susie Caronába. A csődeljárás után a pár összeházasodott és Manhattanbe költözött. Feleségével először a Jordache-nél alkalmazták, de egy év után kirúgták mindkettejüket. Szóba jött, hogy a Perry Ellis-nél vagy a Calvin Kleinnél és dolgozhatna, ő viszont egy dologról álmodott: hogy meglapíthassa a saját márkáját.

A századfordulóhoz közeledve

1984-ben megkörnyékezte egy indiai vállalkozó, Mohan Murjani, aki vezetőtervezőt keresett egy férfisport-ruházati céghez. Murjani megengedte neki, hogy a saját neve alatt tervezzen, a közös munkát pedig még a Times Square-en is hirdették. "Úgy gondolom, én vagyok a következő nagy amerikai tervező. A következő Ralph Lauren vagy Calvin Klein" – nyilatkozta 1986-ban. A kék-fehér-piros trió működni látszott, a 90-es évek elején az egész hip-hop társadalom túlméterezett Hilfiger-cuccokban nyomult, a márka pedig kitartóan udvarolt rapsztároknak és hírességeknek. És hogy bevált-e a taktika? Igen: 1994-ben Snoop Dogg egy hatalmas Tommy Hilfiger pólót viselt egyik előadása alatt, ami addig nem látott magasságokba röpítette az eladásokat. Hasonló élvezettel tervezett egyébként iskolai uniformisokat is: kedvelte a preppy stílust.

Hiába volt gazdasági értelemben sikeres, Hilfigert nem fogadta be a divatelit: amikor 1994-ben ő volt a CFDA várományosa, inkább át sem adták a díjat. Aztán meglágyultak, és egy évvel később már neki adták.

A 2000-es évek

2000-ben Hilfiger húsz év után elvált a feleségétől – attól, akitől egyébként négy gyermeke is van. A ruhái egyre kevésbé voltak népszerűek a hip-hop köröbken, ez pedig az eladásokon is meglátszott: 75%-kal csökkentek. Ami még ennél is rosszabb: a Tommy Hilfiger márka már abszolút nem számított menőnek. Emiatt a tervező újragondolta a márka stratégiáját és 2007-ben szerződést kötött a Macy's-zel és a márka legnépszerűbb darabjait kizárólag náluk árulták.

2008-ban elvette feleségül Dee Ocleppót, akitől 2009-ben megszületett Sebastian nevű kisfia. 2010-ben 1,6 milliárd dollárért eladta a már újra sikeres céget, azóta pedig legtöbbször Mustique szigetén található meg. Legfrissebb, a 2015-ös tavaszi-nyári szezonra tervezett kollekciójában dominál a burgundi szín, a csíkok és a bőr.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta