Százezres menyasszonyi ruhát is kínál a H&M

Zanza!

Április tizedikétől lehet majd világszerte 150 üzletben (valamint egyes országokban online is) megvásárolni a svéd márka két környezetbarát kollekciója, a Conscious és a Conscious Exclusive legújabb darabjait. A magyarországi bemutatót a Széchenyi Pálmaházban tartották egy rövid divatbemutatóval, valamint rengeteg celebbel és bloggerrel megspékelve. Részletek a hajtás után!

A márka a divatbemutatót versenynek álcázta, felkértek ugyanis 10 ismertembert és 10 divatblogert, hogy álljanak párba, majd egy előre meghatározott stílusban – diszkó, glam, hippi, country, etc. – állítsanak össze egy-egy szettet a márka ruháiból. Végül a hippi szett nyert, amin annyira azért nem lepődtünk meg, ugyanis az egész Conscious kollekció a hippis, boho chic stílus kedvelőinek készült. Az már csak a pénztárcánktól függ, hogy a Conscious vagy a feljebb pozicionált Conscious Exclusive kollekció lesz-e nálunk a befutó. 

A Conscious Exclusive kollekció egyébként az EVER Manifestóval, a fenntartható divat- és dizájn-ötletgazdával való együttműködésben készült. Az Ever Manifesto részt vesz majd a Conscious Exclusive kollekció kampányában is, a fenntarthatóság felé elkötelezettségéről ismert Amber Valletta szupermodellel együtt.

A CE legdrágább darabja egy 100 ezer forintos fehér csipkeruha, ami menyasszonyi ruhának is beillik. Mint már írtuk korábban, a H&M készül egy olcsóbb kreációval is aráknak, mely szintén április elején kerül a boltokba, de az valószínűleg nem környezetbarát anyagból készül. 

Ha tippelnünk kéne, azt mondanánk, hogy nagy kedvenc lesz a fekete, aszimmetrikus csipkeruha, aminek 50 ezer forint körül lesz majd az ára, a flamencós, matadoros mellénykékkel viszont lehet, hogy a leárazásokon is találkozni fogunk – majd kiderül, igazunk lesz-e. Egyik kedvencünk az alábbi képen látható összeállítás, aminek egyetlen apró hibája van: az, hogy a ruha 250 dollárra (55.000 forint), a nyaklánc 150 dollárra (33.000 forint) van beárazva a márka amerikai részlegén (az árak egy részét onnan puskáztuk), ami azt jelenti, hogy nálunk sem lesznek olcsóak.

Az egyszerűbb – és barátibb árú – darabokból álló Conscious kollekció természetesen szintén fenntarthatóbb anyagokból készült, és az egyik kulcsdarab az élénknarancs, hátrészén hosszított, Tencel® anyagból készült ruha, a másik pedig a laza szabású, kézi rajzolású zebramintás kaftán. Emellett lesznek ujjatlan felsőrészek is több színben és fazonban 3990 forintért, valamint több bojtos nadrág is, amelyek biztosan jó szolgálatot tesznek majd a kánikulában. 

Mitől környezetbarát és fenntartható a Conscious kollekció?

A sajtóanyag szerint a ruhák "fenntartható anyagokból" készültek, és az idéi kollekcióhoz a svéd Tärnsjö beszállító cég által kínált organikus bőrt és a bioselymeket használták fel. Hogy ez pontosan mit jelent? A bőr svéd farmokon, hústermelésre szánt tehenek bőréből készült, a selyem pedig az organikus termesztésű szederfákon tenyésztett hernyóktól származik.

"A H&M büszke a fenntarthatóság felé tett erőfeszítéseire. A Conscious és a Conscious Exclusive kollekciók megmutatják a fenntartható anyagokban rejlő lehetőségeket, míg az új CleverCare címkéink lehetőséget biztosítanak vásárlóinknak, hogy részt vegyenek a fenntarthatóbb divatjövőért kijelölt küldetésünkben" – mondta Ann-Sofie Johansson, a H&M New Development részlegének vezető tervezője.

Persze nemcsak az H&M akarja megnyerni magának a tudatos vásárlókat, igaz, a legtöbben műszőrmét és műbőrt alkalmaznak az organikus állati- vagy növényi eredetű termékek helyett. Sokan vannak, aki nem merik teljesen felvállalni azt, hogy művi dolgokkal pótolják az igazit, és ecoszőrmeként vagy vegánbőrként hirdetik a felhasznált anyagokat. 

Blogmustra