10 dolog, amit nem tudott kedvenc márkáiról

Zanza!

457872662
Fotó: Steve Jennings / Europress / Getty

Manapság annyi szó esik az olyan fast-fashion üzletekről, mint a H&M vagy a spanyol Zara, hogy magunk is meglepődtünk a Huffingtonpost.com szerkesztőinek tíz pontból álló listáján, ami még számunkra is tartalmazott érdekes és hasznos információkat. Az összeállításból megtudhatja, hogy mik azok a dolgok, amiket eddig nem tudott kedvenc márkáiról!

1. A Forever 21-nek Fashion 21 volt a neve

A hazánkba sajnos még nem szállító áruházlánc Fashion 21 néven nyitotta meg első üzletét 1984-ben Los Angelesben, majd az értékesítési osztály elvetette ezt a nevet, így a tulajdonos, Do Won Chang végül nevet váltott és Forever21 néven nyitotta meg üzleteit világszerte.

2. A Sephora nem egy bolt, hanem színház

Legalábbis ez derült ki egy igencsak tanulságos interjúból, melyet a Jezebel.com riportere készített egy Sephora alkalmazottal 2008-ban. A „stage” (színpad) az üzlet szót jelenti a Sephoránál, míg a „backstage” az üzleten kívüli részekre vonatkozik. "Én nem alkalmazott vagyok, hanem „cast member” (fellépő), az egyenruhát pedig „costume-nek” (jelmez, fellépő ruha) hívják. A főnököt vezetőnek kell szólítani" – számol be a furcsa szokásokról „Jasmine”.

3. Az Asos egy havi magazin

A havilap 2007 óta kapható nyomtatott formában az Egyesült Királyságban, de az elmúlt pár évben online is bárki elolvashatja, aki akarja. Az egyik kedvenc online boltunk által piacra dobott színes és fiatalos lap decemberi számában olvasható többek között egy interjú Rita Orával és egy programozóként dolgozó nővel is.

4. Egy kézben van a Topshop és a Miss Selfridge

Ugyanahhoz a társasághoz, az Arcadia Grouphoz tartozik mindkét fiatalokat megcélzó márka, de a 2002-ben alapított brit vállalat tulajdonában van többek között a középkorú nőkre szakosodott Dorothy Perkins, az Evans, valamint a Burton is.

Josephine-De-La-Baume-Covers-ASOS-Magazine-00

5. A Gap az INTERMIX tulajdona

Az 1993-ban alapított vállalat 2012 decemberében kebelezte be a Gap Inc. valamint az Old Navy márkákat. A trendi, visszafogottan elegáns és megfizethető vonalban utazó cégnek több mint harminc üzlete van az Egyesült Államokban, illetve Kanadában.

6. A Zarát eredetileg Zorbának hívták

A pletykák szerint a Zara egyik alapítója, Rosalia Mera exférje után Zorbának szerette volna keresztelni a márkát, azonban ez a név már le volt védve, így hívtak ugyanis egy közelben lévő bárt is. A hihetetlen gyorsasággal koppintó márka másik alapítója természetesen cáfolja, hogy az eleinte hálóingeket és köntösöket kínáló kis üzletet a volt férjről nevezték volna el. Amacio Ortega szerint a márka egy 1964-es film, a Zorba, a görög után kapta volna a nevet.

7. Egész jó otthoni kiegészítőket árul a H&M

A svéd fast-fashion lánc kínálatát elnézve nem lenne nehéz dolgunk, ha gyorsan és viszonylag olcsón kellene berendezünk a konyhát, a nappalit vagy a fürdőszobát. A közelgő ünnepi szezonra profin felkészülő márkánál egy karácsonyi abrosz átlagosan 7-8 ezer forintért szerezhető be, a karácsonyfadíszek 1200-1500 forintért kaphatóak, a díszpárnákért és gyertyatartókért pedig 2500 forintot kérnek az üzletekben.

160322051
Fotó: Chung Sung-Jun / Europress / Getty

8. Az Uniqlo tervezte néhány ázsiai ország olimpiai egyenruháját

Az 1949-ben alapított japán márka már a világ a legtöbb pontján kapható. A márka vezetősége a dél-koreai Kangvon tartományban, Pjongcsangban megtartott 2013-as Speciális Téli Olimpiai Játékokra tervezett termikus, „Heat Tech” egyenruha kollekciót Dél-Korea, Szingapúr és Japán csapatának.

9. Az Old Navy egy kocsmáról kapta a nevét

Az 1994-ben alapított San Francisco-i márka alapítói egy párizsi bárról nevezték el vállalkozásukat. A 2001 óta a nemzetközi piacon is kapható márka jelenleg a babyGap,a GapKids, és a Banana Republic részleghez tartozik az Intermixen belül.

10. Egyszerű katalógusként indult a J.Crew

Az 1983-as cégalapítás után hat évvel döntött úgy a márka vezetősége, hogy elég volt a különböző márkák kínálatát tartalmazó katalógusokból és megnyitotta első üzletét a New York-i South Street Seaporton, amit a mai napig a márka zászlóshajójaként tartanak számon. „A növekedés robbanásszerűen, 25-30 százalékkal nőtt évente" – számolt be a New York Times-nak a márka alapítója, Mitchell Cinader, aki azt is elmondta, hogy a nyolcvanas években a forgalmuk öt év alatt 3 millió dollárról 100 millió dollárra dagadt.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra