OFFLINE

Státuszszimbólum lett a pulóver

2014. január 7., kedd 16:19

Az ékszereken kívül eddig leginkább a táskák és cipők díszeleghettek státuszszimbólum szerepben, de úgy tűnik, a 2014-es év ezen is változtat. Számos tervező kínálatában megjelentek olyan pulóverek, amelyeknek az címkéjén négyszámjegyű összeg található – dollárban. Ez forintban kifejezve negyedmillióról indul, de vajon tényleg akkora befektetés egy kötött felső, mint egy táska vagy egy lábbeli? Többek között a Bottega Veneta, Donna Karan, Jason Wu és Christopher Kane szerint igen.

Egyre gyakrabban tűnnek fel százezres nagyságrendű pulóverek a luxusmárkák kínálatban és legalább akkora kereslet van rájuk, mint egy Prada-táskára vagy Jimmy Choo-cipőre. A Bottega Venetánál 1500 euróba, tehát közel félmillióba kerül egy kötött kardigán, a Donna Karan-fanoknak pedig ennél jóval többet, 600 ezer forintot kell kifizetniük, ha magukénak szeretnék tudni a kötött pulóvert, amit a divatház álmodott meg. A világhírű blogger, Bryanboy nemrég posztolt egy fotót Instagrammon, amin Costa Rica-i nyaralásán egy hasonló árfekvésű Christopher Kane-darabban pózol. Gondolná a kép láttán, hogy ez a kék pulcsi egy használt autó árába került?

Az idei téli szezon legdrágább pulóvere a The Row boltjaiban landolt, ahol 4490 dollárt, 981 ezer forintot kérnek a felsőért, ami kasmír és gyapjú felhasználásával készült. A cég szerint 90 óra alatt készül el New Yorkban és össze sem lehet hasonlítani a párezer forintos fast fashion hasonmásokkal. A kasmír mongol kecskék szőréből készül fésüléssel. A Los Angeles Times szerint egy kecskének átlagosan négy év szükséges, hogy egyetlen pulóverre elég anyagot növesszen, emiatt keverik a legtöbbször más, hasonlóan puha anyagokkal. Ez már elég indok lehet a pénzes vevők számára, hogy 4 pár Manolo Balhnik cipő vagy egy Louis Vuitton táska helyett ezt válasszák.

Tetszik önnek ez a poszt?

Keresse a Dívány divatblogját Facebookon, így nem marad le a következőről sem!

A kasmír iránti kereslet exponenciálisan nőtt az elmúlt években, nem csoda tehát, hogy a kínálat 60%-át Kína állítja elő. A Wall Street Journal szerint az olasz kasmír kétszer annyiba kerülhet, mint az ázsiai verziója. Jelentések szerint pár évvel ezelőtt a ruhabolti árak átlagosan kétszeresei voltak a nagykereskedelmi áraknak, ez az érték most már 2,5-3-szoros. A luxustermékek árai a 2007-2008-as, válság előtti időszakhoz képest 50%-kal nőttek.

Azt hihetnénk, hogy javarészt az anyag az, ami meghatározza a termék árát, de akkor vajon mi kerül 400 ezer forintba Valentino pamutdzsörzé pulóverén és miért 300 ezer forint ez a csúnya, 100% viszkóz Balmain pulcsi? A név – illetve a marketingstratégia. Tökéletes példája annak, amikor egy divatház kizárólag az árral szeretné magát pozícionálni és ezzel meghatározni a vevőkörét. Ha a vásárlók hagyják magukat becsapni, akkor az az ő hibájuk. Mindenesetre, amíg a The Row pulóvere kicsivel tér csak el a Mango párezres verziójától, addig maradunk a fast fashion üzletnél és forintban költjük el azt, amit amúgy dollárban kéne kifizetnünk.

Balról jobbra: Bottega Veneta 1550 euró, Donna Karan 2200 euró, The Row 4490 dollár. Utóbbi készlethiányos.
Balról jobbra: Bottega Veneta 1550 euró, Donna Karan 2200 euró, The Row 4490 dollár. Utóbbi készlethiányos.
Fotó: reklámfotó

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta