OFFLINE

Eladóival hirdeti bugyijait a menő svéd cég

2014. május 1., csütörtök 17:43

Nagy port kavart az a svéd fehérnemű márka, mely legújabb kampányát melltartóban és bugyiban pózoló alkalmazottaival kívánta népszerűsíteni. Az 1954 óta működő Lindex lánc 45 szemrevaló eladójából választott ki öt modellt a reklámfotózásra; Johannát a márka göteborgi székhelyéről, Rebeccát és az értékesítési asszisztenséként dolgozó Rikkét Oslóból, az üzletvezetőként tevékenykedő Sigitát Vilniusból, valamint Petrát a pozsonyi értékesítési osztályról – írja a thelocal.se a május 5-én, Londonban debütáló hirdetésről.

„A lányok eleinte meglehetősen idegesek voltak, de amint a kamera elé kerültek, úgy nőtt az önbizalmuk is és csak úgy ragyogtak a fotózás alatt. Mindannyian csodásan néznek ki. A képek magukért beszélnek. Mind az öt lány jobban néz ki, mint azt gondolta volna!” – nyilatkozta a fura marketingfogásról a kampány londoni székhelyű kreatívigazgatója, Mooks Hanifiah. A svéd márkáktól egyébként sem áll távol a provokáció és az efféle szexista figyelemfelkeltés. Tavaly például az online utalásokban utazó Seamless vetkőztette le női alkalmazottait egy pucér portré erejéig. Persze voltak dühös svédek, akik a szexistának minősített kampány miatt azonnal panaszt tettek a cég ellen.

Egy másik női fehérnemű-lánc 2011-ben nem alkalmazottai meztelenségével sokkolta vásárlóit, hanem azzal égette le saját magát és eladóit, hogy egy kitűzőt rakatott alkalmazottai felsőjére, melyen a saját melltartóméretük volt látható. A munkáltató hasznosnak találta a bizarr ötletet, mivel szerintük így az ügyfelek könnyebben be tudták azonosítani saját melltartó méretüket, de a dolgozók, érthető módon, nem örültek.

A botrányszagot kifejezetten kedvelő American Apparelt is szexizmussal vádolták, amikor pár évvel ezelőtt a márka egy eladója kitálalt és azt állította, hogy a céghez jelentkezők közül előnyben részesítik a modellalkatú lányokat az átlagos külsejű eladókkal szemben. Bár a Lindex kreatív igazgatója egy szóval sem említette, mégis elképzelhető, hogy csupán a manapság annyira menő egészséges testkép projectet szeretnék népszerűsíteni hirdetésükkel – a márka szezonális kampányának arca sem egy csontsovány modell, hanem Goldie Hawn átlagos testalkatú lánya, Kate Hudson. A Lindexnél egyébként átlagosan 4619-6169 forintba kerülnek a megfizethető és csinos fehérneműk.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

STÍLER 4 ruhadarab, aminek nincs helye egy stílusos nő ruhatárában

A nagy őszi gardróbcsere remek alkalom arra, hogy megszabaduljunk néhány olyan holmitól, ami csak a megvásárlás pillanatában tűnt jó ötletnek. A divat változik, trendek jönnek-mennek, de biztos lehetsz benne, hogy a most következő cuccok nélkül igenis, lehet élni. Ráadásul egy magabiztos, stílusos életet.

KERTÉSZ Így gondozd ősszel a csónakorchidádat

Most, hogy ránk rúgta az ajtót az ősz, egyre jobban figyelünk a szobanövényekre. Az orchideák különösen népszerűek. ennek oka lehet különleges szépségük, szokatlan megjelenésük, vagy éppen az, hogy a meleg trópusi tájak hangulatát hozzák közel, ami télen különösen jóleső érzés.

OTTHONTÉRKÉP Elfogytak a zuglói garázsok

Fizetős övezetté vált a XIV. kerületben az Örs vezér tere és a Felvonulási tér környéke is. Ráadásul nem csak hétköznap, hanem szombat-vasárnap is. Gondoltuk, megnézzük, milyen a garázshelyzet a kerületben. Aztán koppantunk.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta