Zanza!

Vicces egybeesésre lett figyelmes a refinery.29.com szerkesztősége az online butikok kínálatának feltérképezése közben. A Zara oldalát valószínűleg gyakran felkereső szerkesztő ugyanis hozzánk hasonlóan jól ismeri az Inditex csoporthoz tartozó márka smink nélküli modelljeit, akik általában céltudatos léptekkel átlósan haladnak a stúdió egyik végéből a másikba a katalógusképeken.

A márka lookbookjaiban felbukkanó modellek a legtöbb esetben egyenes hajúak, ritkán mosolyognak és mindig egy fehér vagy világosszürke háttér előtt vannak lefényképezve. Sőt, időnként úgy tűnik, hogy saját gondolataikkal vannak elfoglalva, vagy értetlenül bámulnak a terem egyik távoli sarkába, miközben a hajuk az arcukba lóg. Persze ez a koncepció nem feltétlenül a fast-fashion márka sajátja, hiszen évek óta ilyen stílusban készíti reklámanyagait a Chloé és a Saint Laurent is, de előszeretettel küldenek kifutóra is hasonló modelleket a divatheteken.

Kivételesen nem a Zara koppintásra való erős hajlama az érdekessége az ügynek, hanem az, hogy az elmúlt néhány hónapban a többi kedvenc online boltunk is ráállt erre a fotózási stílusra és úgymond „zarásították” lookbookjaikat. A Zara nyomdokaiba lépett többek között az eddig flörtölős stílusban nyomuló Forever 21, mely legújabb katalógusát minimalista stílusban készítette el, de a Mango unalmasnak mondható reklámfotóit is felváltották a szemkontaktus látszatát is kerülő modellek fotói. Ahogy a J.Crew vagy a Nasty Gal kampányaiban is unott tekintetű, csak fél arccal a kamerába néző modellek kaptak helyet a szezonban.

És amikor már a legtöbb megfizethető márka beállt az efféle hirdetéseket készítő Zara mögé a sorba, a spanyol cég egy döbbenetes csavarral kamerába néző, mosolygó modelleket kapott lencsevégre legutóbbi katalógusában. Nézze meg a galériában, hogy hogyan jár mindig egy lépéssel a többiek előtt a Zara, és hogyan igyekeznek leutánozni a bevált trükköt mások!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra