OFFLINE

Menő vagy ciki a nevetségesen drága Chanel lánc?

2014. október 26., vasárnap 12:39

A Chanel vitathatatlanul az egyik legmeghatározóbb márka a világon: olyan, a divattörténelmet meghatározó kreációkat köszönhetünk neki, mint a 'LBD', azaz a Little Black Dress (Kis fekete ruha), az elképesztően magas színvonalú bőr steppelt táskák és a kifinomult női kosztümök. Az utóbbi két-három szezonban viszont kicsit erőltetettnek érezzük a Chanel innovatívnak kikiáltott kreációit, mint például a couture ruhákhoz párosított milliós edzőcipőt és a szimpla, feliratos pulcsit, amihez abszolút nem is lehetett hozzájutni, annyira exkluzív darabnak szánták – mi meg közben lazán csináltunk egy ugyanolyat 1500 forintból.

Természetesen az idei szezonra is sikerült kitalálniuk egy nagyon erőltetett trendet, ami nemcsak hogy koppintás, de üvölt is róla, hogy lehúzás: azt az ehető cukorkanyakláncot másolták le egy az egyben, amit minden második újságosnál és trafikban megvehet 300-400 forintért, csak természetesen mivel Chanel, az eredeti ár pontosan kilencszázhetvenszeresébe kerül. Kiszámoltam.

Talán túlzás is, hogy az eredeti, ehető verzió 300-400 forintba kerül, utoljára én kétszáz forintért vettem az újságosnál vagy valamelyik kis trafikban, de számoljunk a három-négyszázzal az infláció miatt. A Chanel verzióját ezzel szemben 755 fontra, azaz nem kevesebb mint 291 ezer forintra árazták, ráadásul pont a slusszpoén hiányzik belőle, ugyanis nem lehet megenni. Attól függetlenül, hogy félmillió forintnyi 'ékszert' nem biztos hogy lenne szívem elropogtatni, ebből az esetből (is) tökéletesen lerí, hogy megint csak a márkát akarják megfizettetni a vásárlóval. A nyakláncon kívül készült még cukorkás bross és karkötő is, ezek pedig még drágábbak: a karkötő 975 fontba, azaz 376 ezer forintba kerül, ami szerintünk tényleg pofátlanság – pláne, ha kiszámolja, hány ehető, eredeti verziót vehetne belőle.

A Chanel kevésbé eredeti koppintását természetesen a szaklapok és az ingyenélő divatbloggerek az egekbe magasztalják, mintha ők találták volna fel az egyébként több mint tíz éve kapható ehető-ékszer dizájnját. A brit IT-girl, Alexa Chung a londoni divathetet természetesen már a Chanel cukorka-nyakláncában parádézta végig, így a szűklátókörű divatimádók már biztosan 'must have'-nek tartják az idei szezonra.

Minket viszont jobban érdekli az ön véleménye a témában: mit gondol, belefér a Chanelnél, hogy ennyire lehúzza a vásárlóit, vagy csak egy túlárazott, fantáziátlan kiegészítőről van szó és kezd kiábrándulni a márkából?

1128 szavazat 963 szavazat

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta