Zanza!

A krumplit a méltánytalanul mellőzött csicsókára, a sertést pedig csirkehúsra cseréltem ebben az ételben. A csicsóka sokkal egészségesebb, édeskés íze miatt könnyen szerethető, és ilyenkor már sok helyen lehet kapni.

CSC 1906akicsi
Fotó: Katuci

Olaj helyett ezúttal szintén az egészségesebb verzióra szavaztam, és kókuszzsírral főztem. Nem először írok róla, ugyanis nagyon szeretek benne sütni. Teljesen jól helyettesíthető vele a napraforgóolaj - semleges az íze, nem büdös sütés közben, és nehezebben is ég meg.

Csicsókás brassói, hozzávalók:

1 kg csicsóka
1 kg csirkemellfilé
1-2 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors, olaj (kókuszzsír)

  1. A csicsókát meghámozzuk, alaposan megmossuk, kis kockákra vágjuk. Serpenyőben olajat vagy kókuszzsírt hevítünk, több részletben megsütjük a zöldséget. Papírtörlőn lecsepegtetjük.
  2. A megmosott húst egész apró kockákra vágjuk, hogy gyorsan átsüljenek. Ha kész a csicsóka, a zsiradék egy részét kiöntjük. A maradékon megpirítjuk a felaprított hagymát, rányomjuk a fokhagymát, rádobjuk a húst, és 15-20 perc alatt készre pirítjuk. Néha megkeverjük, közben sózzuk és borsozzuk.
  3. Ha elkészült, összekeverjük a sült csicsókával, átmelegítjük, azonnal tálaljuk.
 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra