OFFLINE

Ezek voltak 2013 legmenőbb kollaborációi

2014. január 16., csütörtök 09:17

Az elmúlt években látványosan elszaporodtak a márkák közötti kollaborációk, melyek nem minden esetben jelentenek óriási, világmegváltó projekteket, jóval inkább egyfajta innovatív együttműködésről van szó, ahol a tervezők belekóstolnak egy más stílusban utazó márka világába. 2013 legjövedelmezőbb összefogása az Isabel Marant féle H&M kollekció volt, amelyet még a hazai üzletből is egy óra alatt elkapkodtak a vásárlók. A Highsnobiety szerkesztői összegyűjtötték azt az öt kollaborációt, amik izgalmasra sikerültek az elmúlt évben. Nézze meg, hogy kivel társult egy gyűjtemény erejéig a Versace vagy az Adidas!

Maison Martin Margiela x Converse

Az év egyik legizgalmasabb párosa minden bizonnyal a Conversé és Maison Martin Margieláé volt. A rejtélyes belga a cipő márka két legendás favoritját, a Chuck Taylor illetve Jack Purcell féle tornacipőket tervezte át és festette be a divatház egyik védjegyének számító fehér festékkel. A külső máz érdekessége, hogy lekaparható, és alatta a megszokott piros, fekete, sötétkék és sárga színű Converse cipő található. A limitált szériában legyártott lábbelik viszonylag megfizethető áron, 200 dollárért (45140 forintért) árulták az üzletekben.  Az 1988 óta működő divatháztól egyébként nem áll távol a márkákkal való együttműködés, 2012-ben például készített egy közepesen sikeres kapszula kollekciót a H&M-nek, amelyről egyik kollégájának.

Damien Hirst x Alexander McQueen

Katalin hercegné egyik kedvenc divatháza, az Alexander McQueen a provokatív művésszel, Damien Hirsttel állt össze 2013-ban, és egy 30 darabos sálkollekciót dobtak piacra a divatrajongóknak. A geometriai mintákban gazdag sifon illetve kasmír sálakon megtalálhatóak a brit márka ikonikus koponyamotívumai és az 1965-ben született művész rovartani sorozatának kisebb bogarai, illetve pillangói. A helyenként giccsbe hajló, de szerethető gyűjteménynek megkérték az árát a tervezők, 500-1148 dollárt ( 109 670 - 251800 forintot) kellett otthagyni a kiegészítőért az üzletekben. A sálakról Sølve Sundsbø egy menő videót is készített, amiben ide kattintva gyönyörködhet.

Adidas x Raf Simons

Nincs is jobb példa arra, hogy a sportcuccok egyre népszerűbben a divatiparban, mint az, hogy a legendás francia divatház, a Dior újdon vezetőtervezője, Raf Simons belement egy közös, futócipő tervezési projektbe az Adidas márkával. A végeredményt állítólag pillanatok alatt elkapkodták a oltokból, amit meg tudunk érteni, hiszen a klasszikus fazon stílusos formát és színeket kapott a designertől. Az őszi kollekció egy darabjáért 249 fontot (89800 forintot) kértek az Adidasnál.

M.I.A. x Versace

A 2014-es kollekcióját Lady Gagával áruló Versace tavaly egy kollekció erejéig összeállt a 38 éves brit énekesnővel, M.I.A.-val (Missing in Action rövidítése). A provokatív és giccses, városi nőknek és férfiaknak tervezett kollekciót a piaci hamisítványok ihlették, így a vibráló színek mellet helyek kaptak a gyűjteményben a túlméretezett fukszok, lótuszvirágok és az olasz divatház védjegyének számító motívumok is. „Mikor a Versace felkért a feladatra, nagyon jópofa ötletnek tartottam, hogy fordítsuk meg a dolgokat. A márkát mindig is koppintották, ezúttal pedig a Versace hamisítja az utánzatokat” – mondta a celebnő a divatház fiatalos és olcsóbb, Versus vonalába készített kollekcióról.

Phillip Lim x Target

Phillip Lim 2013-ban végre igent mondott a Targetnek, a közös, 3.1. Phillip Lim for Target névre keresztelt kollekcióról pedig nem tudnánk semmi rosszat mondani. A megfizethető, 19,99 és 299,999 dollár ( 4500 – 67320 forint ) között mozgó női és férfi darabok között találni pop-art stílust követő szettet, merész grafikai nyomatot, virágos, illetve leopárdmintás ruhákat is. A 2013-as őszi kollekció vezérszíne pedig az iskola kezdéshez igazodva a kék és annak árnyalatai voltak a márkánál.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta