Zanza!

Aki csak egy kicsit is szereti a zöldségeket, ezt garantálom, hogy nagyon fogja szeretni. Most igazán jó készíteni, mikor tobzódunk a friss zöldségekben. A belevalókat kedvünk szerint variálhatjuk, bármi kerülhet bele, amit szeretünk. A sajtot pedig ki ne hagyják, mert az ágyaz meg igazán a zöldségeknek.

DSC 0017kicsi
Fotó: Katuci

A legtöbb zsír ki fog sülni a sajtból, ez normális, ne essenek pánikba, a végén majd felitatjuk egy papírtörlővel. Nagyon laktató kaja, bőven jó ebédre is. Ha pedig bajban van, mivel lepje meg vegetáriánus ismerőseit, készítse el nekik!

Hozzávalók (két rúd réteshez):

6 réteslap
60 dkg vegyes zöldség tisztítva mérve (esetemben: édesburgonya, sárgarépa, újhagyma, cukkini, zöldborsó)
4 gerezd fokhagyma
10 dkg sajt (esetemben: cheddar)
1,5 dl tejföl
0,75 dl olaj
só, bors,
pici olaj a zöldség sütéséhez

  1. A megpucolt zöldségeket viszonylag apró kockákra vágjuk. Egy serpenyőben kevés olajat hevítünk, megpároljuk rajta a zöldségkeverékünket, közben sózzuk és borsozzuk, rápréseljük a fokhagymát. Ha kész, félretesszük.
  2. Az olajat és a tejfölt simára keverjük. Egy réteslapot leteszünk a tepsire, vékonyan megkenjük a tejfölös keverékkel, ráillesztjük a második lapot, ezt is megkenjük, végül lezárjuk a harmadik lappal, erre is jöhet egy kicsi a tejfölből.
  3. Ráreszeljük a sajt felét, a felső szélén üresen hagyunk egy 10 cm-es sávot, illetve oldalt is 2-3 cm-t.
  4. A sajton eloszlatjuk a párolt zöldség felét. A réteslapot alulról felfelé óvatosan feltekerjük, a hajtás kerüljön alulra. A rétes két végén óvatosan visszatömjük a tésztát a tekercsbe. Elkészítjük a másik rudat is.
  5. Utolsó lépésként megkenjük őket a maradék olajos tejföllel, és 25 percre a 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük. Ha megsült, várjunk 10 percet, mielőtt felvágjuk. A kifolyt zsírt egyszerűen itassuk fel alóla papírtörlővel.
 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra