OFFLINE

Szexista pólók a foci vb-re az Adidastól

2014. február 27., csütörtök 08:24

Alig vagyunk túl a Szocsiban tartott 22. téli olimpiai játékokon, máris vészesen közeleg a 2014-es labdarúgó-világbajnokság, amit ezúttal Brazíliában rendeznek meg június 12. és július 13. között. 1950 óta ez az első alkalom, hogy dél-amerikai ország kapta meg rendezés jogát. Persze a rendezvény körül nagy a felhajtás, érzi ezt az Adidas marketingcsapata is, akik két szexista üzenetet hordozó pólóval készültek meghájpolni az eseményt.

A világ egyik vezető sportszermárkája ráadásul elérhető áron, 22 -25 dollár között (4940-5619 forint) dobta piacra felsőit, köztük egy I Love Brazil felirattal ellátott zöld, sárga és kék darabot, melyen a rajzolt szív belsejében látható kétértelmű, tangára emlékeztető rajz vélhetően és kis jóindulattal a kaput akarja szimbolizálni.

Efölött talán még szemet hunytak volna a sértődött brazilok, ha az Adidas nem csap a póló mellé egy jóval provokatívabb sárgát, amin egy darázsderekú, bikinis nő látható a Rio de Janeiró-i háttér előtt, a nyak résznél jól látható 'Lookin' to Score (Lőjj kapura!) felirattal. A kifejezést ugyanis a focira és a szexuális szolgáltatást nyújtó brazil nőkre egyaránt használják – írja a huffingtonpost.com.

Ilyen pólóval készült az Adidas a foci Vb-re
Ilyen pólóval készült az Adidas a foci Vb-re

Persze a helyieknek, illetve a Brazilian Tourism Board vezetőjének, Flávio Dinonak sem tetszett az igencsak kétértelmű, túlfűtött brazilokra tett szlogen és az országról kialakított negatív sztereotípia:

„Nem fogadjuk el, hogy a világbajnokságot összemossák olyan illegális üzletekkel, mint a szexturizmus. Megkérjük az Adidast, hogy szüntesse be ezeknek a termékeknek az árusítását. A brazil rendőrség szigorú törvényekkel és keményen küzd a szexuális visszaélések ellen az egész országban” – nyilatkozta a szexturizmusra ösztönző pólókról Dino az O Globo nevű brazil hírügynökségnek.

Mit gondol az Adidas pólóiról?

  • 131
    Egyértelműen szexista üzenete van
  • 307
    Ez csak egy egyszerű reklám póló
  • 241
    Kit érdekel

Twitteren is felkapták az ügyet, többek közt egy népszerű blogger, Rio Gringa is: „ Az Adidas szexuális sztereotípiáit nyomta pólóira. Durva, de egyáltalán nem meglepő.” – bújtja fel követőit a blogger.

A botrányt természetesen nem hagyta szó nélkül Brazília első női elnöke, Dilma Rousseff is, aki a Twitteren adott hangot nemtetszésének: "Brazília tárt karokkal várja a turistákat a világbajnokságra és kész harcolni a szexturizmus ellen” – nyugtatta meg a lakosságot a 66 éves elnöknő.

UPDATE:

Pár nappal a műbalhénak is beillő eset után megszólalt az az esemény hivatalos támogatójaként és szállítójaként dolgozó Adidas: belátják, hogy termékük sértő a nőkre nézve és leállítják a Brazil World Cup kollekcióban található pólók értékesítését. „Az Adidas mindig is nagy figyelmet fordított a fogyasztói és a partnerei véleményére. A limitált példányszámban piacra dobott pólók csakis az Egyesült Államokban kerültek forgalomba” – mondta a márka szóvivője a Daily Mailnek.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta