OFFLINE

A színes bőrű modellek nem kapnak címlapot

2014. december 19., péntek 17:05

Egész évben nem tettek színes bőrű modellt címlapjukra a legnívósabb divatmagazinok – derül ki a  The Fashion Spot kutatásából, melynek keretében 44 kiadvány címlapjait elemezték 2014 januárjától decemberig. Akad olyan magazin is, ami nem hogy idén, de kerek tizenkét éve kizárólag fehér nőket hajlandó címlapra tenni. 

Még mindig nem csak a kifutókról, hanem a divatipar legnívósabb magazinjainak címlapjáról is hiányoznak a színes bőrű modellek, bizonyította be egy évösszegző kutatás. A The Fashion Spot  vizsgálatából kiderül, hogy a divatmagazinok idei összes, 611 címlapjából 567 kizárólag fehér (nem feltétlen) modelleket ábrázol, míg a színes bőrű (esetleg félvér) topmodelleknek csak 119 címlap jutott. A végeredményből az is világossá válik, hogy bizonyos magazinok nem hogy csak csekély számban, hanem egyáltalán nem is tesznek címlapra színes bőrű modellt, mint például a Harper's Bazaar amerikai kiadványa, a brit, a francia, a norvég, az ukrán és az orosz Vogue, a Teen Vogue, a Numéro, a LOVE és a Porter magazin is.

Cara Delevingne idén két címlapot is kapott a brit Vogue-tól.
Cara Delevingne idén két címlapot is kapott a brit Vogue-tól.

Bár a japán és a koreai Vogue-ok is többségében fehér modellt tesznek címlapra, a lista legnagyobb csalódása mégis a Vogue brit kiadása, ami immár kerek tizenkét éve (!) nem hajlandó lecserélni a fehér topmodelleket. (Utoljára Naomi Campbellt tették címlapra még 2002-ben). "Érthetetlen a magazin hozzáállása, pláne, hogy a világ egyik legkeresettebb topmodelljének, a szintén brit Jourdan Dunn-nak még egyszer sem kínált címlap-lehetőséget. Ezzel szemben a modell barátnője, a szőke hajú, hófehér bőrű Cara Delevingne és az agyonsztárolt Kate Moss idén két-két borítót is behúztak" – részletezte Jihan Forbes.

Az amerikai Vogue szeptemberi számának címlapja nem csak fehér modelleket reklámoz, nem csoda, hogy nagy sikere volt.
Az amerikai Vogue szeptemberi számának címlapja nem csak fehér modelleket reklámoz, nem csoda, hogy nagy sikere volt.

Azért van jó hír is, például, hogy az olasz és tajvani Vogue-nál szinte csak színes bőrű címlaplányokkal dolgoztak az idén, de az amerikai Vogue is összekapta magát, ikonikus szeptemberi számuk címlapján ugyanis több színes bőrű és félvér modell is helyet kapott, így nem csoda, hogy a borító 2014 egyik legszerethetőbb anyaga lett.

Ettől függetlenül mégis meglepő és bizarr, hogy a divatipar legnépszerűbb és legbefolyásosabb kiadványai ilyen feltűnően, a társadalmi elvárások ellenére ignorálják a színes bőrű modellek foglalkoztatását. Kíváncsiak vagyunk, jövőre mi lesz a tendencia, egyelőre nem sejtünk túl sok jót. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta