Koppintás miatt rúgták ki az Armani Exchange kreatívigazgatóját

Koppintás gyanúja miatt kirúgták az A/X Armani Exchange kreatív igazgatóját, Patrick Robinsont, aki karkötőjének dizájnját a New York-i David Yurman luxus ékszercégtől lopta. Robinson egy éve dolgozott vezetőtervezőként az Armaninál, és bár bíztak benne, hogy az egyébként hetekkel ezelőtt megtörtént elbocsátási procedúrát el lehet tusolni, a Page Six most nagyon is megszellőztette a botrányszagú esetet.

Robinson 2013 márciusában lett az Armani Exchange kreatív igazgatója, ahonnan néhány héttel ezelőtt küldték el, egyelőre nem egészen tisztázott okok miatt. Egy mindent tudó bennfentes szerint a tervező kirúgásának hátterében az állt, hogy egyrészt nem fogyott valami jól a kollekciója, másrészt lemásolta New York-i David Yurman ékszercég ikonikus, Cable Classic névre keresztelt karkötőjét és annak mását adta el Armani Exchange címszó alatt. A luxuscég állítólag hivatalos közleményben jelezte az Armani felé, hogy jó lenne, ha azonnal leállítanák a karkötők árusítását, mivel azok kísértetiesen hasonlítanak az ő emblematikus ötletükre, amire egy egész kollekciót felhúztak már évekkel ezelőtt.

A karkötők első ránézésre tényleg hasonlítanak egymásra, de az az igazság, hogy hasonló fazonnal gyakorlatilag bármelyik olcsó bizsusban is összefutni. Míg az Armani 99 dollárért (22 ezer forint) dobta piacra az újrahasznosított karperecet, addig ugyanez giccses verzióban 500 dollár (112 ezer forint) a David Yurmannél. Robinson a saját verzióját a Liberty United International non-profit szervezetnek adományozott újrahasznosított töltényekből és lefoglalt fegyverekből készítette, melyeket eredetileg felvilágosító jelleggel használtak a gyerekek körében. Az ex-kreatív igazgató karkötőinek különlegessége, hogy mindegyikbe bele van vésve annak a fegyvernek a sorozatszáma, amiből a karkötő készült. 

A botrány forrása: jobbra az Armani, balra a David Yurman féle verzió.
A botrány forrása: jobbra az Armani, balra a David Yurman féle verzió.

Bár a pletykák szerint az elbocsátás hátterében főként a stagnáló eladási adatok álltak, tény, hogy a koppintás-gyanú volt az utolsó csepp a pohárban. Ezzel szemben a David Yurmannél tagadják, hogy bármiféle levelet kiküldtek volna, az Armani Exchange egyik hivatalos embere pedig megerősítette, hogy a koppintás-gyanú és a kreatívigazgató távozása egyáltalán nem függnek össze egymással.

Robinson önéletrajza egyébként elég színes: az Armani Exchange-en kívül dolgozott már a Giorgio Armaninál, az Anne Kleinnél és a Paco Rabanne-nál is, sőt, 2007 és 2011 között a Gap kreatív igazgatójaként dolgozott, ahonnan szintén az alacsony eladási mutatók miatt küldték el. 2013-ban piacra dobta saját férfi márkáját, a Pashko-t, amit kizárólag a Kickstarteren lehetett beszerezni, de valószínűleg az is sokat lendít a karrierjén, hogy az amerikai Vogue divat- és kiegészítő-részleg vezetőjének a férje.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek