Magyar tervezők lepik el a Váci utcát

Akármilyen szépen süt a nap, szomorúan fest a Váci utca környéke. Egymás mellett állnak a bezárt üzletek, rajtuk tábal eladó/kiadó, vagy már az sem, a rácsok mögött gyűlik a por és szemét. A boltok közt egy-egy kávézó, egy ezer éves kötöttáru bolt, és a ki tudja miből élő csetreszárusok. Ide már a turisták se jönnek, ők inkább maradnak a Váci utca-Vörösmarty tér tengelyen. Nem is csoda. A turkálók, fodrászatok és kínai cipőboltok nem nyújtanak túl felemelő látványt. Ezért is alakult meg a Váci Utca Bevásárlónegyed Nonprofit Kft. melyhez nagyjából 50 boltos csatlakozott, és céljuk a sétálóutca és környékének felvirágoztatása.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!

Ennek a keretében találták ki, hogy az önkormányzati tulajdonban lévő üres boltokat hasznosítsák. Bérlők helyett egyelőre egy pop-up boltot nyitottak (időszakosan nyitva lévő üzlet), melyben 2 hetente váltják egymást a feltörekvő iparművészek, ruhatervezők. Az első két hétben (március 20. – április 3.) Szász Károly, Csermák Dóra, az 1975 és a Wildpastel kapott kiállítási lehetőséget. Őket, akárcsak a többieket, meghívták ide, amit mindenki örömmel fogadott.

Szász Károly régi, törött porcelánból és üvegekből készít ékszereket. Különös hangulatot ad alkotásainak, hogy tudjuk, épp a Mátyás templom egyik ablakából származó üvegdarabot hordunk a nyakunkban, vagy az Iparművészeti múzeum lecserélt cserepeiből készült a gyűrűnk.

A Wildpastel 3 éve működik önálló márkaként, a 30+-os korosztályt szólitják meg ruháikkal. És hogy miért vállalták be a sok munkával járó boltnyitást? „Azt gondolom, hoy nem kapunk elég nyilvánsságot, ezért is örültem a lehetőségnek" – mondta el a márka egyik tervezője, Tóth Cecília Tünde. A tavaszi/nyári kollekciójukat a pitypang inspirálta, színes ruháik 4-20 darabszámban készülnek el, ehhez képest teljesen megfizethető, 10-40 ezer forint között kaphatóak. Idén belevágnak mennyasszonyi ruha tervezésbe is, melynek célja, hogy olyan ruhákat tervezzenek, melyek egyszerű szabásvonaúak, de nem jönnek szembe a fast fashion boltokban.

Az üzletben helyett kapott az 1975 márka is, melynek egyik tervezője, Kupi Szimonetta korábban modell volt. Partnere, Győri Niki évekig tervezett kiskereskedők számára, aztán úgy érezte, ideje váltani. Ők kizárólag a fekete-fehér-szürke színeket használják, legyen nyár vagy tél, ezek mellé most bekerültek a földszínek is, de nagyon visszafogottan. Az oversize darabok geometrikusak, applikációkkal, zsebekkel dobják fel őket. Nagyon sok maxiruhájuk van, idén a vékony, kötött anyagok is bekerültek a kollekcióba. A csíkok, és a bőr is megfér a pamuttal, és szívesen használják a selymet is. Az ő áraik sem vészesek, a legdrágább darab, egy műbőr maxiszoknya, 40 ezer forintba kerül.

Csermák Dóra szintén ékszerekben utazik, ő viszont a porcelán helyett a fémhez nyúlt. Ezt színezi, hajtogatja és szabdalja darabokra, hogy új egységet hozzon létre. A geometrikus formák mellett Csermák sokszor merít a növényvilágból, és a természet más formáiból. Akárcsak a többiek, ő is a megfizethető dizájner kategóriába sorolható, ékszerei néhány ezer forinttól kaphatóak.

Hogy mitől galéria? Erre sok magyarázat nincs, bár a fogasokon lógó ruhákat lehet kiállítási daraboknak nevezni, igaz egy nagyobb térben jobban érvényesülő street fashion kiállítást is ide hoztak. A képek elrendezése izgalmas, ugyanis a 60-70-es évek öltözékei mellé kerültek a mai street fashion bloggerek fotói. A tárlatnak nehezen nevezhető képeket Simonovics Ildikó állította össze.

Pop-up gallery

V. Galamb utca 6.

H-P:10-18

március 20. - április 30.

Oszd meg másokkal is!
Mustra