A vörös rúzs ideje lejárt

Zanza!

A klasszikus vörös rúzs helyett egyre inkább a testszínű, természetes árnyalatokat választják a brit nők. Három éve most először sikerült több eladási profitot hoznia a visszafogottabb árnyalatoknak, hiába harangozták be 2014-et a vörös rúzs évének a szakértők. A Debenhams eladási statisztikájából kiderül, hogy a tavalyi adatokhoz képest 62%-kal több fogy a bőrszínű rúzsokból, ami főként a vörösszőnyeges sminkeknek és divathetek trendjeinek köszönhető.

Camille Belle, Pink és Alicia Keys már a tavalyi Grammy-n is nude ajkakkal ünnepeltek, az Oscaron viszont már a legtöbb színésznő, köztük a győztes Cate Blanchett, valamint a jelölt Julia Roberts és Amy Adams is a természetes hatást választották. A puritán, testszínű ajak a 2014-es tavaszi-nyári bemutatókon debütált, azóta pedig több kampányban és celebnő mindennapi rutinjában is egyre népszerűbb – írja a Daily Mail.

A futáskor is sminktől tocsogó Kim Kardashian például elég szembetűnő smink-változáson esett át: korábbi, erősen lealapozott arca és vörös ajkai helyett ma már sokkal inkább könnyedebb, gyakorlatilag láthatatlan sminket használ.

Trendek ide vagy oda, a klasszikus vörös rúzsnak mindig is helye lesz a szépségápolásban, még akkor is, ha az aktuális trendek miatt ma kifejezetten divatjamúltnak számít vörös ajkakkal megjelenni egy fontos eseményen. Az jelenlegi trendek egyértelműen a kevesebb néha több elvét követik, elegendő csak megnézni egy komoly editorial képeit.

Ön használ rúzst?

  • Igen, amilyen színhez éppen kedvem van. 225
  • Nem, kényelmetlenül érzem magam benne. 136
  • Kifejezetten rühellem a rúzsokat. 66
  • Igen, akkor általában vöröset. 61

A vörös rúzs történelme egyébként egészen az ősi egyiptomiakig vezethető vissza, akik bróm, jód és hínár keverékéből alkották meg az egyébként mérgező ajakfestéket. Erzsébet királynő méhviaszt és növényi párlatot használt a karmazsin ajkakhoz, a brit parlament 1770-ben viszont betiltotta a használatát.  Az első tekerős rúzshokhoz a húszas évek elején lehetett hozzájutni, a Chanel, Helena Rubenstein és Max Factorhoz hasonló márkák pedig gondoskodtak róla, hogy minden nőnek legalább egy lapuljon a táskájában. Sikeres munkát végeztek: egy utóbbi felmérés szerint a nők csaknem 81%-a használ rúzst. Hogy éppen milyet, azt mindig az aktuális trendek befolyásolják.

Blogmustra