OFFLINE

Szputnyik: nem kell félni a feltűnő ruháktól!

2014. december 9., kedd 16:41

Az új- és használt ruhákat árusító Szputnyik shop a hazai boltok közül nem csak stílusával, hanem kezdeményezéseivel is mindig kitűnik: ebben az idényben azt találták ki, hogy híres énekesnőkkel készítenek kampányképeket. Mi most nem csak a jól sikerült fotókat mutatjuk meg, hanem beszélgetünk is az üzlet vezetőjével, Szekeres Ingriddel, többek közt arról, hogy mi a bolt koncepciója, miért érdemes benézni a Szputnyikba.

A kampány három arca három ismert énekesnő, Sena, Péterfy Bori és Pásztor Anna, akik egyébként a Szputnyik törzsvásárlói. "Nem is volt kérdés, hogy őket kérjük fel. Szeretnek tőlünk öltözködni fellépésekre vagy akár az egyszerű hétköznapokra is. Időközben összebarátkoztunk és már egy ideje beszélgettünk arról, milyen jó lenne valamit közösen csinálni. Egy fotósorozat inspirált bennünket,, hogy mi lenne, ha a 3 lányt, akik amúgy is barátnők, együtt fotóznánk" – mondja a Szputnyik vezetője, Szekeres Ingrid.

"Egy glames, rockos, csillogó, kicsit koncert előtti-utáni hangulatot igyekszünk bemutatni. Úgy állítom össze a szetteket, hogy mindenki egyénisége visszaköszönjön rajtuk és mindenkinek a lehető legelőnyösebben álljanak" – mondja el a fotózás stylistja, Kiss Márk.

De mi a Szputnyik?

A Szputnyik shop ötlete Vörös Rolandtól származik, aki 2009-ben hozta létre az első üzletet a Bakáts téren. Külföldi utazásai során nagy hatást gyakoroltak rá a bolhapiacok és a vintage boltok jellegzetes hangulatai. Elhatározta, hogy utóbbit Magyarországon is megteremti. Szekeres Ingrid pedig 2011-ben csatlakozott a vállalkozáshoz.

„A Szputnyik történelme velünk indult és halad is az útján, mindketten megszállottan hiszünk a Szputnyik shop létjogosultságában, elszánt lelkesedéssel kutatjuk fel az eladásra szánt darabokat. Számunkra a ruhák gyűjtése több mint egyszerű időtöltés. Ez egy mód arra, hogy megőrizzük és értékeljük a történelmet, a kultúrát és a divatot, célunk, hogy utat mutassunk az egyedi öltözködésben, felhívjuk az emberek figyelmét, hogy legyenek kreatívak, találják meg saját stílusukat és merjék kifejezni ki önmagukat. Őszintén hisszük, hogy a különböző korszakok különleges, régi darabjait a mai kortárs divat új elemeivel kombinálva egy igazán sajátos és izgalmas egyéni stílus megnyilvánulására adnak lehetőséget. Ez az oka annak, hogy az üzleteinkben a vintage darabok mellett egyedi, kisszériás kortárs darabokat is kínálunk.” – mondja Szekeres Ingrid.

„A tervezőkkel személyesen egyeztetve választjuk ki az aktuális kollekcióink elemeit, melyek limitált számú, az egyediség jegyében készülő ruhák és kiegészítők. Kritérium számunkra, hogy friss, a trendeknek megfelelő, karakteres „alkotások” legyenek, ahol a megjelenő grafikák lehetnek merészek, vidámak vagy éppen infantilisek, hordozzanak üzenetet és segítsenek kifejezni önmagunkat. Bátran kijelenthetjük, hogy Budapesten a legnagyobb választék egyedi pólók és felsők terén nálunk található. A fotózással a célunk, hogy megszerettessük, és közelebb hozzuk az emberekhez azt a sajátos stílust, ami speciálisan csak a Szputnyik hordoz Magyarországon. Ahogy a tervezők is készítenek kampányképeket az aktuális kollekcióikról, úgy gondoltuk, hogy nekünk is meg kell mutatni azt az életérzést, amit képviselünk. Egy ilyen fotózás egyrészt jó szórakozás és persze kemény munka, másrészt egy visszaigazolás arra, hogy hogyan is viszonyulnak hozzánk, hogyan fogadják a kezdeményezéseinket az emberek. Ez viszonylag új dolog a vintage boltok körében, egyelőre inkább külföldön láttam ilyenre példát.”

Underground dívák a kampányban

A budapesti esték páratlan atmoszféráját hívja életre a divat terén a Szputnyik shop, ahol a régi és új világ találkozik a polcokon. A “The Budapest Feeling” címet viselő fotósorozat tükrözi a vintage shop egyik legfőbb mottóját, miszerint az egyedi stílus sosem megy ki a divatból. A divatanyagban underground énekesnők – dívák –, Péterfy Bori, Pásztor Anna és Sena mutatják be az üzlet és a pezsgő éjszakai élet egyesülését. „Imádom a Szputnyikot, innen öltözködöm már majdnem 5 éve. A vintage ruháknak mindig személyisége és története van, illetve a szívemhez legeslegközelebb álló egyedi trikóikban és pólóikban élek és koncertezek, szóval mindenkinek csak ajánlani tudom, aki színesebb akar lenni, és irtózik az uniformizálástól!” – vallja Pásztor Anna.

Ha a kampányképek után kedvet kapott a vásárláshoz, nem kell azonnal a Dohány utcába, a Bakáts térre, vagy szombathelyi Kossuth Lajos utcába rohannia, mert nemrég elindult a Szputnyik webshop, így már ott is válogathat az új és régi kincsek között.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta