OFFLINE

Így reklámoztak kozmetikumokat a 60-as években

2015. január 11., vasárnap 11:34

Az óriásplakátok és az interneten pofátlanul képünkbe tolt hirdetések korában nehéz elképzelni, hogy nem is olyan régen a szépségápolással foglalkozó vállalatok nyomtatott hirdetéseken keresztül igyekeztek rávenni a nőket arra, hogy az ő rúzsaikat, szempillaspiráljukat és egyéb termékeiket vegyék le a polcokról. A thefashionspot.com szerkesztői összeszedtek néhány valóban elbűvölő vintage reklámot, melyeken szinte egytől-egyig kifogástalanul öltözött, sminkelt és fodrászolt modellek igyekeznek meggyőzni a vásárlókat arról, hogy nincs az általuk promotált terméknél menőbb a piacon.

A brit Yardley például biztosra ment azzal, hogy a hatvanas-hetvenes évek egyik legmenőbb modelljével, Twiggy-vel népszerűsítette műszempilláit, míg az Alexandra de Markoff egyszerűen csak szemléltette az általa kikevert új árnyalatokat 1966-ban. A máig élvonalba tartozó CoverGirlt a Noxema Chemical Company alapította 1959-ben, akik már a hatvanas években is olyan ismert arcokkal reklámoztak, mint Cybill Shepherd vagy Christie Brinkley, manapság pedig olyan kampányarcokat választanak maguknak, mint Taylor Swift, Ellen DeGeneres, Queen Latifah, Rihanna, vagy Sofia Vergara. Az egyik ilyen innovatívnak mondott plakátjukon egy Tiffany lámpára emlékeztető kalapos modell népszerűsítette rózsaszín árnyalatú rúzskollekciójukat.

De hasonlóképpen formabontónak mondható a Cutex lazac- és zöld-árnyalatú lakkokat népszerűsítő hirdetése is, melyen egy kilakkozott lábat tettek a kalapos modell nyakába az élelmes marketingesek. Vélhetően a bevállalósabb és kíváncsibb vásárlókra hajtottak az Avonnál is a hatvanas években, ahol szkafanderes Holdutazó modellekkel kívánták eladni fürdőolajaikat.

A Wella biztosra ment, amikor a Charlie angyalaiból ismert színésznőt, Farrah Fawcettet kérte fel hajbalzsam reklámjába, amiben selymes és csillogó hajat ígértek a vásárlóiknak. A Max Factor egy tőrt tartó, rövid hajú modellel népszerűsítette pasztell árnyalatú termékcsaládját, míg a Maybelline egyszerűen csak 40%-kal dúsabb szempillákat ígért a fogyasztóknak. Nézze meg a galériában, hogy milyen trükkökkel kívánták elcsábítani a nőket a hatvanas-hetvenes években a kozmetikai márkák!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta