Katalin hercegné is rajongója a felkapott táskatervezőnek

Zanza!

Kate Middletont többször fotózták már Anya Hindmarch táskákkal.
Kate Middletont többször fotózták már Anya Hindmarch táskákkal.Fotó: Pool / Europress / Getty

Anya Hindmarch neve „régimotoros” Díványosoknak nem újkeletű, hiszen még 2007-ben írtunk a táskájáról, ami miatt hisztéria tört ki Ázsiában. Ha arról lemaradt, arról biztos értesült, hogy pár hónappal ezelőtt Beyoncé testvére, Solange Knowles ellátta Jay-Z baját – méghozzá pont egy Anya Hindmarch clutch-csal. Nem kellett sokat várni, hogy újra halljunk a tervezőről, hiszen legújabb kollekcióját a reggelizőpelyhek ihlették.

Bár táskafronton nehéz újat alkotni, minden szezonban születik egy-egy ikonikus darab (jobb esetben kollekció), amiről aztán hetekig beszélnek a lapok és amikért egymást ölik a manhattani hercegnők. Hindmarch legújabb kiegészítői hiába kerülnek több százezer forintba, máris készlethiányosak. Hogy mi a titkuk? Valószínűleg az egyediség: hiszen semmi nem indokolja az ezer fontos árcédulát csak azért, mert azon éppen az egyik Kellogg's figura, például Tony Tigris mosolyog.

„Mi adta a kollekcióhoz az ötletet? Mindenképpen szerettem volna megtalálni a szépségét valamilyen elcsépelt dolognak” – mondta a tervező a 2014/15-ös őszi-téli kollekciójával kapcsolatban. Eléggé úgy néz ki, hogy sikerült: a mosóporos dobozra emlékeztető táskák például annyira feltűnőre sikerültek, hogy nehéz őket nem észrevenni. „Szerettem volna a hétköznapit nem hétköznapi módon kezelni” – tette hozzá Hindmarch. A bemutatóra, ahol egyébként láthattunk futószalagból készült övet is, hivatalos volt többek között Poppy Delevingne és Olivia Palermo is.

Íme a tervező, Anya Hindmarch
Íme a tervező, Anya HindmarchFotó: Ian Gavan / Europress / Getty

Simon Glazin divatújságírónak is megvan a véleménye a ruhadarabokról. „A nosztalgia hivatalosan is menő. És nem csak a '90-es évek divatjára kell gondolni és annak új fénykorát ünnepelni, hanem az ikonikus háztartási csomagolásokra is” – mondta. Anya Hindmarch egyébként remekül belenyúlt abba, amivel az egész lakossághoz elér, így nem csoda, hogy már most hosszú várólisták vannak a termékeire.

A most 45 éves tervezőnő karrierje 18 éves korában indult, amikor Firenzében tanult. Remekül ráérzett arra, amikor népszerűek lettek az összehúzható tetejű hátizsákok, ezért kölcsönkért 600 fontot (most 200 ezer forintnak felel meg), hogy néhányat Angliába importáljon. 500-at el is adott, egy évvel később pedig megnyitotta első üzletét Hackney-ben. Jelenleg 17 országban 60 boltja van, rajongói között pedig olyan sztárokat tarthat számon, mint Keira Knightley, Scarlett Johansson, Sienna Miller vagy Madonna.

Blogmustra