Ezek voltak 2013 legmenőbb kollaborációi

Zanza!

Az elmúlt években látványosan elszaporodtak a márkák közötti kollaborációk, melyek nem minden esetben jelentenek óriási, világmegváltó projekteket, jóval inkább egyfajta innovatív együttműködésről van szó, ahol a tervezők belekóstolnak egy más stílusban utazó márka világába. 2013 legjövedelmezőbb összefogása az Isabel Marant féle H&M kollekció volt, amelyet még a hazai üzletből is egy óra alatt elkapkodtak a vásárlók. A Highsnobiety szerkesztői összegyűjtötték azt az öt kollaborációt, amik izgalmasra sikerültek az elmúlt évben. Nézze meg, hogy kivel társult egy gyűjtemény erejéig a Versace vagy az Adidas!

Maison Martin Margiela x Converse

Az év egyik legizgalmasabb párosa minden bizonnyal a Conversé és Maison Martin Margieláé volt. A rejtélyes belga a cipő márka két legendás favoritját, a Chuck Taylor illetve Jack Purcell féle tornacipőket tervezte át és festette be a divatház egyik védjegyének számító fehér festékkel. A külső máz érdekessége, hogy lekaparható, és alatta a megszokott piros, fekete, sötétkék és sárga színű Converse cipő található. A limitált szériában legyártott lábbelik viszonylag megfizethető áron, 200 dollárért (45140 forintért) árulták az üzletekben.  Az 1988 óta működő divatháztól egyébként nem áll távol a márkákkal való együttműködés, 2012-ben például készített egy közepesen sikeres kapszula kollekciót a H&M-nek, amelyről egyik kollégájának.

Damien Hirst x Alexander McQueen

Katalin hercegné egyik kedvenc divatháza, az Alexander McQueen a provokatív művésszel, Damien Hirsttel állt össze 2013-ban, és egy 30 darabos sálkollekciót dobtak piacra a divatrajongóknak. A geometriai mintákban gazdag sifon illetve kasmír sálakon megtalálhatóak a brit márka ikonikus koponyamotívumai és az 1965-ben született művész rovartani sorozatának kisebb bogarai, illetve pillangói. A helyenként giccsbe hajló, de szerethető gyűjteménynek megkérték az árát a tervezők, 500-1148 dollárt ( 109 670 - 251800 forintot) kellett otthagyni a kiegészítőért az üzletekben. A sálakról Sølve Sundsbø egy menő videót is készített, amiben ide kattintva gyönyörködhet.

Adidas x Raf Simons

Nincs is jobb példa arra, hogy a sportcuccok egyre népszerűbben a divatiparban, mint az, hogy a legendás francia divatház, a Dior újdon vezetőtervezője, Raf Simons belement egy közös, futócipő tervezési projektbe az Adidas márkával. A végeredményt állítólag pillanatok alatt elkapkodták a oltokból, amit meg tudunk érteni, hiszen a klasszikus fazon stílusos formát és színeket kapott a designertől. Az őszi kollekció egy darabjáért 249 fontot (89800 forintot) kértek az Adidasnál.

M.I.A. x Versace

A 2014-es kollekcióját Lady Gagával áruló Versace tavaly egy kollekció erejéig összeállt a 38 éves brit énekesnővel, M.I.A.-val (Missing in Action rövidítése). A provokatív és giccses, városi nőknek és férfiaknak tervezett kollekciót a piaci hamisítványok ihlették, így a vibráló színek mellet helyek kaptak a gyűjteményben a túlméretezett fukszok, lótuszvirágok és az olasz divatház védjegyének számító motívumok is. „Mikor a Versace felkért a feladatra, nagyon jópofa ötletnek tartottam, hogy fordítsuk meg a dolgokat. A márkát mindig is koppintották, ezúttal pedig a Versace hamisítja az utánzatokat” – mondta a celebnő a divatház fiatalos és olcsóbb, Versus vonalába készített kollekcióról.

Phillip Lim x Target

Phillip Lim 2013-ban végre igent mondott a Targetnek, a közös, 3.1. Phillip Lim for Target névre keresztelt kollekcióról pedig nem tudnánk semmi rosszat mondani. A megfizethető, 19,99 és 299,999 dollár ( 4500 – 67320 forint ) között mozgó női és férfi darabok között találni pop-art stílust követő szettet, merész grafikai nyomatot, virágos, illetve leopárdmintás ruhákat is. A 2013-as őszi kollekció vezérszíne pedig az iskola kezdéshez igazodva a kék és annak árnyalatai voltak a márkánál.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!
Blogmustra