Resort 2015: keresik az új célközönségüket a divatházak

Zanza!

Forgatókönyv szerint alakulnak a dolgok a divatvilágban, azaz a 2014-es őszi/téli kreákciók bemutatója után az elmúlt hetekben a divatházak felvonultatták az egyre nagyobb visszhangot kapó resort kollekciókat is, amelyekre a szakemberek szerint már egy-két éve is 25 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés mint korábban. Legalábbis az ismertebb márkák esetében biztosan. Ezúttal összegyűjtöttük az hat legmeghatározóbb divatház nyaralós ruháit. Nézze meg, hogy miben mennek a gazdagok koktélozni jövő nyáron!

Lagerfeld továbbra is provokál és viccet csinál az elitből

Miután a Chanel vezető tervezője pár hónappal ezelőtt egy bevásárlóközpontnak berendezett kifutón bemutatta luxus tornacipőit, ami várható volt, hogy a következő show is felvet majd néhány elgondolkodtató kérdést. A csípős humoráról jól ismert designer döntésében ezúttal sem csalódtunk, Lagerfeld a presztízzsel bíró európai márkákra éhes Dubajba vitte nyaralós kollekcióját, ami nem szűkölködött az arany színű darabokban.

„A világ már nem olyan nagy, ezeket a ruhákat a világ bármely táján hordhatják a nők. Ez a következő lépés, ez az új valóság...Az én vízióm egy romantikus, modern keleti világ, egy új Ezeregyéjszaka” – mondta kétértelműen az egzotikus darabokról, háremnadrágokról, flitterekkel díszített ruhákról és félhold motívumot kapott kiegészítőiről Lagerfeld, akinek legnagyobb dobása minden bizonnyal az olajos anna formáját idéző steppelt Chanel táskák voltak a homokkal felöntött dubaji hangárban.

A Dior udvarolt egyet Amerikának

Gondolta volna valaha, hogy egy napon majd egy mondatban olvassa ezt a két szót? A francia divatház sokakat megdöbbentett azzal döntéssel, hogy a resort kollekció emutatóját egy brooklyni raktárban tartja meg. Azonban a Manhattan látképére néző épület nem riasztotta el az A-listás hírességeket az eseménytől, így Rihannán kívül megjelent többek között Marion Cotillard, Maggie Gyllenhall, Christian Louboutin, Proenza Schouler illetve Lazaro Hernandez is - írja a Vogue. 

„Meg akartam mutatni, hogy milyen az, amikor másképpen képzelem el a nyomatokat és virágmintákat. A kollekcióval arra kívántam rámutatni, hogyan érzek, amikor New Yorkban vagyok. Christian Dior egy kicsit babonás volt és én is az vagyok. És ami még fontosabb, hogy mindig is szoros kapcsolat volt a Dior és az amerikai ügyfelek között. Reméljük, hogy ez a jövőben is így marad” – mondta az amerikai ügyfeleknek kedvező szavakat a márka vezető tervezője, Raf Simons, akinek második resort showján két magyar modell, Gall Franciska és Rajzák Kinga is végiglejthetett. A letisztult, modern kollekcióból egyébként szerettük a magasított derekú, nőies darabokat, a térdig érő szoknyákat illetve a kissé romantikus hangulatú geometrikus mintákat.

Japán hatás Margiela kollekciójában

A márka munkái idén sem lógnak ki a tervező eddigi kollekcióinak sorából, továbbra is könnyen felismerhetőek az elegánsan játékos vágásokról, különleges részletmegoldásairól. Margiela védjegye a kifinomult kísérletezés, amit ezúttal japán hatású stílusjegyekkel, kimonószerű kabátokkal, övekkel és egy csipetnyi kilencvenes évek hangulatával kevert be.Marc Jacobs tavalyi kreációira részletekben hasonlító, javarészt fekete, bézs, szürke, fehér és terrakotta színeket kapott kollekcióból szerettük a mély zsebeket kapott viharkabátokat és a kiváló szabású ingeket.

A látványra ment rá a Louis Vuitton

Nicolas Ghesquiere első kollekcióját nem fogadta vastaps Párizsban, így érthető, hogy valami vidámmal és figyelemfelkeltővel igyekezett előrukkolni a szezonban. A francia divatház a világ második legkisebb országát, Monacót helyezte nemzetközi reflektorfénybe azzal, hogy odavitte showját, bár a felhajtást fokozta az is, hogy a bemutatóval egy időben volt a Nicole Kidman féle Grace Kelly film világpremierje is a hercegségben.

„Ez a legfontosabb kollekciónk. Vagyis mindenkinek ez a legfontosabb kollekciója” - mondta a Louis Vuitton elnök-vezérigazgatója, Michael Burke. Ezt bizonyítja az is, hogy a német fotós, Juergen Teller már lencse végre is kapta  a kollekció darabjait, aminek köszönhetően ön is kigyönyörködheti magát a divatház legújabb lookbookjában. A káprázatos táskákat és cipőket pedig minden bizonnyal sok híresség viselni majd a következő szezonban.

Marc Jacobsnál divatba jönnek a női BMX banditák

A Marc by Marc Jacobs vonal két vezető tervezője, Luella Bartley és Katie Hillier már az őszi/téli kollekciójukkal egyértelművé tették, hogy divatba jönnek a női nindzsák és a BMX-banditák. Az akkori városi nőket megcélzó kollekció hatása köszön vissza a resort daraboknál is, még ha jóval visszafogottabb, letisztultabb formában is. „A Marc by Marc Jacobs nő most valamivel bájosabb, de még mindig szupervagány” – mondta Bartley a nosztalgikus, de mégis egészen modern köpenyszerű kabátokról, pamutból és vászonból készült portásokra emlékeztető javarészt fekete és fehér darabokról.

Ralph Lauren nem divat, hanem életforma

Ralph Lauren kollégáival ellentétben nem tette át bemutatójának helyszínét a divatház identitásához passzoló New Yorkból, és idén is a Madison Avenue tehetős rétegét célozta meg kollekciójával. Amivel végeredmény semmi baj nincsen, hiszen a több, mint 70 éves designer neve évtizedek óta egyet jelent a kék farmer és a kockás ing fogalmával. Az egyszerű, elegáns és ízléses koncepció ezúttal is bevált Laurennek, aki jól láthatóan nem állt be a sorba és nem volt hajlandó követni a most futó trendeket, inkább diktálni szeretné azt. Az igencsak lekorlátozott, fekete, fehér, sötétkék és arany színpalettán mozgó luxus kollekciójából szerettük az időtlen pöttyös darabokat, a kiválóan szabott zakókat és a selyem ruhákat. Nézze meg a galériában, hogy hogyan nem változtat a trendeken Ralph Lauren!

Blogmustra