Megint túlzásba vitték a kulturális utalásokat a divatlapok

Zanza!

Nem telt el mostanában olyan szezon a divatszakmában, hogy ne vádoltak volna meg egy-két divatházat, magazint vagy fotóst rasszizmussal a témára érzékeny szervezetek, illetve újságírók. Legutóbb éppen a Chanel ház vezetőtervezője, Karl Lagerfeld „Cowboys and Indians” névre keresztelt elő-őszi kollekciója keltett felháborodást, mivel az tele volt félreérthető kulturális szimbólumokkal. A Texasban bemutatott tollas fejdíszekkel és egyéb kiegészítőkkel a francia divatház akkor az indián kultúra előtt kívánt csupán tisztelegni.

Ezúttal a Vogue Australia egyik fotósa, Sebastian Kim került bajba „Tomorrow Tribe” című sorozatával, melyhez a brazil modellt, Marina Nery-t fényképezte az ausztrál bennszülöttekre jellemző öltözetben, amihez hozzájárult a stylist, Katie Mossman is, aki Alexander McQueen, a Céline, illetve Dries Van Noten aktuális kollekcióiból válogatta ki az egzotikusabb darabokat a fotózáshoz.

A fotóst egyébként nem először vádolják meg rasszizmussal munkája során, tavaly például a Numéro Magazinnak lőtt egy sorozatot a fekete arcot kapott fehér bőrű modellről, Ondira Hardinról „Afrika királynője” címmel. A német Vogue-nak pedig ezzel körülbelül egy időben Franzi Muellert fotózta gésaként.

Az autentikus arcfestésen és a kiegészítőkön akadtak ki
Az autentikus arcfestésen és a kiegészítőkön akadtak kiFotó: sebastiankim.tumblr.com

Bár Kim aktuális, botrányszagú munkája jelentősen eltér a feketearcú incidenstől, mégis felvet egy-két fontos kérdést; például azt, hogy mi a különbség a kulturális utalás és a tisztelgés között – írja a thefashionspot.com, aki szerint éppen Kimnek nem kellene ilyen határokat feszegetnie, mivel származásából ítélve nagyon is tisztában kell lennie az ebből fakadó érzékenységgel. Sebastian Kim ugyanis Vietnámban született, majd Iránban, Franciaországban és az USA-ban nőtt fel.

Az efféle fotók....

  • Szépek, jók a kultúrális utalások 168
  • Kit érdekel 135
  • Vehetnének földrajz és történelem leckét a fotósok 32
  • Felháborítóak 5

A tavaszi szezon állóvizét nem csak a Vogue Australia áprilisi kiadásának 10 képből álló sorozata kavarta fel, hasonlóképpen megbotránkoztak a W Magazin májusi, „Gilt Trip” anyagán is, melyen a divatellenes modell, Edie Campbell autentikus szerelésekben pózol Burmában a szürrealista képekben utazó Tim Walker kamerája előtt.

A látványos anyagból múlt héten kitettek két képet az Instagramra is, de azóta törölték azokat. Feltehetően azért, mert túl sok negatív komment érkezett a feltett képek alá. A teljes anyag azonban még egy az egyben megtalálható a lap honlapján. Várhatóan hasonlóan meghurcolják majd a Superior Magazin szerkesztőit is, akik „Electric Gésa” címmel hoztak le egy futurisztikus darabokból összeállított anyagot a májusi kiadásban.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra