Ezek adták vissza a divatba vetett hitünket 2013-ban

"Van valami a divattal kapcsolatban, ami nagyon könnyen felidegesíti az embereket" – mondta Anna Wintour, a Vogue amerikai kiadásának főszerkesztője a magazin szeptemberi számának megszületéséről szóló September Issue című filmben. Részben igaza is volt, hiszen az emberek jelentős részét vagy nem érdekli a divat, vagy úgy gondolják, hogy az a gazdagok játékszere, akik hasraütésszerűen kiáltanak ki trendeket.

Szerencsére vannak olyan történések, amelyek ennek az ellenkezőjét bizonyítják és amelyek segítenek visszaadni a divatba vetett hitet mind a fanatikusoknak, mind a kétkedőknek. A Huffington Post cikke ezeket a 2013-as eseményeket gyűjti össze – ha kíváncsi arra, hogy milyen új ikonokat és kezdeményezéseket hozott a tavalyi esztendő, a hajtás után megtalálja!

Robyn Lawley egyre népszerűbb..

.. és vele együtt a duci divat is. A mára világszerte híressé vált plus-size modell üzenete nem az, hogy mindenkinek el kell híznia, hanem az, hogy azt sem kell szégyellni, ha valaki a nullás méretnél kicsit teltebb. És habár abból a szempontból rizikós őt foglalkoztatni, hogy a márka elveszítheti a vékony és sznob vásárlóit, Lawley olyan véleményformáló nevekkel dolgozik együtt, mint a Vogue, a Mango, vagy Ralph Lauren és közben saját fürdőruhákat is tervez.

Robyn Lawley plus-size modell az ausztrál Vogue-ban.
Robyn Lawley plus-size modell az ausztrál Vogue-ban.vogue

Létezik magazin retus nélkül

A divattal és életmóddal foglalkozó Verily magazin nem kisebb dologra vállalkozott idén, mint arra, hogy bebizonyítsa: igenis létezhet újság Photoshop nélkül. Számos példát láthattunk arra, amikor a szakemberek túlzásba esnek, de akad olyan is – sokkal ritkábban –, amikor a címlapra kerül smink- és retus nélküli modell.

"A Verily-ben a fő irányelvünk az, hogy a nők egyedülálló tulajdonságait mutassuk meg, legyen szó szeplőkről, kevésbé tökéletes alakról, vagy szarkalábakról. Ez a valódi nőideál, amit éltetünk kéne" – mondta Ashley Crouch, a magazin társszerkesztője.

Tetszik önnek ez a poszt?

Keresse a Dívány divatblogját Facebookon, így nem marad le a következőről sem!

Így hívd a ducikat!

A modellekre értett plus-size (plusszos méretű) elnevezés futótűzként terjedt el a divat világában, viszont senki nem kérdezte meg a hús-vér nőket, hogy ők hogyan szeretnék hívatni magukat. Eddig, ugyanis a Sonsi.com ezer, 46-os méret feletti ruhákat viselő hölgyet kérdezett meg ezzel kapcsolatban és 28%-uk azt válaszolta, hogy a formás jelzőt kedveli, 25-25%-uk pedig maradna a plus-size-nál, illetve a teltkarcsúnál.

Nem szokványos próbababák

A testi fogyatékossággal élők jogait védő szervezet, a Pro Infirmis jóvoltából Zürich utcáin sétálgatva a kirakatban nem szokványos próbababákat láthatunk viszont: mindegyik valamilyen testi elváltozással rendelkezik. Mert ki tökéletes? című videójukat lent láthatja és megnézheti azt is, hogyan néz ki egy, az életét tolószékben élő férfiról vagy végtaghiánnyal rendelkező nőről készült baba.

Tilatkoznak a tinik

Úgy tűnik, a fiatalabb korosztály is egyre inkább szereti hallatni a hangját. A 14 éves Julia Bluhm petíciót hozott létre a Change.org weboldalon, ahol arra kérte az Amerikában rendkívüli népszerűséggel bíró Seventeen magazint, hogy ne vigye túlzásba a retusálást. "Ezek a photoshoppolt képek rendkívül veszélyesek, azt üzenik nekünk, hogy nem vagyunk elég vékonyak, szépek és tökéletesek" – írta Bluhm.

Megkapta a magáét az Abercrombie&Fitch

Még májusban írtunk arról, hogy a cég vezetője őszintén vallott a márka rejtett üzenetéről, miszerint a kövér emberek nemkívánatos személyek az üzleteikben. Jes M. Baker blogger úgy döntött, hogy megmutatja a cégnek, miként festenének teltebb emberek a ruháiban, a sorozatnak pedig viccesen az A&F rövidítésre hajazó Attractive&Fat-et (Vonzó és duci) adta.

Jes M. Baker duci modellekkel figurázta ki a csupán külsőségekre adó Abercrombie&Fitch-et.
Jes M. Baker duci modellekkel figurázta ki a csupán külsőségekre adó Abercrombie&Fitch-et.Jes M. Baker
Oszd meg másokkal is!
Mustra