Így reklámoztak kozmetikumokat a 60-as években

Zanza!

Az óriásplakátok és az interneten pofátlanul képünkbe tolt hirdetések korában nehéz elképzelni, hogy nem is olyan régen a szépségápolással foglalkozó vállalatok nyomtatott hirdetéseken keresztül igyekeztek rávenni a nőket arra, hogy az ő rúzsaikat, szempillaspiráljukat és egyéb termékeiket vegyék le a polcokról. A thefashionspot.com szerkesztői összeszedtek néhány valóban elbűvölő vintage reklámot, melyeken szinte egytől-egyig kifogástalanul öltözött, sminkelt és fodrászolt modellek igyekeznek meggyőzni a vásárlókat arról, hogy nincs az általuk promotált terméknél menőbb a piacon.

A brit Yardley például biztosra ment azzal, hogy a hatvanas-hetvenes évek egyik legmenőbb modelljével, Twiggy-vel népszerűsítette műszempilláit, míg az Alexandra de Markoff egyszerűen csak szemléltette az általa kikevert új árnyalatokat 1966-ban. A máig élvonalba tartozó CoverGirlt a Noxema Chemical Company alapította 1959-ben, akik már a hatvanas években is olyan ismert arcokkal reklámoztak, mint Cybill Shepherd vagy Christie Brinkley, manapság pedig olyan kampányarcokat választanak maguknak, mint Taylor Swift, Ellen DeGeneres, Queen Latifah, Rihanna, vagy Sofia Vergara. Az egyik ilyen innovatívnak mondott plakátjukon egy Tiffany lámpára emlékeztető kalapos modell népszerűsítette rózsaszín árnyalatú rúzskollekciójukat.

De hasonlóképpen formabontónak mondható a Cutex lazac- és zöld-árnyalatú lakkokat népszerűsítő hirdetése is, melyen egy kilakkozott lábat tettek a kalapos modell nyakába az élelmes marketingesek. Vélhetően a bevállalósabb és kíváncsibb vásárlókra hajtottak az Avonnál is a hatvanas években, ahol szkafanderes Holdutazó modellekkel kívánták eladni fürdőolajaikat.

A Wella biztosra ment, amikor a Charlie angyalaiból ismert színésznőt, Farrah Fawcettet kérte fel hajbalzsam reklámjába, amiben selymes és csillogó hajat ígértek a vásárlóiknak. A Max Factor egy tőrt tartó, rövid hajú modellel népszerűsítette pasztell árnyalatú termékcsaládját, míg a Maybelline egyszerűen csak 40%-kal dúsabb szempillákat ígért a fogyasztóknak. Nézze meg a galériában, hogy milyen trükkökkel kívánták elcsábítani a nőket a hatvanas-hetvenes években a kozmetikai márkák!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra