Évi 9 napot töltünk online vásárlással

Egy nemrég készült brit felmérésből kiderült, hogy az angol irodai dolgozók átlagosan 1400 fontot (552.679 forint) költenek el a munkaidejük alatt online vásárlásra évente. A dailymail.co.uk arról is beszámolt, hogy egy alkalmazott naponta átlagosan18 percet tölt a webáruházak böngészésével a munkaideje alatt, és ez az időtartam a december 25-ig tartó karácsonyi nagybevásárlásos szezonban még tovább nő, akár két napot is elrabolhat a munkaidőből az év utolsó hónapjában – derült ki a Quidco.com 2000 munkavállaló körében elvégzett tanulmányából.

Persze jó hallani, hogy nem vagyunk egyedül a vásárlásmániánkkal, de azért volt néhány adat, amin mi is megdöbbentünk. A felmérés azt is kimutatta, hogy egy átlagos brit munkavállaló évente kilenc napot tölt vásárlással a munkahelyi számítógépén. Nagy a csábítás, és nehéz ellenállni, amikor az a dilemma, hogy vásároljunk-e egy új táskát vagy inkább vessük rá magunkat a felhalmozott papírmunkára.

A munkaidőben történő bevásárlásokat az alkalmazottak 36 százalékának már szóvá tette a főnöke, míg a megkérdezettek 12 százalékát már hivatalos figyelmeztetésben is részesítették rossz szokásuk miatt. A tanulmányban résztvevők nagy része elismerte, hogy rendszeresen az irodai asztal mellől intézi a születésnapi ajándékok, háztartási gépek beszerzését, valamint a havi számlák befizetését.

Ahogy az is kiderült, hogy a megkérdezett munkavállalók kétharmada rendszeresen vásárol vagy böngész a munkaidő alatt, míg 16 százalékuk azt állította, hogy „egész idő alatt” ezzel van elfoglalva. A kutatásból kiderült, hogy a karácsonyi szezonban a munkavállalók körülbelül 35 percet töltenek internetes vásárlással naponta. Egy átlagos, napi nyolc-kilenc órát dolgozó munkavállaló napi 18 percet tölt internetes áruházakban, ami másfél óra vásárlást tesz ki egy héten. Előfordul az is, hogy így többet költenek a munkahelyükön, mint amennyit keresnek.

453488522
Matt Cardy / Europress / Getty

És ez valóban nem olcsó mulatság, egy átlagos munkavállaló ugyanis átlagosan 28.88 fontot (11.398 forint) költ hetente az irodából, ami havonta több mint 100 fontot (39.466 forint) tesz ki, ez az összeg egy év alatt 1386 fontnak (546.980 forint) felel meg. Az alkalmazottak 46 százaléka hiába tölt több időt munkával, mint vásárlással, a netboltok miatt jócskán csökkentik bevételeiket. A tanulmány azt is kimutatta, hogy tíz dolgozóból hét azonnal megnyitja az online boltok oldalait, mihelyst van rá ideje.

A megkérdezettek 44 százaléka amint bekapcsolja a számítógépét reggel, azonnal megnyitja a böngészőben a kedvenc online áruházait. A kutatásban résztvevők 38 százaléka elismerte, hogy volt olyan munkanap, amikor több időt töltöttek vásárlással, mint munkával. Az online boltok népszerűségének egyik fő oka az unalom, a megkérdezettek 25 százaléka azt állította, hogy ezenkívül nincs is mit csinálnia a munkaidő alatt. 15 százalékuk azonban elismerte, hogy egyszerűen nincs kedve dolgozni.

453488584
Matt Cardy / Europress / Getty

Ez természetesen nem mindig működik ilyen könnyen, a megkérdezettek 36 százalékának már szóvá tették a problémát, míg a legtöbben megúszták egy kisebb figyelmeztetéssel, addig a megkérdezettek több mint egy harmadát egy elbeszélgetésre is behívták mániája miatt, 12 százalékuk pedig hivatalos figyelmeztetésben is részesült. A kutatók azt is megállapították, hogy a idén a dolgozók 85 százaléka a karácsonyi bevásárlás egy részét online kívánja intézni, 53 százalékuk pedig elismerte, hogy emiatt körülbelül 35 percet kell majd a webáruházak oldalain töltenie a munkaidő alatt (naponta). A karácsonyi bevásárlások november 15-e körül kezdődnek, azaz összesen 15 órát – körülbelül két munkanapot – töltenek majd a dolgozók internetes vásárlással december 25-ig.

Ön vásárol a munkahelyén online?

„Amikor az egész napot a számítógép előtt ülve töltjük, akkor sokkal nagyobb a kísértés, hogy vásároljunk gyorsan valamit. Ha egy csendesebb időszak van a munkahelyen vagy esetleg egy olyan munkafolyamat van, amiből mi már kivettük a részünket, akkor még nagyobb a csábítás, hogy egy pillantást vessünk a kedvenc áruházaink kínálatára. Míg sok munkavállaló boldogan vásárolgathat ebédidőben, addig azért kicsit aggasztó, hogy mennyi időt elpazarolnak olyan tevékenységre, ami nem kapcsolódik közvetlenül a munkájukhoz" – mondja a Quidco.com szóvivője.

A felmérést végző cég készített egy húszas listát arról, hogy mely termékek a legnépszerűbbek az online boltokat látogató munkavállalók körében: a ruhák vezetnek, második helyre a DVD-k kerültek, de a cipők, koncertek és a hotelfoglalások is népszerűek. Ékszert, bútort és háztartási gépet is szívesen vásárolnak az angolok neten. És ön?

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra