Edzőcipő a gazdag nők új fétise

Zanza!

Azok a nők, akik korábban egy kisebb lakás bérleti díját költötték magassarkúra, ugyanezt az összeget ma már edzőcipőre költik – írja a Daily Mail. Miután Karl Lagerfeld is csillivilli tornacipőket vonultatott végig a Chanel haute couture bemutatóján, nem kérdés, hogy ősszel már tényleg mindenki valamilyen sportcipőben rója majd az utcákat.

A The Business of Fashion online magazin szerint már a Net-A-Porter és a Neiman Marcus online webáruházak is kiszórják a magassarkú cipőket és inkább olyan luxusmárkák edzőcipőit árulják helyettük, mint a Saint Laurent vagy a Valentino. Nem véletlen, ha túlságosan ismerősnek talál egy-egy méregdrága lábbelit: a legtöbb dizájner népszerű, középárkategóriás márkák ötletit veszi át és dobja piacra tízszer annyiért. Mutatjuk, kik az áldozatok.

Sasha Sarokin, a Net-A-Porter buyere szerint unalmas és felesleges olyan 15 centis, ráadásul platformos tűsarkakban bemutatót tartani, amiben még a modellek is hanyattesnek, ellenben edzőcipővel nyert ügye van a tervezőknek: kényelmes, bárhova felvehető és mindenki gond nélkül viselheti. Sarokin véleményét a legnagyobb luxusáruházak, a Saks Fifth Avenue, a Neiman Marcus és a Bergdorf Goodman is osztják, a tavaszi-nyári szezonra ők is edzőcipőt kínálnak tűsarkak helyett. A Neiman Marcus divatigazgatója, Ken Downing azzal magyarázza a változást, hogy a legtöbb vásárló hétköznapi, laza életvitelt él és kifejezetten olyan darabokat keres, amik egyszerre kényelmesek és menők. Azt meg régóta tudjuk, hogy a nők eddig is kényelmes edzőcipőt húztak a kiskosztümhöz, míg beértek az irodába.

Melyik cipő kerül 133 ezer forintba a fenti képen?

  • Balról a harmadik, fekete. 599
  • A negyedik, kígyómintás. 528
  • A második, aranyszínű. 331
  • Balról az első, ezüstös 172

Ezeket a menő darabokat pedig leginkább az olyan divatházak szolgáltatják, mint a Saint Laurent Paris – a márka, ami a legnépszerűbb utcai divatot dolgozza át milliomos vevőkörének. Tavaszra például a Vans ikonikus slip onját másolták le rózsaszínben és pálmafa mintásban, az eredeti 45 dolláros (kb 10 ezer forintos) ár helyett viszont 400-ért (közel 90 ezer forint) dobták piacra. Egy hasonló slip on a Givenchynál sem olcsóbb, virágmintás verzióját nem kevesebb, mint 570 dollárért (majd 130 ezer) van képük árulni.

Más jellegzetes cipőket is koppintanak a dizájnerek: a Prada a francia Bensimon 55 dolláros teniszcipőjét másolta le, aminek eredménye egy kísértetiesen hasonlító, csak épp Prada márkajelzéssel ellátott edzőcipő lett, az ára viszont persze a tízszeresére, egészen pontosan 570 dollárra emelkedett. A Prada alacsonyabb árkategóriás ága, a Miu Miu is folytatta az anyaház tradícióját és lemásolták a cipőt, itt mondjuk pont drágábban, 650 dollárért (145 ezer Ft) árulják, de a Valentino sem szégyell 795 dollárért (176 ezer Ft) árulni sportcipőt.

Az Opening Ceremony az egyetlen márka, ami képes volt reálisan megindokolni a felfokozott edzőcipő-igény miértjét: a nőknek már nem kötelező magassarkúban végigszenvedniük a napot, válthatnak nyugodtan tornacipőre, hiszen ezekből is kapni legalább olyan feltűnő, ráadásul kényelmes darabokat. “A tűsarkú cipők mindig is divatban maradnak, viszont a régi tradíciókkal ellentétben ma már nem kötelező elegáns szetthez is felvenni őket. Ez a trend öt vagy tíz év múlva is ugyanígy megmarad majd, a nők szabadon kísérletezhetnek és variálhatják cipőiket!”

Blogmustra