OFFLINE

Körkép: ilyen harisnyanadrágokban flangálhat télen

2014. november 4., kedd 09:16 |

Itt a november, eléggé lehűlt sajnos az idő – hogy ne érjen senkit váratlanul a 10 fok és eső, elmentünk feltérképezni, hogy milyen harisnyanadrágokat kínálnak a boltok. Kicsit szomorúan konstatáltuk, hogy – akárcsak cipőfronton – még mindig a fekete, szürke és barna színek dominálnak az üzletekben – és ezekből is a sima 50 vagy 60 denes verziók. (A den a harisnyafonal finomságának mértékegysége.) Elég unalmas folyton csak ilyen komor színekben flangálni, főleg akkor, amikor kint tombol a vihar, vagy éppen havazik. Ja, tényleg, már csak nagyjából 2 hét, és beindul a karácsonyi stresszelés, szóval ha nem akar órákig sorban állni és tömött üzletekben harisnyára vadászni, menjen el most, és tankoljon fel belőlük, amíg még lehet.

Ami számunkra fontos szempont egy harisnyanadrág választásánál, az az ár-érték arány, valamint a harisnya anyaga, mintája és színe. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy vásárlás előtt meg tudjuk tapintani a harisnyanadrág anyagát, mert hiába néz ki jól, ha nem érezzük komfortosan magunkat a viselése közben. Szerencsére a legtöbb boltban volt lehetőségünk erre; a Bécsi úti Triumph volt az egyetlen, ahol nem minden esetben volt ez megoldható. A hajtás után megnézheti a téli harisnyanadrág kínálatot!

Asia Center - La Calzissime

Az Asia Centerben egyetlen értelmes harisnyaboltot találtunk, viszont ebben annyira jó harisnyanadrágok vannak, hogyha erre jár, feltétlenül nézzen be. És a bónusz az, hogy az árak is nagyon rendben vannak: ezer forint alatt van jó anyagú 40 denes harisnyanadrág a szivárvány minden színében. Szokatlan módon az eladók kedvesek és segítőkészek, de mégis, ami a legpozitívabb benyomást keltette: minden harisnyafajtából egy mintaként ki van rakva: ez azért jó megoldás, mert nem kell minden terméket egyesével felbontani, hogy le lehessen csekkolni az anyagát, ugyanis vásárlásnál nem csak a harisnyanadrág mintája, színe fontos, de az anyag is döntő tud lenni.

Az itt kapható harisnyanadrágok többségének tényleg nagyon jó anyaga van, sokkal inkább pamutos érzetet kelt, mintsem műszálast. Ami még jó hír: ha hibás harisnyanadrágot vásárolt itt, blokk ellenében kicserélik – tudtuk meg az eladóktól. Ha erre jár, feltétlenül ugorjon be ebbe az üzletbe, megéri!

C&A

Kicsit fura érzésünk volt a C&A felhozatalát elnézve – mintha időutazásban lenne részünk: az egyik pillanatban úgy éreztük magunkat, mintha visszacsöppentünk volna a 80-as évekbe, aztán meg újra 2014-ben voltunk. A harisnyatartó állvány egyik oldalán fekete harisnyanadrágok sorakoztak, amivel nem lett volna baj, de mindegyikbe különböző színű csillogó szálakat szőttek. Tényleg, emlékszem, ’96 telén ilyenekben nyomták végig az éjszakai bulikat a lányok, és már akkor is elég kínosnak számított ez stílus. Sebaj, aki valamiért mégis arra vetemedne, hogy ilyenbe bújtassa lábait, itt megveheti, és szerintünk attól sem kell tartani, hogy gyorsan ki fog fogyni a készlet.

Ezeken kívül van még szintén „eléggé nem értjük”-kategóriás, apró rózsamintás is, a pöttyössel nincs bajunk, persze az öt éves kislányokon. Amiért nagyon bírjuk a C&A-t, az a 200 denes ultrapuha harisnyája. Elképesztően jó viselet, és az anyaga még elegáns is! Ez utóbbit leszámítva, elég unalmas a felhozatal. Bónusz: mindegyik harisnyának meg lehet fogni az anyagát.

H&M

Évről évre egyre unalmasabb a svéd fast fashion bolt harisnyanadrág-kínálata, és ez idén sincs másképp. Vannak persze alapszínű 40 denesek, illetve ugyanilyen vastagságban van még mustársárga, zöld, bordó és lila; és egy-két anyagában mintás darabot is felfedeztünk. A legtöbbnek teljesen rendben van az anyaga, de ki lehet fogni szörnyű ócskát is sajnos. A 100 denes harisnyanadrágjuk jó választás, és itt is minden harisnya anyagát le lehet csekkolni. 

Calzedonia

Mivel az olasz cég telente kimondottan zoknikra és harisnyanadrágokra specializálódik, nem volt kérdés, hogy itt is rengeteg darabra lelünk majd – az már más kérdés, hogy mennyire tetszett az árukészlet. A kínálat idén nem kifejezetten nyerte el tetszésünket; a mintásakat nem kedveltük. Sok a pöttyös, a párducmintás, és még mindig bőven lehet válogatni a neccharisnyák között. Persze, azt nem mondjuk, hogy ilyen óriási választékban egyetlen jó darab sem akad, és természetesen nem csak kizárólag  mi vagyunk a bolt célközönsége. A színválaszték teljesen rendben van, és amiket innen ajánlunk, azok a mikrofibrás harisnyanadrágok: kényelmesek, jó áron vannak és nagyon tartósak – a galériában megnézheti melyek ezek! Emellett a kasmírharisnyáik is verhetetlenek. Mivel a színskálájuk elég széles, ha meglévő ruhadarabhoz keres színben passzoló harisnyát, szerintünk itt megtalálhatja. A boltban az eladók készségesen segítenek felbontani a harisnyák csomagolását – megmutatni az anyagukat.

Mindig megállapítjuk, hogy a Calzedonia-termékeket elég magas áron kínálják: a vastagabb, téli harisnyanadrágok 2500 forint körül indulnak, a jobbakért viszont nem ritkán 3000-4000 forintot is ki kell adni, a már említett kasmír ára pedig az 5 ezret súrolja. Lehet, hogy szűkmarkúság, de ennyi pénzért venni egy ilyen anyagcafatot, ami bármelyik pillanatban kiszakadhat, elég fájdalmas dolog. 

Tezenis

A Calzedonia kistestvérénél inkább a hálócuccok dominálnak, a harisnyák idén is háttérbe szorultak. 990 forintot kell itt kiadni egy harisnyanadrágért, aminek az anyaga egyáltalán nem kellemes tapintású, viszont biztos lehet benne, hogy nem is áttetsző. Azzal a szlogennel hirdetik, hogy „nem áttetsző”, ami egy kicsit vicces, mert ugyan miért is lenne egy téli, sűrű szövésű poliészter anyag áttetsző? A lényeg: aki irtózik a harisnyahatástól, semmiképpen se ilyet vegyen magára, mert ebben elkerülhetetlen a láb folyamatos vakarása és a szoros dunszt érzete is elég erőteljes benne. Az anyaga bárki által megvizsgálható a boltban.

Wolford

Ezúttal a Wolfordba személyesen ugyan nem mentünk be, de a webshopjukban megnéztük, mikre lehet itt szert tenni, ha van fölösleges 7–47 ezer forintja (!!!) egy lábat szépítő harisnyanadrágra. Mielőtt még bárkiben felmerülne, hogy hogyan lehet úgy írni valamiről, hogy nem fogtuk a kezünkben, szeretnénk megnyugtatni mindenkit, hogy pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy ez a márka milyen típusú és anyagú árucikkeket jelent, ugyanis a parndorfi körképeinken rendszerint benézünk ide is, és az is előfordult már, hogy csekély pár ezer forintért jutottunk egy-egy darabhoz, ami nagy szó, és nem mellékesen tényleg eszméletlenül tartós és kényelmes viselet.

Na de a készlet. A legtöbb diszkrét és nőies, és itt van fenékemelős, alakformálós és nyitott lábbelikkel is viselhető – a lábfejrészen szinte láthatatlan varrásnak köszönhetően. Amit simán el tudunk képzelni magunknak innen télre, az az 50 denes, varrás nélküli, matt, nem áttetsző harisnyanadrág. Élénk színekben egyébként nem annyira erős a Wolford, de eddig sem erről volt híres ez a márka, viszont az őszi és téli színek, mint például a mélyvörös, lila, barna, mustársárga, drapp, kék és szürke mind megtalálható a választékban. A harisnyanadrágokról talál képeket a fotógalériában!

Triumph Outlet

A Bécsi úton a Tesco közelében van egy Triumph Outlet, amit már elég rég kiszúrtunk, és azóta szerettünk volna megnézni. A napokban úgy alakult, hogy ezt meg is tehettük. Az akciós fehérneműválaszték igencsak elenyésző, a nem leárazottakból viszont van méret is. Tulajdonképpen nem a harisnyanadrágok miatt néztünk be ide – sokkal jobban érdekeltek volna az olcsó fehérneműk, ilyet viszont – sajnos – nem sokat láttunk. Harisnyanadrágból sincs említésre méltó mennyiség, viszont még csak le sem lehet csekkolni az anyagukat. A 40 denesek 700 forint körül vannak, ami nagyon jó árnak mondható, viszont valamilyen oknál fogva sajnos kibonthatatlan a csomagolásuk – így azt sem lehet megnézni, hogy milyen az anyaguk.

Az eladók feldúltan közölték, hogy a harisnyákat nem lehet fogdosni, mert nincs nyitva a csomagolásuk. (Nyomós érv, tényleg…) Mi mondtuk, hogy elég nehéz úgy harisnyát vásárolni, hogy nem tudjuk megfogni előtte az anyagát, erre kiröhögtek, és ez volt a válaszuk: „Sehol nem bevett szokás harisnyákat kibontogatni és fogdosni.” Itt mellékesen jegyeznénk meg, hogy a Calzedoniában MINDEN BECSOMAGOLT harisnyanadrágot kibont az eladó, ha a vevő úgy kívánja. 

Tehát nem volt mit tenni, vásároltunk egy feketét – ez úgyis a „must have”-kategóriába tartozik, ha jó, szuper vásárt csináltunk, ha nem, legalább megtudtuk, hogy milyet ne vegyünk többet. Még ott az üzletben kibontottuk, és ahogyan kell, leellenőriztük, hogy rendben van-e a harisnya. Aki nem ismeri a metódust, ez így néz ki:

Az, hogy az anyaga szörnyű volt, igencsak mellékes, mert ugye, emiatt nem lehet visszavinni egy harisnyát, viszont tele volt szálhibával és itt-ott akadt rajta egy-egy kis luk is. Ez eléggé felháborított minket és kértük, hogy cseréljék ki. Erre az egyik eladó elkezdett hepciáskodni, a másik meg nyugtatgatta, és próbált illedelmesen beszélni velünk, de ez az egész csak rontott a helyzeten. Szóval, ekkor már a pénzünket kértük vissza. A kötözködő eladó persze ránk förmedt, hogy hogyan képzeljük, hogy veszünk egy harisnyát és a hibát keressük benne. Tényleg, mi kérünk elnézést! Hosszas veszekedés után visszakaptuk a pénzt, és ez lesz az a bolt, ahova többet biztosan nem megyünk.

Természetesen megkérdeztük Galambos Esztert, a Triumph International Kft. marketing vezetőjét, hogy helyesen jártak-e el az üzletben dolgozók, amikor nem bontották fel a harisnyanadrág csomagolását.

„A Triumph, mint cég nem gyárt harisnyát, a Triumph üzletekben kapható termékeket kiegészítőként vannak jelen és külső beszállítóktól érkeznek, nem Triumph márkanév alatt forgalmazzuk őket.
A Triumph saját márkaboltjaiban  Kunert márkájú harisnyákat forgalmazunk. Ezekben az üzletekben az eladók minden esetben kinyitják és megmutatják a harisnyákat a vásárlónak. Amennyiben a vásárlás után panasz érkezik a harisnyára azt a blokk ellenében minden esetben ki szoktuk cserélni.
A Triumph partner üzletekkel – mint amilyen a Bécsi úti outlet is – kicsit más a helyzet. Ezek az üzletek nem a Triumph tulajdonában vannak, franchise alapon működnek, így a tulajdonos döntése, hogy milyen kiegészítő terméket – jelen esetben harisnyát forgalmaz. Ebben nekünk, mint Triumph cég nincs beleszólásunk, mivel a mi kínálatunkban nincs harisnya vagy zokni. A kiegészítő termékek itt sem Triumph márkanév alatt kerülnek értékesítésre, ahogy a Triumph üzletekben sem. 
Ezekben a partner üzletekben a harisnya vásárlóknak való bemutatása is változik üzletenként és tulajdonosként. A Bécsi úti outlet tulajdonosa elmondta, hogy ők általában higiéniai okokból nem szeretik, ha a vásárlók kinyitják a harisnyákat és általában minta alapján értékesítenek. Ez a higiéniai szempontokon túl még azért is fontos, hogy a nyitás során ne sérüljön a termék, illetve a megvásárolni nem kívánt termékeket megfelelően vissza tudják csomagolni. Természetesen ha hibás a termék, akkor első körben a cserét szokták felajánlani vagy ha ez nem felel meg a vásárlónak, akkor a pénzt adják vissza.” 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta