OFFLINE

Politikatudományokból diplomázott, ma milliók viselik ruháit

2014. július 27., vasárnap 16:28

Nemrég bemutattunk öt luxusmárkát és azok vezetőtervezőit, akiknek szezonról szezonra csodás kollekciókat köszönhetünk. A múltkori érdeklődést látva úgy döntöttük, folytatjuk a sorozatot és újabb öt névvel készültünk. Ön tudja egyáltalán, hogy férfi vagy nő áll mondjuk a Gucci vagy a Burberry tervei mögött? És hogy ki büszkélkedhet politikatudományi diplomával? Posztunkból ez is kiderül.

Gucci

Az 1972-es születésű Frida Giannini kreatív család sarja. 1997-ben került a Fendihez, a 2002-es év pedig már a Guccinál találta őt mint táskatervezési igazgatót. Fokozatosan megújította a márka ikonikus darabjait – legyen szó a bambuszból készült kiegészítőkről vagy a legendás Jackie-táskáról.

Frida Giannini
Frida Giannini
Fotó: Venturelli / Europress / Getty

Prada

Miuccia Prada 1949-ben született és az alapító Mario Prada legfiatalabb unokája. A luxusházat 1978 óta vezeti és az idők során divatnagyhatalommá tette többek között azzal, hogy bekebelezte a Jil Sandert és Helmut Langet. Gyakran beválasztják a legjobban öltözött nők közé: tavaly például az 50 felettiek kategóriájában bekerült az első 50-be. Doktorija is van, méghozzá politikatudományokból.

Miuccia Prada
Miuccia Prada
Fotó: Venturelli / Europress / Getty

Lanvin

Az idén 125 éves Lanvin divatház kreatív igazgatója 2001 óta a szeretnivaló, önmagát izraelinek tekintő Alber Elbaz. A Casablanca-i születésű Elbaz 1985-ben költözött New Yorkba, dolgozott többek között az Yves Saint Laurent-nál és a Guccinál is. 2006-ban új csomagolást tervezett az egyébként Budapesten is kapható márkának, 2012-ben pedig egy több mint 3000 képet tartalmazó könyvet jelentett meg, ami a luxusház munkáit mutatja be.

Alber Elbaz
Fotó: Rindoff/dufour / Europress / Getty

Marchesa

Ha a Marchesa neve nem is ismerős, a ruhák minden bizonnyal. A gyönyörű estélyikről híres márkát tíz évvel ezelőtt alapította Georgina Chapman és Keren Craig. Mindketten színészek és modellek voltak mielőtt belevágtak a – mint utólag kiderült jövedelmező és sikeres – vállalkozásukba. A Chelsea College of Arts and Design nevű iskolában találkoztak, a márkát pedig Luisa Marchesa Casatiről nevezték el.

Georgina Chapman és Keren Craig
Georgina Chapman és Keren Craig
Fotó: Cindy Ord / Europress / Getty

Zadig & Voltaire

A Zadig & Voltaire kollekcióra a vadság és a kényelem jellemző, megteremtve ezzel a lehetőséget azoknak, akik szeretnek lazábban öltözni, de előnyben részesítik a minőségi ruhadarabokat. A márkát 1997-ben Thierry Gillier alapította, 2003-ban pedig Cecilia Bonstrom lett a kreatív igazgatója. Ő vezette be a rockos vonalat és a bohém stílust a Zadig & Voltaire-nél az ikonikus tépett pólók és a bársonyos kasmír kötött ruhadarabok képében. 2004-ben a márka férfi és gyermekkollekciókkal rukkolt elő.

Hogy honnan szerzi a francia exmodell az inspirációt? "Ehhez elég megnézni az embereket. Erre a legjobb terep például egy vásár" - mondta Bonstrom.

Cecilia Bonstrom
Fotó: Bertrand Rindoff Petroff / Europress / Getty

Burberry

Christopher Bailey-t többször választották az év férfidivat-tervezőjének (2007-ben és 2008-ban is) és számos divattal foglalkozó kuratórium tagja és elnöke. Ő álmodta meg a márka Regent Street-i üzletének dizájnját, ami két éve nyitotta meg a kapuit a vásárlók előtt. 2008-ban megalapította a Burberry Alapítványt, hogy fiatal tehetségeket támogathasson álmaik megvalósításában.

Christopher Bailey
Christopher Bailey
Fotó: Mike Marsland / Europress / Getty

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta