Így éli meg a modell, ha Barbie-vá retusálják

Zanza!

Valahol azért bizarr, hogy napjainkban már meglepődünk azon, hogy egy divatmagazin vagy márka nem használ Photoshopot. A gátlástalan retusőröknek köszönhetően azonban egyre többen emelik fel hangjukat a természetellenes és a nők énképére káros fotók láttán. Legutóbb például egy 24 éves egyetemista figurázta ki a megtévesztő és eltorzított nőkkel kampányoló szépségipart.

Ezúttal az American Eagle is beállt a retustagadó márkák sorába, a fehérnemű-kollekciójuk, az Aerie legújabb hirdetésében direkt nem javítottak digitálisan semmit modelljükön. Sőt, ha valaki egyetért kampányuk céljával, akkor a #AerieREAL hashtaggel bátran tölthet fel magáról képet, és terjesztheti a cég hatásvadász, de jogos egészséges testképet támogató filozófiáját.

A retusálásról az Elle.com szerkesztője, Leah Chernikoff beszélgetett a márka új kampányának 28 éves modelljével, Amber Tolliverrel:

Mesélj, milyen tapasztalataid vannak az új kampánnyal kapcsolatban, amiben részt vettél?

Remek dolog, hogy semmit nem retusáltak le rólunk, látszik az alakunk, a hibáink, a tetoválásaink, pattanásaink. Annyira csodálatos, hogy részt vehettem ebben a kampányban, mert a fiatal lányok, akik megnézik ezeket a képeket, azonosulni tudnak majd a látottakkal. Azt mondják majd: „Ó, nézd, én is így nézek ki. Szinte már látom magamat ezekben a ruhákban.”

Tudnál mondani néhány drasztikus példát arra, hogy téged hogyan retusáltak?

Már minden lehetséges módon retusáltak. Volt, hogy az eredmény alig hasonlított rám, egy Barbie babát faragtak belőlem. Átszabták a mellkasomat, a derekamat, megnyújtották a lábamat és a nyakamat, feljebb emelték az arccsontomat és sűrűbb hajat is kaptam már, mert azt sem tartották tökéletesnek. Hihetetlen, hogy mire képesek a Photoshoppal, az egész testedet átformálnák és azt csinálnának vele, amit csak akarnak.

Sosem voltál emiatt mérges, vagy egyszerűen csak belenyugodtál?

Persze előfordult, egy ponton túl azért mindig kiakadok. Bizonyos mértékben megértem, hogy a kis tökéletlenségeket retusálni kell a képeken, vagy a megrendelő szeretné, hogy a ruhák jobban nézzenek ki. De az természetesen felháborító, hogy egy új emberi lényt faragnak belőlem a számítógép segítségével. Mintha én nem lennék elég jó vagy szép, de akkor miért engem kértek fel a munkára? Ez az a pont, ahol a rutint előtérbe kell helyezni. Ezért fontos a tapasztalat, Ha már pár éve a szakmában vagy, akkor megtanulod, hogy bizonyos dolgokon nem szabad felhúzni magad. 

A retusálva vagy retusálatlanul látod magad szívesebben?

Ez egy nagyon jó kérdés. Szeretném, ha csak egy kicsit retusálnának rajtam. Úgy értem, hogy minden normális ember kissé bizonytalan a testével kapcsolatban, és jó, hogy egy szempillantás alatt el lehet tüntetni ezeket a hibákat. De hangsúlyozom, ez társadalmi elvárás miatt van. Ha az emberek belenéznek a tükörbe azt mondják: „Ó, de jó lenne ha teltebbek lennének az ajkaim, feszesebb lenne az arcom és más lenne a szemöldököm.” És nem azért vágyunk a tökéletességre, mert igazából így szeretnénk kinézni, hanem a nagy társadalmi nyomás miatt. Szóval apróbb változtatást elfogadok magamon, de az Aerie kampányban pont az a szép, hogy minden hibámmal együtt vagyok látható.

Milyen hibáidra gondolsz pontosan?

Vannak striáim, a hasam ugyan izmos, de nem lapos. Az én kis bagelem, így szoktam hívni, de ez rendben is van így. Mindenkinek vannak olyan testrészei, amelyekkel nem elégedett. Ezek valójában nem számítanak, de az adott ember számára mégis problémát jelentenek. Ebben a kampányban szembesülnöm kellett a saját hibáimmal, de rájöttem, hogy ez nem is olyan nagy dolog, mint azt gondoltam.

Ijesztő volt így a fotózás?

Egy kicsit az volt, de ma bementem az Aerie üzletébe, és nagyon tetszett az eredmény.

Máshogyan készültél erre a kampányra, mint általában szoktál?

Megfogadtam magamban, hogy nem. Nagy volt a kísértés, hogy belekezdjek egy tisztítókúrába és lemenjek napi 12 órát edzeni a konditerembe. De rájöttem, hogy ezzel alapvetően ugyanott lennék, mintha retusáltak volna. Semmit sem tudok tenni a striák ellen, a fenébe is, olyan vagyok, mint egy tigris. Mit is kezdhetnék velük? Ez elég idegtépő, de azért nem olyan tragikus. 

Szeretnéd még hasonló kampányban viszontlátni magad?

Természetesen, bármikor. Nem hinném, hogy ezentúl minden márka retusálásmentes hirdetéseket csinál majd, de jó lenne, ha megtalálnánk az arany középutat, és azt mondanánk, hogy nem módosítunk a lényegtelen dolgokon, mint például a haj, a ráncok. Ha túl sokat változtatnak a testen, akkor attól nagyon művi, természetellenes lesz. Lépésről lépésre kell haladni.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!
Blogmustra