OFFLINE

Az öregség nem csúnya. Láthatatlan.

2014. július 17., csütörtök 18:38

Hála az egyre gyakoribb természetes szépséget népszerűsítő reklámkampányoknak, a dolgok lassan pozitív irányba kezdenek fordulni a szépségiparban. Nagy részben ez a Dove mindent átfogó és számos helyre elérő hirdetéseinek, illetve azoknak a lázadó internetezőknek köszönhető, akik hadat üzentek az eltorzított szépséget, valamint a túlzott Photoshopot favorizáló márkáknak.

Egy hét sem telhet hasonló témájú posztok nélkül, például különösen pozitív fényben tüntette fel az egészséges testképet az a kamaszlány, aki büszkén vállalva alakját egy fürdőruhás képet posztolt magáról a napokban és hasonló cselekedetre buzdította követőit, hogy így tüntessenek a cikizés ellen. A tinilány nyaralásával egy időben vette kezdetét a #StopTheBeautyMadness hashtaggel ellátott kampány is, melynek szervezői megelégelték, hogy a retusőrök nem képesek jó dolgokra használni a photoshop adta lehetőségeket és a legtöbb esetben nem tökéletesre, hanem felismerhetetlenre rajzolják át modelljeiket – írja a huffingtonpost.com.

A kampányt a társadalmi változásokra előszeretettel reagáló Robin Rice és az író, Lisa Meade indította el azzal a céllal, hogy felszámolja a szépségipar szépségről közvetített irreális képét, aminek köszönhetően még egy felvilágosult, sikeres nő is úgy gondolja, hogy tökéletesen kell kinéznie ahhoz, hogy jól érezze magát a bőrében.

„A Stop Beauty Madness kampányunk brutálisan őszinte üzeneteket közvetít, melyekkel az igazi problémákra kívánjuk felhívni a figyelmet. Mikor egy szépség- vagy divatmagazint lapozgatunk akarva-akaratlanul is összehasonlítjuk magunkat a lapban látott fotómodellekkel, függetlenül attól, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy a való életben nem léteznek ilyen nők. Nagy kihívást jelent számunkra, hogy meggyőzzük a nőket arról, hogy nem a szépség határozza meg az igazi értéküket, hanem a belső tulajdonságaik. A fő feladat az, hogy azok a nők, akik eddig kizárólag a súlyuk miatt aggódtak,  rájöjjenek, hogy emiatt mennyi igazán különleges élményből és igazán fontos dologból maradtak ki életük során. A nőknek segíteniük kell abban, hogy egy lépést tegyünk egy szebb és valóban csodálatosabb élet irányába” – mondja Rice, aki reméli, hogy kampányukon keresztül a nők képesek lesznek meglátni az eltorzított valóságot.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy ez egy kétélű fegyver, ezért a Stop The Beauty Madness átfogóan közelíti meg a problémát, ezért mindenféle nő típusra kitér életkortól vagy testsúlytól függetlenül. A kampányban szándékosan használtunk stockfotókat, azaz előre legyártott képeket, hogy bemutathassuk, hogy milyen képeket használnak az újságokban. Például sokkal kevesebb stockfotó van afroamerikai nőkről, mint fehér bőrű nőkről. Számtalan képpel pedig fogyásra buzdítják a nőket" – teszi hozzá Rice. Nézze meg a galériában, hogy milyen fotókkal buzdítják lázadásra a nőket a szervezők!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta