Eladóival hirdeti bugyijait a menő svéd cég

Zanza!

Nagy port kavart az a svéd fehérnemű márka, mely legújabb kampányát melltartóban és bugyiban pózoló alkalmazottaival kívánta népszerűsíteni. Az 1954 óta működő Lindex lánc 45 szemrevaló eladójából választott ki öt modellt a reklámfotózásra; Johannát a márka göteborgi székhelyéről, Rebeccát és az értékesítési asszisztenséként dolgozó Rikkét Oslóból, az üzletvezetőként tevékenykedő Sigitát Vilniusból, valamint Petrát a pozsonyi értékesítési osztályról – írja a thelocal.se a május 5-én, Londonban debütáló hirdetésről.

„A lányok eleinte meglehetősen idegesek voltak, de amint a kamera elé kerültek, úgy nőtt az önbizalmuk is és csak úgy ragyogtak a fotózás alatt. Mindannyian csodásan néznek ki. A képek magukért beszélnek. Mind az öt lány jobban néz ki, mint azt gondolta volna!” – nyilatkozta a fura marketingfogásról a kampány londoni székhelyű kreatívigazgatója, Mooks Hanifiah. A svéd márkáktól egyébként sem áll távol a provokáció és az efféle szexista figyelemfelkeltés. Tavaly például az online utalásokban utazó Seamless vetkőztette le női alkalmazottait egy pucér portré erejéig. Persze voltak dühös svédek, akik a szexistának minősített kampány miatt azonnal panaszt tettek a cég ellen.

Egy másik női fehérnemű-lánc 2011-ben nem alkalmazottai meztelenségével sokkolta vásárlóit, hanem azzal égette le saját magát és eladóit, hogy egy kitűzőt rakatott alkalmazottai felsőjére, melyen a saját melltartóméretük volt látható. A munkáltató hasznosnak találta a bizarr ötletet, mivel szerintük így az ügyfelek könnyebben be tudták azonosítani saját melltartó méretüket, de a dolgozók, érthető módon, nem örültek.

A botrányszagot kifejezetten kedvelő American Apparelt is szexizmussal vádolták, amikor pár évvel ezelőtt a márka egy eladója kitálalt és azt állította, hogy a céghez jelentkezők közül előnyben részesítik a modellalkatú lányokat az átlagos külsejű eladókkal szemben. Bár a Lindex kreatív igazgatója egy szóval sem említette, mégis elképzelhető, hogy csupán a manapság annyira menő egészséges testkép projectet szeretnék népszerűsíteni hirdetésükkel – a márka szezonális kampányának arca sem egy csontsovány modell, hanem Goldie Hawn átlagos testalkatú lánya, Kate Hudson. A Lindexnél egyébként átlagosan 4619-6169 forintba kerülnek a megfizethető és csinos fehérneműk.

Blogmustra